Olipas ääliö isännöitsijä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Muutin vuokra-asuntoon toukokuun alussa, ja asunnossa maalattiin (vuokranantajan toimesta) olohuoneen seinät. Puhuin maalarin kanssa, ja hän sanoi että voin tuoda oman maalin jos haluan siihen jotain sävyä (muuten olisi maalattu ihan valkoiseksi). Ostin sitten hivenen beigeen vivahtavaa maalia, ja hyvä tuli.

Valitin isännöitsijälle että toisen makuuhuoneen tapetit ovat myös täynnä mustia jälkiä, ja kaiken lisäksi oven vieressä on sormenpään kokoinen reikä seinässä. Hän lupasi tulla katsomaan, vaikka hänen mielestään huone olikin ihan siisti ensimmäisellä tarkastuskerralla. Puhuin isännöitsijän kanssa äsken puhelimessa, ja hän sanoi että eiköhän ne seinät voi maalata (ei ole vielä käynyt katsomassa, mutta tulee huomenna). Samalla aikoo kuulemma tarkistaa miellyttääkö olohuoneen värisävy häntä, ja jos ei miellytä, niin maalari voi samalla vetää seinät valkoiseksi! Voi ###! Sanoi sen niin ärsyttävästi kuin vain voi.

Olohuoneen seinät maalasi heidän tavallisesti käyttämänsä maalari, joka sanoi että vaaleat värisävyt hyväksytään kyllä. Ja vaikka valitsemani sävy nyt ei miellyttäisi herra isännöitsijää, niin kiitos vain minä aion nauttia maksamastani seinän sävystä niin kauan kuin asunnoassa asun, ja maalaan sitten itse seinät valkoiseksi kun muutan.

Vuokra-asumisen ihanuutta...

Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Puhutko nyt siis isännöitsijästä vai vukoranantajasta? Vai ootko sä jollain säätiöllä tms vuokralla?

Siis vuokranantaja on Kunta-asunnot, SKV on isännöitsijä. SKV hoitaa kuntotarkastukset ja yleensäkin isännöinnin.

No siis kyllähän he voi vaatia sen seinän valkoseks jos haluaa.... Kannattaisi nämä värisävyt varmistaa aina isännöitsijältä, esim. Satolla oli joku lista jonka värisiä sai vain ottaa. Toisekseen jos saat sen beigen seinän pitää, niin se pitää luultavasti maalata valkoiseksi sun kustannuksella kun lähdet.

Itseasiassa vuokranantaja (tai hänen valtuuttamansa isännöitsijä ) SAA maalauttaa seinät vaikka tänään vitivalkoiseksi.

Maksamallasi summalla sä saat huoneiston vaan hallintaasi, mutta omistaja päättää väreistä. Vaikka seinät olisi jokainen erivärinen, sä et ilman lupaa saa niitä muuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No siis kyllähän he voi vaatia sen seinän valkoseks jos haluaa.... Kannattaisi nämä värisävyt varmistaa aina isännöitsijältä, esim. Satolla oli joku lista jonka värisiä sai vain ottaa. Toisekseen jos saat sen beigen seinän pitää, niin se pitää luultavasti maalata valkoiseksi sun kustannuksella kun lähdet.

Edellisellä asukkaalla oli voimakaskuvioinen tapetti olohuoneen yhdellä seinällä, ja oli siihenkin saanut kuulemma luvan. Muissa seinissä oli alkuperäinen valkoinen tapetti, joka oli huonokuntoista, joten repivät kaikki alas ja maalasivat.

Eli edellinenkin asukas oli saanut luvan, joten ei tullut mieleenkään että minulla pitäisi olla vitivalkoista. Varsinkin kun heidän käyttämänsä maalari sanoi, että kunhan on vaalea, niin kelpaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Edellisellä asukkaalla oli voimakaskuvioinen tapetti olohuoneen yhdellä seinällä, ja oli siihenkin saanut kuulemma luvan. Muissa seinissä oli alkuperäinen valkoinen tapetti, joka oli huonokuntoista, joten repivät kaikki alas ja maalasivat.

Eli edellinenkin asukas oli saanut luvan, joten ei tullut mieleenkään että minulla pitäisi olla vitivalkoista. Varsinkin kun heidän käyttämänsä maalari sanoi, että kunhan on vaalea, niin kelpaa.

No eihän se maalari niistä säännöksistä tiedä. Eikä väliä mitä edellinen asukas on tehnyt, ehkä just sen takia niitä maalataankin ja varmaan hänen takuuvuokra-rahoillaan. Kyllä se vaan niin on että seinä saadaan määrätä valkoseks jos et sitä salassa maalaa ja maalauta takas poismuuttaessa.

Ja olisin varmaankin hyväksyttänyt värisävyn isännöitsijällä, mutta en ehtinyt, koska kuulin vappuaattona että maalari tulee vappupäivänä maalaamaan (sain avaimet vappuaattona ja minulle oli yllätys että olohuoneen tapetit oli revitty pois). Sovin sitten pikaisesti maalarin kanssa että haen purkin maalia ja tuon sen asuntoon.

no se halus vaan kiukutella se tyyppi ja uhkailla et maalauttaa valkoseks heti. vaikka jokainen tajuu että vaalea beige ei niin paljoo eroa valkosesta että se jonkun persettä oikeasti kaivelisi tässä tapauksessa. paitsi jos sattuu vaan olee mulkku isännöitsijä.
ihme tavalla ämmät taas lynkkaa ap:n ja saivartelee.

No eihän se maalari niistä säännöksistä tiedä. Eikä väliä mitä edellinen asukas on tehnyt, ehkä just sen takia niitä maalataankin ja varmaan hänen takuuvuokra-rahoillaan. Kyllä se vaan niin on että seinä saadaan määrätä valkoseks jos et sitä salassa maalaa ja maalauta takas poismuuttaessa.

Tietenkin maalari tietää, jos hän sitä työtä tekee SKV:lle päivät pitkät. Ja edellinen asukas sanoi saaneensa luvan tapettiin kun hän minulle asuntoa esitteli. Seinät maalattiin siksi, että ne muuta tapettiseinät olivat niin huonokuntoisia.

Alkuperäinen kirjoittaja kuuma pehmittäny päänne :
no se halus vaan kiukutella se tyyppi ja uhkailla et maalauttaa valkoseks heti. vaikka jokainen tajuu että vaalea beige ei niin paljoo eroa valkosesta että se jonkun persettä oikeasti kaivelisi tässä tapauksessa. paitsi jos sattuu vaan olee mulkku isännöitsijä.

No kun niitä veemäisiä pilkuviilaajia on tullut eteen niin se on tiedossa että se nyt vaan on laillista. Turha siitä on hermostua.

Ei se paljoa eroa mut veemäiselle vallanhaluiselle pätemishaluiselle riittävästi.

Tietenkin maalari tietää, jos hän sitä työtä tekee SKV:lle päivät pitkät. Ja edellinen asukas sanoi saaneensa luvan tapettiin kun hän minulle asuntoa esitteli. Seinät maalattiin siksi, että ne muuta tapettiseinät olivat niin huonokuntoisia.

Jos se maalari ei ole isännöitsijätoimistolla töissä niin ei välttämättä tiedä. Mutta turhaan tässä meuhkataan, käyt sen isännöitsijän kanssa ne läpi.

Minäkin luulen että häntä ärsyttää kun minä olen jo pariin otteeseen ottanut yhteyttä toisen makuuhuoneen tiimoilta, koska siellä on niin huonot tapetit (ja vielä se reikä seinässäkin).

Minäkin luulen että häntä ärsyttää kun minä olen jo pariin otteeseen ottanut yhteyttä toisen makuuhuoneen tiimoilta, koska siellä on niin huonot tapetit (ja vielä se reikä seinässäkin).

Se antaa samalla mitalla takasin siinä ainoassa asiassa missä voi. Valitettavasti sait sen ärsytettyä, voit varautua että se on hankala kaikissa asioissa jatkossakin. Ei kivaa mutta laillista ja inhimillistä. :(

"rikas rakas:

säälittävää asua vuokralla :D mulla on kaks omakotitaloa.

säälittävämpää, jos on vain omakotitalot, muttei mitään henkistä pääomaa!"

Sama tuli mieleeni, kun tätä luin. Olen mielummin vain yhden velaillisen omakotitalon omistaja, ja entinen vuokra-asuja, kuin tuollaisen köyhän lausahduksen omaava tyhjäpää. Rikkautensa kullakin...

Me kun oltiin aikoinaan Avaralla (silloisella YH:lla) vuokralla, saatiin muuttaessa valita tapetit itse, hintahaarukka ainoastaan sanottiin. Sääntönä oli, että jos laittaa kovin voimakkaat tapetit, niin voi olla että poismuuttaessa joutuisi kustantamaan neutraalimmat, mutta tästäkin kuulemma oltiin poikettu jos asumista oli ollut takana esim 10vuotta ja näin ollen seuraavaa asujaa varten laitatettiin muutenkin uudet tapetit.

Kuulostaisi että isännöitsijä nyt vaan kovistelee ap:ta, en usko että vaalea beige ketään niin paljon korventaa. Ja jos korventaa, voinet sopia että joskus kun muutat pois, maalaat seinän takaisin valkoiseksi?

Yhteistyössä