Olipas kiva mennä töihin :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmittaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmittaa

Vieras
Olin alkuviikon pois töistä lasten sairastelun takia. Lapsilla on EHKÄ sikainfluenssa. Testiä ei tehty ja lääkäri sanoi, että oireet saattavat olla muustakin viruksesta johtuvaa, mutta myös sikainfluenssaa. Eräs työkaveri kysyi mitä lapseni sairasti ja sen jälkeen osa alkoi karttaa mua, vaikka olen ihan terve. Käsidesiä näytti kuluvan ja osa valitsi kahvitauolla istumapaikan mahdollisimman kaukaa. Työnantajan ohje on, että terveet perheenjäsenet tulevat normaalisti töihin. Olisko mun sittenkin pitänyt teeskennellä sairasta tai ottaa palkatonta vapaata, etten vaan tartuta ketään?? Huonolla tuurilla mulla on huomenna kuumetta tai muita oireita ja joudun sanomaan, etten voi tulla töihin. Siitäkös riemu syntyisi töissä. Voi itku. Enhän mä etukäteen voi tietä sairastunko vai en, enkä näe järkeväksi jäädä oireettomana varmuuden vuoksi kotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Mitä niiden olis pitänyt tehdä? Antaa kielisuudelmia ja pyytää sua räkimään lounassalaattiinsa?

Ihan luonnollinen reaktiohan tuo on!

En ole räkinyt ketään päin. Mulla ei ole mitään oireita tällä hetkellä. Kyllä muakin tauti hirvittää, mutta kuten yksi järkevä työkaveri sanoi, yhtä hyvin hän voi tällä hetkellä olla taudin kantaja ja levittää sitä tietämättään. Mitä se hysteerisyys auttaa. Ei kaikki ihmiset voi varmuuden vuoksi jäädä töistä pois siltä varalta, että ehkä tautia kantavat. Kuka tahansa voi saada tartunnan vaikka ruuhkabussista ja sitten tulee työpaikalleen levittämään sitä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mitä se hysteerisyys auttaa. Ei kaikki ihmiset voi varmuuden vuoksi jäädä töistä pois siltä varalta, että ehkä tautia kantavat.

Minusta tuo ei ole hysteerisyyttä vaan tervettä itsesuojeluvaistoa, että ei tunge ihan lähelle ja käyttää käsidesiä. Hysteerisyyttä olisi jättäytyä itse saikulle tai kieltäytyä työskentelemästä samassa rakennuksessa kanssasi.

älä ap välitä, oli munkin duunissa yksi jonka olis pitänyt avaruuspukuun ittensä pukea kun niin pelkäsi. Siinähän pelkäävät :D
Itse kuulun riskiryhmään mutta selvisin hengissä.. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mitä se hysteerisyys auttaa. Ei kaikki ihmiset voi varmuuden vuoksi jäädä töistä pois siltä varalta, että ehkä tautia kantavat.

Minusta tuo ei ole hysteerisyyttä vaan tervettä itsesuojeluvaistoa, että ei tunge ihan lähelle ja käyttää käsidesiä. Hysteerisyyttä olisi jättäytyä itse saikulle tai kieltäytyä työskentelemästä samassa rakennuksessa kanssasi.

Pitäiskö mun sitten varmuuden vuoksi jäädä pois kahvitauolta ja palavereista ja linnottautua työhuoneeseeni yksin? Vai mitä olisi pitänyt tehdä? Mietin jo sitäkin vaihtoehtoa, et olisin soittanut ja väittänyt muka itse sairastuneeni, mutta en viitsinyt huijata. Entäs sitten jos sairastun oikeasti, niin kiva siinä selitellä sitten.

Yhteistyössä