Olipa kiva taas kuulla kunniansa :-(

• Viestiketjun aloittaja paskamutsi
  • Ensimmäinen viesti
paskamutsi
Siskoni mielestä olen paska äiti "onko sun tosiaan pakko käydä joka toinen viikonloppu jossain"

Kyse siis siitä että keskimäärin joka toinen viikonloppu käyn bändin keikalla, yleensä oman aviomieheni bändiä katsomassa tai sitten miehen kanssa jotain tuttavien bändiä katsomassa. Selvinpäin lähes aina, ja korkeintaan paikan päällä pari tuoppia olutta.

Tämä on ilmeisesti kovin väärin, itseäni nämä on keikat ovat kovasti piristäneet kun pääsee irti hetkeksi kodin seinien ulkopuolelle kotiäiti kun olen.
Sama kaveripiirini käy tuolla keikoilla myös ja hauska nähdä heitä.
Lapsia on hoitanut mummi ja yleensä viety ennen lähtöä vasta illalla ja aamusta heti haetaan lapset, siskolla ei ole lapsia joten ei voi olla mitään mustasukkaisuuttakaan. (mummi ei hoida lapsia tuon lisäksi muulloin)
Perustelin siskolle että vietän lapsien kanssa todella paljon aikaa koska muita harrastuksia ei ole enkä ole työelämässä tällä hetkellä, siskon kommentti oli "normaalit ihmiset kyllä tekee töitä" no joo nuorimmaiseni on 1v 4kk ja töihin menen syksyllä.
En käsitä mikä tässä nyt niin kauheaa on, toiset tykkää käydä jumpassa tai espanjan tunneilla ja mä keikoilla kuuntelemassa mulle niin tärkeää musiikkia..

niin
no, onhan tuo paljon jos joka toinen vkl käy niin että lapset on yökylässä. äitis on varmaan väsynyt asiaan (enkä ihmettele) mutta ei uskalla sitä sulle suoraan sanoa joten valittaa väsymystään siskolles. keksi jotain muita harrastuksia kuin baareissa juoksu. musiikkia voi kuunnella muuallakin kuin yöaikaan viikonloppuina.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja paskamutsi:
En käsitä mikä tässä nyt niin kauheaa on, toiset tykkää käydä jumpassa tai espanjan tunneilla ja mä keikoilla kuuntelemassa mulle niin tärkeää musiikkia..
Hmm, ihan totta. Ja keikat lienevät aikaan jolloin lapset jo nukkuvat eli ei ole ns. yhteisestä ajasta sikäli pois. Mutta olisko se sitten se mikä tökkii, kun olette miehen kanssa moelmmat sitten keikalla yhtä aikaa? Usein esim. äidin jumpan ajan isä on lasten kanssa.

vieras
ehkäpä äitisi ei jaksa ottaa noin usein lapsia yökylään - puhunut siskollesi siitä, muttei sinulle. ja kyllähän se on niin että kun perheen perustaa niin nuo yölliset harrastukset saisi jäädä vähemmälle, etsi harrastuksia joita voi harrastaa päiväaikaan, niin se on hyväksyttävämpää perheelliselle. aika usein on tuo joka toinen vkl käyminen, olit sitten selvinpäin tai et.

...
Jos ei ole krapulaa, niin sitten kai tuo ei lasten kannalta paha ole, sillä olet kotiäiti ja monien lapset on vuorohoidossa päiväkodissa tuossa iässä. Mutta tosiaan, mitä äitisi pitää tilanteesta..

baabaa
Haa, pointti on siis taas siinä pahassa paikassa "baari" :). Ei tuo minusta pahalta kuulosta, JOS se on mummille ok. Lasten kanssa kuitenkin vietät aikaa 6,5 vuorokautta viikossa, joten jos puol vrk oletkin muualla, niin ei pitäis olla paha. Tarkista nyt vielä mummilta, että oikeasti homma sopii hänellekin.

jaiks
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
no, onhan tuo paljon jos joka toinen vkl käy niin että lapset on yökylässä. äitis on varmaan väsynyt asiaan (enkä ihmettele) mutta ei uskalla sitä sulle suoraan sanoa joten valittaa väsymystään siskolles. keksi jotain muita harrastuksia kuin baareissa juoksu. musiikkia voi kuunnella muuallakin kuin yöaikaan viikonloppuina.
Niin, onhan se kamalaa, että kotiäiti pääsee kahden viikon välein tekemään jotain kivaa. Syntinen ilkiö. Kyllä sen pitäis mennä mielummin vaikka pitsinnypläyskerhoon ja ottaa lapset sinne mukaan. Onhan se hirveää, kun isoäiti joutuu viettämään lapsenlastensa kanssa aikaa ihan väkisin ja lapsistakin tuntuu varmaan siltä, etteivät happea saa, kun äiti ei ole kerran kahdessa viikossa metrin säteellä.

ei sympatiaa
Alkuperäinen kirjoittaja baabaa:
Haa, pointti on siis taas siinä pahassa paikassa "baari" :). Ei tuo minusta pahalta kuulosta, JOS se on mummille ok. Lasten kanssa kuitenkin vietät aikaa 6,5 vuorokautta viikossa, joten jos puol vrk oletkin muualla, niin ei pitäis olla paha. Tarkista nyt vielä mummilta, että oikeasti homma sopii hänellekin.
tyhmä.
pointti on siinä, että mummilla, joka on jo kasvattanut omat lapsensa aikuisiksi, onkin nyt taas pieniä lapsia. joka toinen vkl yökylävahtina on kuule paljon! mä en itse todellakaan tykkäis siitä, että ei ois omaa elämää juuri ollenkaan, kun joka toinen vkl pitäis varautua olemaan taas lapsenvahtina. ei se pikkulapsiaika ole helppoa ja ihanaa muillekaan, jos ei kerran ap:llekaan. mutta ap on lastensa äiti ja siinä vaiheessa pitäis kyllä kantaa vastuu MYÖS VIIKONLOPPUISIN ja etenkin ÖISIN.

hmm
sun siskos on väärässä. mun oma lapsi on joka viikonloppu hoidossa. enkä ota ollenkaan siitä huonoa omaa tuntoa. muitten lapset on paljon enemmän tarhassa yhteensä kun mun lapsi sen yhden perjantai-illan ja aamun.

ap
Lasten hereillä olo aikaa on tuossa keskimäärin 6 tuntia, ja mummia harmittaa kun haen niin aikaisin aamulla, itsellä vaan on jo niin ikävä. Mummi aina sanoo että olisivat vielä voineet olla ja soittaa että hae vasta myöhemmin ja itse katson sunnuntaina kelloa et voisinko hakea.
Mutta täällä ilmeisesti tiedetään paremmin joten vetäydyn keskustelusta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja PatsyStone:
Eli taas on palstan mukaan väärin jos mummo hoitaa lapsenlapsia kaksi päivää kuussa?
No just.
Kaksi päivää kuussa? Kyllä se vähän enemmän tekee ;)
Voi vittulan väki, jos lapset vie hoitoon illalla ja hakee aamulla niin eipä siinä paljoa kerkeä hoitamaan.
Mutta sinä tietenkin istut 24/7 himassa ja arvatenkin tissi lapsen suussa hela tiden :D ja olet katkera ja kateellinen jos joku toinen pääseekin helpommalla ja nauttii olostaan, miehestään ja musiikista.

Alkuperäinen kirjoittaja joopa joo:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Äitini itse pyytää lapset yökylään.
nyt muuten valehtelet. ehkä on pyytänyt joskus, mutta ei tasan tarkkaan ole joka toisena perjantaina hakemassa lapsia luokseen viikonloppuvanhemman tavoin.
:eek: mistä sen tiiät???? Mulla ainaki kaverin vanhemmat pyytää lapsenlastaan koko ajan yökylään ja äiti joutuu jo välillä toppuuttelemaan ettei aina voi olla.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja PatsyStone:
Eli taas on palstan mukaan väärin jos mummo hoitaa lapsenlapsia kaksi päivää kuussa?
No just.
Kaksi päivää kuussa? Kyllä se vähän enemmän tekee ;)
joka toinen viikonloppu lapsenhoitoa illasta seuraavaan aamuun kyllä on mun mielestä aika tarkkaan kaksi päivää kuussa. tai ennemminkin kaksi yötä.
Joo kyllä minustaki tekee 2yötä kuukauteen :D

Yhteistyössä