Olishan se pitäny arvata (ällöä asiaa)...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jonteri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jonteri

Jäsen
01.10.2006
303
0
16
että kun menkat alkaa taas 20 kk:n tauon jälkeen, niin tuleekin verta kaikkien kuukausien edestä :snotty: :kieh:

Mä VIHAAN menkkoja |O |O |O

Eilen alkoi, ja koko ajan särkee selkään ja vatsaan, ihan törkeitä kramppeja. Ja verta tulee niin paljon, että tampooni pitää vaihtaa tunnin välein ja silti on vuotoa tullut yli äyräiden ja pakko pitää viel sidettäkin :ashamed: Mä en kestä. Mihinkään muualle ei viitti istua kuin kovalle helposti putsattavalle tuolille.

Mä en oo viel alottanu mitään ehkäisyä (kumilla menty siis 10kk...) ja mietin että mikä ehkäisykeino ois paras tohon vuodon määrän hillitsemiseen? Kierukka? Help...

Terv. *vuotaa just kuiviin täällä* |O

Alkuperäinen kirjoittaja Mary-Ann:
Mulla se ehkäisypiikki, apteekista ite haetaan, neuvolas tuikataan 3 kk.n välein, maksaa 7,60. Mulla jääny sen myötä menkat pois ja mikä ihaninta, ne perkeleelliset kivut.

Tää vois olla hyvä... mä en muista otta pillereitä :ashamed:
Onko tolla ehkäisypiikillä jotain Sivuvaikutuksia+ Siis ikäviä, toi menkkojen poisjääänti ois ihan tervetullut ;) Entäs ku mulla on vähän kohonnut verenpaine..?

No siis toi sisältää keltarauhashormoonia eli sen sopivuus testattiin et eka söin minipillereitä 3 kk.tta ja ku mitään ei tullu niin sit piikkiä vain. Mulla oli kans toi pillereiden unohtelu, kierukka ei sopinu, laastarit irtos ja rengas katos :ashamed: . Sit viimeiseks neuvolatäti ehdotti tota. Sitä ei vaan jostain syystä tarjota helposti. Mulla ei oo mitään huonoja vaikutuksia tullut, päinvastoin, hormoonitki tasaantu ja äksypuuskat loppu, jopa mies huomas eron.

Muoks: Tosta verenpaineesta en tiedä, kannattaa neuvolassa puhua siitä ja pyytää se minipilleri satsi alkuun.

Alkuperäinen kirjoittaja Mary-Ann:
No siis toi sisältää keltarauhashormoonia eli sen sopivuus testattiin et eka söin minipillereitä 3 kk.tta ja ku mitään ei tullu niin sit piikkiä vain. Mulla oli kans toi pillereiden unohtelu, kierukka ei sopinu, laastarit irtos ja rengas katos :ashamed: . Sit viimeiseks neuvolatäti ehdotti tota. Sitä ei vaan jostain syystä tarjota helposti. Mulla ei oo mitään huonoja vaikutuksia tullut, päinvastoin, hormoonitki tasaantu ja äksypuuskat loppu, jopa mies huomas eron.

:laugh: *REPS* Sori, mut toi on jo aika hyvin... :ashamed:

Hormonikierukka toimii mulla. Niagara on kuivunut sellaiseksi, että kuukupin voi huoletta pestä vain kerran vuorokaudessa ja vuotoa on vain tilkka. Kivut on enää sellasta pientä jomottelua parina päivänä. Eikä kierukasta tuu ikäviä sivuoireita, kuten on tullut pillereistä ja renkaasta.

Niin ja kun pyydät kierukan vuotojen niukentamiseen, siitä saa KELAkorvauksen ja saat sen paljon halvemmalla.

Alkuperäinen kirjoittaja AulisKotityöläinen:
Hormonikierukka toimii mulla. Niagara on kuivunut sellaiseksi, että kuukupin voi huoletta pestä vain kerran vuorokaudessa ja vuotoa on vain tilkka. Kivut on enää sellasta pientä jomottelua parina päivänä. Eikä kierukasta tuu ikäviä sivuoireita, kuten on tullut pillereistä ja renkaasta.

Niin ja kun pyydät kierukan vuotojen niukentamiseen, siitä saa KELAkorvauksen ja saat sen paljon halvemmalla.

Ok, hyvä neuvo, Kiitti!

Uusimmat

Yhteistyössä