Olipa kerran elämä -dvd

pähkinäinen

Jäsen
10.05.2010
949
1
16
Minkä ikäiselle nuo DVD boksit on sopivia? Mä en enää muista mitä niissä oli, sen vaan muistan että ne oli lempiohjelmia joskus pienenä, oisinko ollut jo ala-asteella?

Lahjaksi saatiin tuo Olipa kerran elämä, onko se ihan 4vuotiaan katsottava, vai vieläkö annan suosiolla olla tuolla kaapissa? Eikös jossain kuvattu aika tarkkaan ihmiselämän alku yms, oliko se just tässä? Meillä ei vielä ole kyselty näistä jutuista, joten sen aiheen voi antaa olla vielä niin pitkään kun itse alkaa kysellä.

Ja siitä elämän alusta, en nyt ihan tarkkaan muista miten se tuossa meni, mutta eikös ne ihmiset vain kietoutuneet siinä yhteen ja sitten näytetään mitä tapahtuu ruumiin sisällä. Katso vaikka itse ne ensin ja sitten näytä lapselle.

olipa kerran ELÄMÄÄ voi antaa 4-vuotiaan katsoa. No, yksi jakso alkoi noitien polttamisella roviolla, joten sen voisi skipata. Muuten ne on ok.

Sitten taas muut Olipa kerran jutut on vanhemmille lapsille.

lisääntymisjakso alkaa siitä kun siittiösolu uiskentelee kohti munasolua. Eli ei tarvii selitellä mitään... Meillä on 7-v alkanu nyt vähän kysellä, että miten...

Kyllä siinä kerrotaan tarkasti ihmiselämän alku, mutta asia aloitetaan siten, että munasolu ja siittiösolu kohtaavat, eikä siinä sen tarkemmin kerrota, miten se siittiösolu sinne munasolun luokse joutui.

Alkuperäinen kirjoittaja huupaa:
meillä ei lapset katso tuollaisia, maailma on syntynyt Jumalan luomistyönä ja mitään tuollaista soopaa ei meidän lapsille syötetä.

Ei siinä kritisoida jumalan työtä. Todetaan vain faktoja ihmisruumiista

Uusimmat

Yhteistyössä