Olinko minä nyt ihan väärässä ja turha tiukkis ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en tykännyt ideasta oikeen..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en tykännyt ideasta oikeen..

Vieras
Kun olin lapsieni kanssa tuolla leikkikentällä ja siellä kaksi vanhempaa mummua istuivat penkillä ja jutustelivat ja siinä samalla sitten syöttivät oravia pienestä pussista. Omat lapseni tietysti olivat kovinkin ihatuneita ideaan ja kiinnostuneita oravista, jotka söivät ihan miltei kädestä - olivat siis todella kesyjä.
No, onneton menin sitten sanomaan, että minusta ei ole kovin kiva juttu , että niitä syötetään, kun sitten ne tulevat todella röyhkeiksi ja ovat koko ajan siinä jaloissa pyörimässä jne. Ja minua myös inhottaisi ajatus että orava vaikka kiipeäisi vaunuja pitkin ruuan toivossa.
No, nämä mummut olivat erimieltä. Ihan ystävällismieliseen sävyyn siinä juteltiin, mutta nyt vaan sitten mietin, että olinko nyt liian herkkis ?

Samaa mieltä ap:n kanssa! Oravat on ällöttäviä ja tosi pelottavia, kun kesyyntyy, niin tulee tosiaan suunilleen ovista sisään! Mua kans pelottaa, että menee vaikka vaunuihin. Petoja ne on!

saahan sulla oma mielipide olla!! Kaikessa asia on niin, että samaa mieltä ei tarvitse olla, mutta siitä ei tarvitse tehdä niin suurta numeroa, että jonkun muun päivä menee pilalle. Siis ymmärsin, että tilanne oli mennyt ihan hyvin, kun ystävällismieliseen sävyyn kerran juttelitte, joten asia on minun mielestä hyvin hoidettu eli OK!!

Saa toki olla tuota mieltä. Itse kannatan oravien ruokkimista ( asun hietsun vieressä ja siellä paljon hyvin kesyjä oravia ). En ole ruokkinut oravia.. Mutta lapsuudesta muistan miten kavereille ja veljelle oli suuri elämys ruokkia kesyä oravaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Villieläimiä:
ne oravatkin on ja suuttuessaan käyvät päälle täysillä. Vaikka ovatkin söpöjä ja ihania.

Joo, en ole vielä Suomessa vastaavanlaisiin raggari-oraviin törmännyt kuin tässä männä keväällä Lontoossa...olin miehen kanssa puistopiknikillä ja meidän oli pakko poistua puistosta kun eräs sinnikäs otus suoraan sanottuna kävi päälle!!!! Ja seurasi meitä vielä puiston portille asti.... :D
Oli melkomoinen opportunisti kyllä. :whistle:

Herranen aika, vähän voisi olla kunnioitusta vanhempia ihmisiä kohtaan, ja vielä lasten edessä. Turha sitten ihmetellä miksi teini-iässä vain haistattelevat sinulle.

Minusta lasten leikkipuisto ei ole oravien syöttöpaikka. Mulla on omakohtaista kokemusta röyhkeistä oravista jotka tekevät ruuan toivossa vaikka mitä.. Meillä mies ja lapset syöttivät pihassa pyöriviä oravia ja ne sitten kesyyntyivät. Lopputulos oli että ruuan toivossa oravat kiipesivät hartioille istumaan. Sinänsä kiva ja harmiton juttu, jos sattui olemaan farkut jalassa. Jos oli paljaat sääret niin sitten sai kivat naarmut/haavat jalkaan terävistä kynsistä. |O Oravat oppivat myös nopeasti että kun hyppää vaunujen päälle niin silloin saa varmasti huomiota. Yritä siinä sitten nukuttaa vauvaa vaunuihin kun vaunujen päällä oli parhaimmillaan 4 oravaa ravaamassa. :headwall:
Lopulta oravat olivat niin röyhkeitä että jos niille et antanut ruokaa kun kerjäsivät, niin ne saattoivat puraista. Onneksi tuli talvi ja oravat hävisivät pihasta. Tänä kesänä ovella pyörivät oravat eivät ole saaneet yhtään ainutta pähkinää.. ;)

oravat kuhisee täitä ja muita "syöpäläisiä" meillä ei ainakaan niitä syötä kukaan eikä ainakaan koske. Luonnonvaraisia eläimiä ei kesäaikaan tarvitse syöttää. Talviaika on sitten erikseen. Muutenkin monesti ihmiset syöttävät niitä luonnonvaraisia eläimiä aivan väärin, tyyliin pullaa sorsalle :headwall: kuoleehan ne tuollaiseen pullan mussutukseen. Rakastan eläimiä

No kyllähän sulla on oikeus sanoa mielipide.

Mä oon tottunut kesyoraviin;
niitä oli meidän vanhan taloyhtiön pihassa paljon eivätkä olleet yhtään röyhkeitä vaan söpösiä.
Seurasaareen mennään ihan vaan ruokkimaan kädestä, lapset rakastaa sitä :)

Yhteistyössä