Olinko mä liian laiha?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
eli olen 174 cm pitkä ja painoin 48 kg. Jouduin muista syistä (läheisen kuolema) psyk.sairaalaan ja siellä alkoi hoitajat vouhottaa mun painosta ja tarkkailla että syön aterioilla vaikka ei ollut edes tarkoitus olla syömättä. Lopulta pistettiin ehto että jos ei paino nouse niin en pääse pois. No, tuosta on nyt jonkun aikaa ja painoa on tullut reilu 10 kg lisää. Ihmettelin vain sitä vouhotusta kun mun mielestä moni hoitaja oli ihan yhtä hoikka kuin minä.

Vähän vaikea sanoa pelkkien mittojen perusteella. Söitkö normaalisti, vai olitko riuduttanut itsesi tuohon kuntoon nälkäkuurilla? Kyllähän sä selkeästi alipainoinen olit, mutta on myös olemassa ihmisiä (melko harvassa tosin), jotka ovat hirmuisen hoikkia ihan luonnostaan, vaikka syövätkin kunnolla.

Olen ollut yhtä laiha, ja mulla ei anoreksiaa ei ollut, mutta todellakin tajusin olevani liian laiha! Ja tein kaikkeni lihoakseni.

Jos et ymmärrä sitä huolta, niin olit kyllä aika pihalla..

Hmm, ainakin mittojen mukaan olit vakavasti alipainoinen! Ei varmaan ollut rasvaa yhtään missään.

Olen saman pituinen ja painan sen 58kg ja olen laiha, voisin hyvin olla viitisen kiloa painavampi näyttäen silloin sopusuhtaisen hoikalta.

No kuulostaa ainakin siltä. Mä oon 157cm ja painan 48kg. Jatkuvasti saan kuulla, kuinka voisin pari kiloa ottaa. Ja hyvin voisinkin. Näyttää vaatteetkin paremmilta, kun on muutakin kuin luut.

ihan liian laiha,vielä 58kg on sinun mittaiselle aika kevyt paino,mutta ei enään kuulosta niin pahalle.Anorektikko kokee itsensä lihavaksi vielä nälkäkuoleman partaalla.

Jos on noin paljon alipainoinen (ihan BMI), aivot eivät toimi kunnolla.
Sinun hoitosi (siis niistä muista mielenterveydellisistä syistä johtuva) on ollut vaikea, koska ensin pitää saada alipainoa nostettua ja sitten pystyy keskittymään siihen todelliseen ongelmaan.

Ja ehkä sulla tosiaan on ruumiinkuvassa häiriö, jos kaikki muut ovat yhtä laihoja kuin sinä.. Kokeilepa sellaista, että menet alasti makaamaan ison paperin tms. päälle ja joku piirtää sun todelliset ääriviivat.

Minä olen 167cm ja olin ihan helllllvetin laiha, kun painoin 48kg. Nyt painan 55kg ja ihan jatkuvasti saan kuulla siitä, että olen aivan liian laiha. Eli sanoisin ap, että sulla on aika vääristynyt kehonkuva, jos et itse näe mitään.

[QUOTE="vieras";23109417]Jos on noin paljon alipainoinen (ihan BMI), aivot eivät toimi kunnolla.
Sinun hoitosi (siis niistä muista mielenterveydellisistä syistä johtuva) on ollut vaikea, koska ensin pitää saada alipainoa nostettua ja sitten pystyy keskittymään siihen todelliseen ongelmaan.

Ja ehkä sulla tosiaan on ruumiinkuvassa häiriö, jos kaikki muut ovat yhtä laihoja kuin sinä.. Kokeilepa sellaista, että menet alasti makaamaan ison paperin tms. päälle ja joku piirtää sun todelliset ääriviivat.[/QUOTE]

niin ja siis unohtui, että piirrä ensin oman mielikuvasi perusteella omat ääriviivasi. Ja sitten ne oikeat. Voit yllättyä..

Mittojen perusteella kuulostaa kyllä, että olet ollut tosi laiha, mutta ihmiset on rakenteeltaankin niin erilaisia, että vaikea pelkästään noiden perusteella sanoa. Itse olen 10cm lyhyempi ja kilon painavampi ja minäkin olen laiha. Olen siis pieni ja hoikka, aina ollut. Muutama kilo sais kyllä ehkä olla omastakin mielestä enemmän, mutta kun ei tule vaikka söisi ja muutoin olen terve ja voin hyvin, niin näin on ihan hyvä. Silti monet päivittelee, että kun oon niin hoikka ja blaa blaa (sekään ei muuten ole mukavaa, niin kuin ei lihavuudestakaan sanominen), mutta lääkäri onneksi oli sitä mieltä aikoinaan, että kun syön ja voin hyvin, enkä siis laihduta pysyäkseni laihana, niin se on pääasia.

Sulla tosin on voinut ehkä jokin muukin syy olla tuohon hoikkuuteen, kun on ollut elämässäkin tuolloin vastoinkäymisiä??

Kiitos vastauksista. Niin, en tosiaankaan ollut laihduttanut itseäni, enkä muutenkaan ajatellut ruokaa tai laihduttamista. Ihmettelin vain kun en kokenut että itselläni olisi syömisen kanssa ongelmia ja sit sanotaan että painon on noustava tai et pääse pois. Mulle meinasi tulla paniikki siitä. Mut onneksi se nyt sitten nousi. Mätin aina ennen punnitusta puuroa naamaan että mittarit näyttäs enemmän!

Yhteistyössä