Olipa tökeröt treffit

minmin
[QUOTE="vieras";23571951]No kyllähän toi elektron vähän "lasten visa" on.. sen saa kaikki, myös lapset joilla on pankkitili. 6v nicopetterisikin voi saada sen.[/QUOTE]

Niin niin, mutta ei se silti tarkoita sitä ettei sen lisäksi olisi luottokorttia!

[QUOTE="vieras";23572004]Ai :) No mulla on aina massia sen verran että ei tartte luotolla ostella. Jotkut kuulemma maksaa lomamatkansakin luotolla..ei sillä etteikö kortti olisi kätevä siellä paikan päällä,mutta että matkat..miksi matkustaa jos ei ole rahaa siihen matkaan? :)[/QUOTE]

Siis en edelleen varauksettomasti kannata luottokortteja mutta mua naurattaa tämä oletus, että luottokortilla maksavalla ei olisi rahaa :D Tiedänpä yhden joka pitää käyttötilillään aina 20 000€, hänelle voi tulla yllättäviä parin tonnin laskuja jne, käytäntö on osoittanut sen 20 000€ olevan sopiva summa käyttötilille.

Ja hän käyttää lähes yksinomaan luottokorttia maksuvälineenä. Kyse ei siis ole siitä, että tili olisi tyhjä ja siksi pitäisi ostaa velaksi. Kuittaa koko laskun kerralla aina kuun lopussa niin siihen ei tule korkokulujakaan.

Mä joudun hankkimaan luottokortin ihan siksikin, ettei lentoja aina edes saa ostettua ilman luottokorttia, vaikka maskutavan saisi valita muuksi.

"vieras"
Siis en edelleen varauksettomasti kannata luottokortteja mutta mua naurattaa tämä oletus, että luottokortilla maksavalla ei olisi rahaa :D Tiedänpä yhden joka pitää käyttötilillään aina 20 000€, hänelle voi tulla yllättäviä parin tonnin laskuja jne, käytäntö on osoittanut sen 20 000€ olevan sopiva summa käyttötilille.

Ja hän käyttää lähes yksinomaan luottokorttia maksuvälineenä. Kyse ei siis ole siitä, että tili olisi tyhjä ja siksi pitäisi ostaa velaksi. Kuittaa koko laskun kerralla aina kuun lopussa niin siihen ei tule korkokulujakaan.

Mä joudun hankkimaan luottokortin ihan siksikin, ettei lentoja aina edes saa ostettua ilman luottokorttia, vaikka maskutavan saisi valita muuksi.
Mut ihan samalla tavalla naurattaa se oletus,että visa electronilla maksavat olisivat jotenkin köyhiä. Ihan samalla tavalla siellä tilillä voi levätä se 20 tonttua,ei kaikki vaan halua ostaa luotolla. Ei mun vanhemmillakaan kummallakaan oo luottokortteja,vaikka hyvätuloisia ovatkin. Kai mulle on sit iskostunut kotoa päänuppiin se,että mitään ei osteta jos siihen ei oo oikeesti varaa :D Eli luotolle siis. Tai mitä näitä osamaksujuttuja nyt onkaan.

"vieras"
[QUOTE="vieras";23572149]Mut ihan samalla tavalla naurattaa se oletus,että visa electronilla maksavat olisivat jotenkin köyhiä. Ihan samalla tavalla siellä tilillä voi levätä se 20 tonttua,ei kaikki vaan halua ostaa luotolla. Ei mun vanhemmillakaan kummallakaan oo luottokortteja,vaikka hyvätuloisia ovatkin. Kai mulle on sit iskostunut kotoa päänuppiin se,että mitään ei osteta jos siihen ei oo oikeesti varaa :D Eli luotolle siis. Tai mitä näitä osamaksujuttuja nyt onkaan.[/QUOTE]näinpä. Itse käytän sit köyhän korttia vaikka sillä tilillä on reilu 16 000 tällä hetkellä. Voin seurata omia menojani kun rahat lähtee saman tien tililtä, eipä tarvi luottokorttia.

Ai että jos on hyvätuloinen, pitää olla luottokortti?Aha...Kun on hyvä tuloinen, ei tartte ostaa luotolla, voi veloittaa suoraan tililtä, vaikka sitten sillä electronilla... ;) :p

Oikeesti, vain palstalla voi tulla tälläsiä oletuksia kuten "kaikki jotka käyttää electronia on köyhiä, rikkaalla on visa".. :D

Ja mitä tohon deittiseuraan tulee niin taitaa olla enemmän sääntö kuin poikkeus että ilmoa kaunistellaan ja totuus onkin vähän sitten jotain muuta...
Musta ap kuulosti vähän tylyltä, mut mä olenkin vähän pehmo.. :)

"vieras"
Porukka manipuloidaan luottokorttien käyttäjiksi vaikka käteisellä pärjäisi aivan yhtä hyvin. Sitten on tietty erikeseen ne joilla ei ole rahaa ja siksi joutuvat käyttämään luottokorttia.

"vieras"
Ai että jos on hyvätuloinen, pitää olla luottokortti?Aha...Kun on hyvä tuloinen, ei tartte ostaa luotolla, voi veloittaa suoraan tililtä, vaikka sitten sillä electronilla... ;) :p

Oikeesti, vain palstalla voi tulla tälläsiä oletuksia kuten "kaikki jotka käyttää electronia on köyhiä, rikkaalla on visa".. :D

Ja mitä tohon deittiseuraan tulee niin taitaa olla enemmän sääntö kuin poikkeus että ilmoa kaunistellaan ja totuus onkin vähän sitten jotain muuta...
Musta ap kuulosti vähän tylyltä, mut mä olenkin vähän pehmo.. :)
Palstalogiikan mukaan kaikista varakkain on se, jolla on eniten lainaa.:D

"Niisku"
[QUOTE="vieras";23571930]Te jotka solvaatte luottokortteja - esim minulta ei edes kysytä pankkia vai luottoa.. Dinersin kortissa kun ei ole muuta vaihtoehtoa kun "luotto"puoli.[/QUOTE]

Minusta taas se, että ostaa kaiken luotolle, näyttää helposti siltä, ettei ihminen hallitse talouttansa vaan on todennäköisesti luottokortti- ja pikavippikierteessä.

Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta eikös Visa Electron toimi hyvin pitkälti samalla periaatteella kuin nykyiset debet-kortit? Silloinhan suurin osa meistä lienee köyhiä ja juntteja, tai 6 vuotiaita Nicopettereitä.

????????
[QUOTE="vieras";23571874]Tartun nyt tuohon yhteen ainoaan kohtaan,että miten maksaminen Visa electronilla kertoo sen ettei ole varakas? Nimenomaan sillä kun maksaa ,on tilillä ehdottomasti oltava sitä rahaa.[/QUOTE]

Peesi?! Eihän rikkaan tarvii luottokortilla maksaa!

Yhteistyössä