olipas huono päivä:( paska äiti fiilis

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huonoistahuonoin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huonoistahuonoin

Vieras
koko päivä mennyt 3v esikoiselle huutaessa ja todell arumasti hälle sanoinkin. ostin kyllä suklaamunan mutta eihän sitä sillä korvata:(
en ymmärrä miten aikuisena voin edes suoltaa niin järkyttävää tekstiä pienelle lapselle.
toivon vaan että pian saadaan apua niin äitilapsi suhteeseen kun lapsenkin ongelmiin.hänkun on aivan mahdoton eikä edes osaa leikkiä kiusaamatta muita jatkuvasti. lyö aikuisia,makaa muiden lasten päällä,härnää ärsyttää,hokee tyhmä äiti,tyhmä isi tyhmä se ja tää,kaupassa tuntemattomille sanoo minä lyön suoa,sä oot tyhmä tyttö yms..sa hävetä silmät päästä kun hänenkanssaan on jossain.tämä on vain pieni osa hänen käytöksestään jakun minulla menee hermo haukun hänet aivan lyttyyn:(

niin varmaan osittain minusta itsestäni mutta myös varmaan siitä että se tutkittu juttu että jotain brobleemaa on jo varhaisessa vaiheessa tapahtunut äitilapsi suhteessa ja pojasa jotain "häikkää" ylivilkkauta,aistiherkkyyksiä yms..

Jos lapsi tekee tuolalista kaupassa, niin lapsi kainaloon ja kaupasta ulos. Sinun pitää pystyä olemaan aikuinen lapsellesi - sitä hän tuolla käytöksellä hakee!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
niin varmaan osittain minusta itsestäni mutta myös varmaan siitä että se tutkittu juttu että jotain brobleemaa on jo varhaisessa vaiheessa tapahtunut äitilapsi suhteessa ja pojasa jotain "häikkää" ylivilkkauta,aistiherkkyyksiä yms..

Tourette?

ja vaikka kuinka yritän olla rauhallinen selitän,pyydän ja vaikka mitä mikään ei mene perille. joka päivä kun ollaan kotona elämä on yhtä helvettiä ja tappelua josta tulee kaikille paha mieli. eikä voi olla yksin kasvatuksesta kiinni kun toinen lapsi on käytökseltään normaali. ainut että matkii isoveljään. huutaaisovelin peräsä vieraille kun tulevat kylään mene pois tyhmä et saa tulla meille yms.

Vaikka olisi mitä tutkittu ja todettu, ei se poista sitä, että sinun pitää osata suhtautua aikuisen tasolla lapsen ongelmiin ja käytökseen.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Jos lapsi tekee tuolalista kaupassa, niin lapsi kainaloon ja kaupasta ulos. Sinun pitää pystyä olemaan aikuinen lapsellesi - sitä hän tuolla käytöksellä hakee!

Jos kyseessä erityislapsi, ihan tavalliset konstit ei päde.

mä olen 3v nyt tapellut ja kanniskellut kaupasta ulos millon minkäkin takia.torunut kun on parkkihallissa 1½v iässä potkinut kiukuspäissään autoja ja yritänyt ja yrittänyt ja ei mikään ei mee perile ainavain pahenee.

mä vaan niin toivon että saadaan nopeaa lähete jatkoihin lasten psyk polille. tai sii lähete ollan jo saatu mutta nyt odotetaan aikaa sinne. aletaan koko perhe olla aika loppu:(

hei, kuulostipa tutulta, meillä tollaista pojan käytöksessä oli ja sitten sitä alettiin tutkia oikein huolella ja erilaiset syyt löytyikin, eli on aisti-ja sensomotorinen kehityshäiriö, tarkkaavaisuus-ja keskittymishäiriö, puheessa oli vikaa, mutta puheterapia auttoi huomattavasti. mulle sanottiin neurologilla että tuollaiset lapset purkavat "pahan" olon ja aistiärtymykset agressiivisuutena ja raivokohtauksina, saatiin monta hyvää apukeinoa ja nyt jo vähän paremmin menee. toki on päiviä jolloin viel menee huonostikiin, mutta ainakin tiedän jo keinot pärjäämiseen. vielä jonotetaan perheneuvolaan psykologin tutkimuksiiin ja si-terapiaan... =) jos haluat jutella niin laita vaikka yvtä

mä olen 3v nyt tapellut ja kanniskellut kaupasta ulos millon minkäkin takia.torunut kun on parkkihallissa 1½v iässä potkinut kiukuspäissään autoja ja yritänyt ja yrittänyt ja ei mikään ei mee perile ainavain pahenee.

Hmm, 3 vuotta tapellut kolme vuotiaan kanssa??

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

niinkun jo sanoin että varhaisess vaiheessa on jo jotain tapahtunut. 0-6kk lapsi huusi kirjiamellisesti 24/7 aina hän on ollut vaativa vauva ja lapsi ja aina olen tiennyt että hän ei aivan normaali ole.

niinkun jo sanoin että varhaisess vaiheessa on jo jotain tapahtunnut. 0-6kk lapsi huusi kirjiamellisesti 24/7 aina hän on ollut vaativa vauva ja lapsi ja aina olen tiennyt että hän ei aivan normaali ole.

Oletteko olleet tarkemmissa tutkimuksissa?

Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlähde:

hei, kuulostipa tutulta, meillä tollaista pojan käytöksessä oli ja sitten sitä alettiin tutkia oikein huolella ja erilaiset syyt löytyikin, eli on aisti-ja sensomotorinen kehityshäiriö, tarkkaavaisuus-ja keskittymishäiriö, puheessa oli vikaa, mutta puheterapia auttoi huomattavasti. mulle sanottiin neurologilla että tuollaiset lapset purkavat "pahan" olon ja aistiärtymykset agressiivisuutena ja raivokohtauksina, saatiin monta hyvää apukeinoa ja nyt jo vähän paremmin menee. toki on päiviä jolloin viel menee huonostikiin, mutta ainakin tiedän jo keinot pärjäämiseen. vielä jonotetaan perheneuvolaan psykologin tutkimuksiiin ja si-terapiaan... =) jos haluat jutella niin laita vaikka yvtä

meillä lapsi on aina ollut kehitykseltään hirmu taitava. oppi kävelemään 8kk iässä.puhui pitkiä lauseita kahdella kielellä 1½v iässä,piirsi 2½v ikäisenä pääjalkaisia,teki 3v neuvolassa 5v testit yms..ja aina olen sitäkin miettinyt että yhteenväliin hän näki ja huomasi kaikki ympyrät joka paikassa,yhteenväliin tiesi kaikki automerkit ja jo silloin mietin että ei ole kovin normaali lapsi..oli sii smuitakin ihme juttuja.

niinkun jo sanoin että varhaisess vaiheessa on jo jotain tapahtunnut. 0-6kk lapsi huusi kirjiamellisesti 24/7 aina hän on ollut vaativa vauva ja lapsi ja aina olen tiennyt että hän ei aivan normaali ole.

ei olla vielä.odotamme aikaa lasten psyk polille. päiväkodista erityislastentarhaope laittoi lähetteen

Oletteko olleet tarkemmissa tutkimuksissa?

Alkuperäinen kirjoittaja ettäs tiedät:

Vaikka olisi mitä tutkittu ja todettu, ei se poista sitä, että sinun pitää osata suhtautua aikuisen tasolla lapsen ongelmiin ja käytökseen.

Pitää toki, mutta aikuinenkin on vain ihminen.

Helppo on sanoa, kuinka pitäisi olla, mutta turhaa syyttelyä ei kannata harrastaa. Veikkaan, että itse kukin ap:ta moittivakin eksyy välillä sinne lapsen tasolle. Helponkin lapsen kanssa voi käydä noin, joten miettikää mitä se voi olla hankalamman lapsen kanssa.

Ap:lle jaksamista. Toivottavasti saisitte ammattimaista apua, sillä kyllä se elämä on välillä todella ylivoimaista ylivilkkaan lapsen kanssa, kun itsellä ei välttämättä ole vielä kaikkea tietotaitoa, kuinka sellaisen lapsen kanssa toimitaan. Siihen ei taida aina ihan normaalit konstit tepsiä.

juur tuossa miehenkanssa puhuttiin että jotain hän varmaan osittain protestoikin tai hänellä on paha olla muttamistä ja miksi? onko hänellä paha olla omasta käytöksestään ja siitä kun saa sitten negatiivista palautetta vai mikä on:(

Yritä jaksaa pitää hermot kurissa. Sulla on erityislapsi, joka tarvitsee erityistä hoitoa ja kasvatusta. on täysin ymmärrettävää ettet aina jaksa, olet silti lapsen paras ja ainoa äiti. Selitä hänelle, että olet vihainen vain käytöksen takia, mutta rakastat häntä silti kovasti. Toivottavasti saat myös ulkopuolista tukea.

Yhteistyössä