Olipas anoppi reilu!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Lauantaina alkuillasta meinattiin miehen kanssa, että voisi illalla lähteä käymään terassille kavereitten kanssa. Mies soitti äidilleen, että ottaisiko lapsen hoitoon yöksi. Miehen vanhemmat olivat valitettavasti sukukokouksen jatkoilla sukulaisten luona ja olivat lähdössä ravintolaan syömään.

Anoppini ehdotti, että soitettaisiin miehen veljelle, joka oli kavereineen jossain pyörimässä, että tulisiko se meille illaksi.

No mies soitti, veli ei vielä tiennyt. Tunnin päästä mies soitti uudestaan, ei veli vieläkään osannut päättää, että tulisiko meille vai ei. Siitä puolen tunnin päästä mies soitti vikan kerran, että Tuleeko veli vai ei, niin veli kertoikin, että äitinsä oli hälle soittanut juuri ja pyytänyt mukaan ravintolaan syömään, joten lähtee sinne.

Olipas reilu anoppi!

niin mikäs tossa nyt oli pielessä? anoppis varmaan kysyi siltä veljeltä että onko se menossa lapsenvahdiksi ja kun veli vastasi ettei aio mennä niin pyysi syömään. miten tuossa olis sit pitänyt toimia? paitsi nyt ehkä te oisitte miehen kanssa voineet kysellä muitakin lapsenvahteja kuin anoppia ja veljeä. ja vähän pidemmällä varoitusajalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Ehkä kannattaisi hieman aikaisemmin kysellä.

No se oli semmoinen pikainen päähänpisto kun oli niin upea ilma. Ei se haitannut nyt vaikkei päästy lähtemään, mutta kävi ärsyttämään se, että anoppi itse ehdottaa, että soittakaa miehen veljelle ja sitten itse soittaa sille hetken päästä ja pyytää heidän mukaansa.

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
niin mikäs tossa nyt oli pielessä? anoppis varmaan kysyi siltä veljeltä että onko se menossa lapsenvahdiksi ja kun veli vastasi ettei aio mennä niin pyysi syömään. miten tuossa olis sit pitänyt toimia? paitsi nyt ehkä te oisitte miehen kanssa voineet kysellä muitakin lapsenvahteja kuin anoppia ja veljeä. ja vähän pidemmällä varoitusajalla.

Veli sanoi miehelle, ettei nyt voi tulla kun äiti soitti ja pyysi syömään ravintolaan. Eli siitä syystä ei meille tullut.

Ja se nyt ei maailmaa kaatanut, ettei päästy löähtemään, onhan tässä muitakin viikonloppuja, mutta ärsytti vaan tuo anopin teko.

Alkuperäinen kirjoittaja f:
Tuskin tuo harmittaa, ehkä sua harmittaakin ettette pääse mihinkään ja toiset pääsee, eikä suinkaan anoppi : on vaan helpompi kohdistaa ärsytys häneen

Me päästään aika useinkin lähtemään. Joten siksi tämä kerta nyt ei haitannut vaikkei onnistunutkaan,. Ajateltiinkin, että jos ei lapsenvahtia saada, niin mennään joku toinen kerta.

En nyt syytä anoppia vain siksi, että häntä olisi muka helppo syyttää. Ihmetyttää vaan tuo temppu.

Luulis että sua harmittaa enemmän ettette päässeet kuin tällainen yksi anopin "teko" mikä aivan normaalia. Etkä tiedä vaikka olis tämän veljen puheita jne. että pyysi syömään.

Outoa ettei sua harmita ettette päässeet vaan harmittaaa että muut pyytää toisia syömään

Jos veli alunperinkin sanoi, ettei tiedä haluaako tulla, niin tuskin oli ollenkaan tulossa, mut ei kehdannut sanoa suoraan, kun pöljät soittelee tunnin välein ja tivaa asiaa.

Ei mekään päästä juuri koskaan mihinkään ja hoitaja pitää varata erittäin hyvissä ajoin. Niin se vaan on lapsiperheessä monesti. Ei sitä omaa aikaa ja kaljalle lähtöjä enää olekaan noin vaan suunnittelematta.

Alkuperäinen kirjoittaja f:
Luulis että sua harmittaa enemmän ettette päässeet kuin tällainen yksi anopin "teko" mikä aivan normaalia. Etkä tiedä vaikka olis tämän veljen puheita jne. että pyysi syömään.

Outoa ettei sua harmita ettette päässeet vaan harmittaaa että muut pyytää toisia syömään

minua harmittaa ja ihmetyttää se, että miksi anoppi edes sanoo meille, että soittakaa miehen veljelle jos itse hetken päästä hälle soittaa ja pyytää syömään. Ja tottakai 16v veli mielummin lähtee ravintolaan syömään kun ei itse tarvi maksaa, kuin tulee sitten meille lapsenvahdiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos veli alunperinkin sanoi, ettei tiedä haluaako tulla, niin tuskin oli ollenkaan tulossa, mut ei kehdannut sanoa suoraan, kun pöljät soittelee tunnin välein ja tivaa asiaa.

Ei mekään päästä juuri koskaan mihinkään ja hoitaja pitää varata erittäin hyvissä ajoin. Niin se vaan on lapsiperheessä monesti. Ei sitä omaa aikaa ja kaljalle lähtöjä enää olekaan noin vaan suunnittelematta.

Mies sopi veljensä kanssa, että soittaa tietyn ajan kuluttua, että veli ilmoittaa mitä on päättänyt. Veli oli kavereittensa kanssa ja heid'än piti miettiä, että meinaavat tehdä.

Tuo veli on semmoinen, että kyllä suoraan sanoo jos ei halua tulla. On meillä ollut ennenkin vahtina ja on aina ihan reilusti sanonut jos ei jaksa tai halua tulla vahtimaan.

Mun miehen veljen perheellä on kans tapana kysellä samana päivänä että voisko lapset jäädä hoitoon ku lähtevät ite menoihinsa. Luvattoman useinkin. Anoppilassa sentään osaavat kieltäytyäki...tosin anoppi joskus suostuu vaikkei haluais.

Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:
Mun miehen veljen perheellä on kans tapana kysellä samana päivänä että voisko lapset jäädä hoitoon ku lähtevät ite menoihinsa. Luvattoman useinkin. Anoppilassa sentään osaavat kieltäytyäki...tosin anoppi joskus suostuu vaikkei haluais.

Tämä oli eka kerta kun kysyttiin samana päivänä. Normaalisti kysytään viikkoakin aiemmin. Ja tottakai saa kieltäytyä. Eivät appivanhemmatkaan lasta hoitoon ota, elleivät halua.

Alkuperäinen kirjoittaja ei ihmeempää:
Hoitaisitte itse lapsenne ku ne olette tehneetkin. Ja miksi kysyitte vain anopilta, miksi ette sinun äidiltäsi tai isältäsi?

Niin me hoidetaankin. Viimeksi lapsi ollut appivanhemmilla hoidossa 3kk sitten. Ja syy miksi anopilta kysyttiin, eikä minun vanhemmilta on se, että isäni on alkoholisti juoppo, jonka kanssa en ole tekemisissä ja äitini asuu uuden miehensä kanssa reilun 600km päässä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mies sopi veljensä kanssa, että soittaa tietyn ajan kuluttua, että veli ilmoittaa mitä on päättänyt. Veli oli kavereittensa kanssa ja heid'än piti miettiä, että meinaavat tehdä.

Tuo veli on semmoinen, että kyllä suoraan sanoo jos ei halua tulla. On meillä ollut ennenkin vahtina ja on aina ihan reilusti sanonut jos ei jaksa tai halua tulla vahtimaan.

Jos veli on joutunut jatkuvasti hoitamaan teidän lapsia, niin ehkä hän ei kehdannutkaan tällä kertaa sanoa, ettei halua tulla. En mä keneltäkään lähtis uudestaan asiaa tivaamaan, jos toinen ei heti riemusta kiljuen halua tulla. Ja toki anoppi on vielä vastuussa alaikäisen lapsensa ruokailusta, joten ihan normaalia se on, että hän pyysi lapsensa mukaan syömään.

Koittakaa nyt vaan tajuta, et elämä pikkulapsen kanssa ei ole samanlaista kuin ennen lasta. Silloin ei voi enää mennä ja tulla miten huvittaa ja useimmat sen tajuavatkin, mut nähtävästi kaikki ei.

Ettei olisi anoppikin alkkis ku ravintolaan oli menossa "syömään"???? Ja yritittehän tunkea pentunne sinne anoppilaan, ettekä itse olisi halunnut hoitaa, mut ku ei ollu hoitajaa niin on pakko.
Aika vastuuttomia vanhempia olette.

Kylläpä nyt yritetään kääntää asiaa taas niin, et huonot vanhemmat kun missään käytte ja toisia ahdistelette lastenhoitajaksi kyselemällä. Ehkä anoppi on ajatellut kysyessään, et veli on jo kieltäytynyt tehtävästä kun tiesi, et hänelle soitatte? 16 v mielenliikkeet kuitenkin muuttuu niin nopeesti :-)

Alkuperäinen kirjoittaja PatsyStone:
Se ihmetyttää että miksei anoppi pyytänyt teitäkin koko perheenä syömään?

Ei kai se halua tollaisia ihmisiä mukaan ketkä on pyytämässä lapsenvahdiksi et pääsee ryyppäämään. olisi sit joutunut syöminkien jälkeen ottaa lapset ku vanhemmat olis vetäny jo liikaa olutta. Tytär varmaan pudonnut aika lähelle puusta :)

Yhteistyössä