Olis jo perjantai niin pääsisin kutomaan!

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Tuli tänään Novitan lehti ja pakettilappu. Tilasin lankaa, että saan kutoa ittelle neuletakin ja nyt aivan sormet syyhyää päästä hommiin! :D Kun nyt vain tulis eka rahaa, että saisi sen paketin postista :snotty:

Ja aivan turha vetää kilareita kenenkään, siinä paketissa on myös likan neuletta varten lankaa.

Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Mä virkkaan just jämälangoista tytölle sängynpeitettä, oikein sellasta värikästä. Syksymmällä sit taas villasukkia, lakkeja, kaulahuiveja jne.. On se niin ihanaa tehdä noita käsitöitä :D

Mun kaverilla oli joskus lukioaikana jämälangoista tehty raitapaita, se oli hieno :D Ittekin olen haaveillut tekeväni sellaisen paidan

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
Mä virkkaan just jämälangoista tytölle sängynpeitettä, oikein sellasta värikästä. Syksymmällä sit taas villasukkia, lakkeja, kaulahuiveja jne.. On se niin ihanaa tehdä noita käsitöitä :D

Mun kaverilla oli joskus lukioaikana jämälangoista tehty raitapaita, se oli hieno :D Ittekin olen haaveillut tekeväni sellaisen paidan

Yllättävän paljon voi hyötyä just noista jämälangoistakin kun vaan jaksaa alkaa värkkäämään. Mä tykkään ite tehä just kaikkee oikein värikästä :xmas:

Mä virkkaan just jämälangoista tytölle sängynpeitettä, oikein sellasta värikästä.

Mä teen sellaista just meidän esikoiselle :)

Ja ajattelin, että hakisin kirjastosta yhden neulekirjan, jossa oli lelujen ohjeita, tekisin tytölle syntymäpäiväksi Pepin hevosen :)

Tää on ehkä jo vähän ohi aiheen...
Kävis se perjantai aamukin, siitä alkaa 3 päivän vapaa töistä :D
en vaan tiiä mitä tekisin! kauhee ongelma, heh. Mutta sattuikin nyt niin, että mun poika lähti isälleen (isän kesäloman ajaksi) ja mieheni lähtee viikonlopuksi "hömppä kisoihin". Toisaalta, ihanaa, yksin kotona miltei 3 päivää! mut mitäs tekisin, jos olen vaan kotona, niin siivoamiseenhan se menee...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin kun oikein viilataan, kangaspuilla kudotaan ja puikoilla neulotaan.
Minulla on juuri poppanan kudonta meneillään.

E-P:n murteessa kutominen tarkoittaa kangaspuilla kutomista sekä puikoilla kutomista/neulomista.

Oih, voikun pääsis itseklin taas käsitöiden pariin. Kymmenkunta Barbien mekkoa odottaa viimeistelyä, mutta ei ole oikein tiloja jatkaa niitä loppuun. Pitää vaan koittaa saada tää remppa ensin valmiiksi.

Niin kun oikein viilataan, kangaspuilla kudotaan ja puikoilla neulotaan.
Minulla on juuri poppanan kudonta meneillään.

E-P:n murteessa kutominen tarkoittaa kangaspuilla kutomista sekä puikoilla kutomista/neulomista.

Kyllä minä itsekin puhun, että kudon mutta kunhan nyt....

alalla olevaa ihmistä voi suunnattomasti ärsyttää sana kutominen kun pitäisi sanoa neulominen. Oli se sitten murresana tai ei. Ne kuitenkin VIRALLISESTI tarkoittaa ihan eri asioita.

Yhteistyössä