Olipa tylyä.. oon ekaa kertaa pois töistä lapsen sairastumisen takia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yh

Vieras
oon ollut tuolla nyt siis puoli vuotta töissä. Mulla on ollut ainoastaan yks saikkupäivä oman migreenin takia koko aikana. Nyt sitten lapsi on kipeä ja ilmoitin asiasta.. pomo kuulosti jotenkin tosi töykeältä ja tylyltä. Tuli ihan sellainen olo että anteeks kauheesti :( Ja pelottaa että tää ei jää tähän, sitten kun se sikainfluenssa iskee, mun pitää taas olla pois.

Älä ota niin ittees. Voihan olla, että pomolla itellään on huono aamu (ite sairaaks tulossa?), tai sitten sä satuit juuri tänä aamuna olemaan jo vaikka 3. alainen joka soittaa että on sairaana/lapsi on sairaana.

Tilapäinen hoitovapaa ei tarkoita sitä että jäädään hoitamaan itse lasta kotiin vaan siksi että vanhempi hankkii lapselle hoitajan.
Ihmeellistä miksi sitä pidetään vanhemman oikeutena jäädä kotiin hoitamaan lasta.

Älä välitä. Siitähän työpaikalla ei koskaan tulla kiittelemään, että jos raahaudut puolikuntoisena töihin tai saat sairaan lapsen hommattua johonkin tädille tai mummolle hoitoon, jotta itse pääsisit töihin, ja sydän syrjällä sitten huolehdit, että kuinka lapsi sairaana siellä kylässä jaksaa. Niin siitä ei kukaan kiitä. Siitä kyllä nakellaan niskoja, kun sairaan lapsen kanssa jää kotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Tilapäinen hoitovapaa ei tarkoita sitä että jäädään hoitamaan itse lasta kotiin vaan siksi että vanhempi hankkii lapselle hoitajan.
Ihmeellistä miksi sitä pidetään vanhemman oikeutena jäädä kotiin hoitamaan lasta.

Siis anteeksi, nyt en oikein tajunnut sun pointtia??

Mulla ei ole ketään, kenet saisin sairasta lastani hoitamaan. Ainoa ois MLL, mutta niitten tuntitaksat on paremmat kuin oma käteenjäävä palkkani per tunti, joten eipä paljon kannata.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Siis anteeksi, nyt en oikein tajunnut sun pointtia??

Mulla ei ole ketään, kenet saisin sairasta lastani hoitamaan. Ainoa ois MLL, mutta niitten tuntitaksat on paremmat kuin oma käteenjäävä palkkani per tunti, joten eipä paljon kannata.

niin se hoitovapaan tarkoitushan on että sen aikana etsitään lapselle se hoitaja. MUTTA minä jään kyllä itse hoitamaan sairaita lapsiani enkä todella hommaan etsi vierasta ihmistä.

On niitä sellaisiakin työpaikkoja, joista järjestetään lastenhoitaja. Arvatkaapa olinko yllättynyt kun kuulin.
Mutta kukapa sille kipeälle lapselle kaikkein paras hoitaja...taitaa olla se kaikkein rakkain. :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Niinhän se on, kolmen päivän aikana pitää etsiä hoitaja. Jos sairaus kestää vähemmän aikaa, niin sitten ei ole huolta. Ainakin suurimmassa osassa työehtosopimuksia on näin, jonka jälkeen palkatonta.

No ei ole aina ihan realistinen mahdollisuus. Varsinkaan nyt kun on todella paljon sairaspoissaoloja tällä hetkellä, niin ei todellakaan voi olettaa että hoitaja kaikille löytys. Eikä varmaan ole työnantajankaan edun mukaista, että olis kotona porukka sikalunssassa ja sitten tullaan töihin tartuttamaan loputkin työtoverit.

Alkuperäinen kirjoittaja myy:

No ei ole aina ihan realistinen mahdollisuus. Varsinkaan nyt kun on todella paljon sairaspoissaoloja tällä hetkellä, niin ei todellakaan voi olettaa että hoitaja kaikille löytys. Eikä varmaan ole työnantajankaan edun mukaista, että olis kotona porukka sikalunssassa ja sitten tullaan töihin tartuttamaan loputkin työtoverit.

Mutta kun se ei oikeasti ole sairaan laspen hoitovapaa, vaan sairaan lapsen hoidon järjestelyyn tarkoitettu etuus. Näin lukee työehtosopimuksessa.

Oli se nyt niin tai näin niin kyllähän se on jo vakiintunut käytäntö suurimmalla osalla työpaikkoja että työntekijä on itse poissa sen saikun ajan. Lääkärit ja hoitajatkin kysyy kipeän lapsen tapauksessa että tarvitset varmaan saikkulapun. Meillä ainakin ihan työpaikkalääkäri kirjoitti sen saikkulapun ja raksi ruutun että lapsen sairaus. Miksi niissä lapuissa on ylipäätään se kohta että lapsensairaus jos oikeasti ei saisi olla poissa?

Alkuperäinen kirjoittaja Aapinen:
Oli se nyt niin tai näin niin kyllähän se on jo vakiintunut käytäntö suurimmalla osalla työpaikkoja että työntekijä on itse poissa sen saikun ajan. Lääkärit ja hoitajatkin kysyy kipeän lapsen tapauksessa että tarvitset varmaan saikkulapun. Meillä ainakin ihan työpaikkalääkäri kirjoitti sen saikkulapun ja raksi ruutun että lapsen sairaus. Miksi niissä lapuissa on ylipäätään se kohta että lapsensairaus jos oikeasti ei saisi olla poissa?

Siksi että vanhemmalla on kolme päivää aikaa etsiä hoitaja, katsos kun jotkut taudit kestävät kauemmin kuin kolme päivää. Eli ne on palkallista ja sitten jos jää itse sen jälkeen niin se on palkatonta. Myöskin jos lapsi on sairaalassa ja jää sinne lapsen kanssa, se on palkatonta.
Ikävä kyllä näin se vaan menee.

Yhteistyössä