Olin saada sydärin. (koirasta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huh apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huh apua

Vieras
Naapuri hommas jokuaika sit semmosen ison koiran. Tai siis se on nyt kasvanut ISOKSI. Noin metrin korkunen tolleen neljällä jalalla seistessään.
(rotua en muista) ja äsken se sit vaan nousi tuosta niitten tekemän aidan yli tohon meidän pihalle. :o Tuo aita on siis tosiaan liian matala tonkokoselle koiralle!!! Kun se pidetään irti tossa takapihalla. Kiva kun mulla kissat usen narussa tossa pihalla ja vaikka valvon niin aika nopeeta se pääsee. ja voi kyllä huonosti käydä. :( Kun hätyytin sitä pois. Saakutti muris vaan!!!

Suunnitelmissa rakentaa noin 2m korkea aita, tohon pihalle kissoja varten. Mutta saan kyllä aika tukevan rakentaa että tota koiraa pidättelee jos kissat siellä näkee. :O SIIS KYSE RIVITALOSTOSTA.

Eläin rakkaana ihmisenä en haluaisi niuhottaa. Mutta omat lemmikit etusialla.

Mitähän laki sanoo jos se tosta hyökkää aidan yli? esim, jos olen kissojen kanssa pihalla. tai kissat omassa aitauksessaan?

Meillä metrin korkuinen koira ja takajaloillaan yli 2metrinen. Usein seisoskelee aitaa vasten ja pääsisi hyvin yli jos haluais.
Miks olet ajatellu että koira haluaa tulla aidan yli sun puolelle??

Kannattais ihan ekana tutustuttaa ne kissat sille koiralle. Yleisesti ottaen koirat tulee kissojen kanssa vallan mainiosti toimeen. Toki useammin kissat ei tule koiran kanssa ja sit saattaa mennä rähinäksi.
Mutta vaikka sinä pelkäät koiraa, sun kissat ei välttämättä pelkää. Ja kun ne tuntee toisensa ja osaavat käyttäytyä toistensa seurassa, riski ikäviin tilanteisiin pienenee huomattavasti.

Mun oma kissa pysäytti kissoihin tottumattoman dobermannin kun kohteli sitä kuin meidän omaakin koiraa :D

Oliko lievästi tyhmä kysymys. :O se tuli siis jo. ja miksikö....?? luultavimmin koska kissat kiinostaa. ja näköjään edes minä en sitä pelota koska murisi minulle.

Puhuitko naapurin kanssa asiasta? Syytä olisi...

Tuo kissojen ja koiran totuttaminen toisiinsa on myös ihan hyvä neuvo, jos se vaan on mahdollista. Minimoi vahinkoja siinä vaiheessa, jos se koira jatkossa kuitenkin pääsee teidän pihalle, vaikka naapuri toivon mukaan ymmärtää joko pitää piskinsä kurissa tai rakentaa korkeamman aidan.

En tiedä kissaa joka ei antaisi koiralle köniin.

Sori mutta ei nuo meidän kissat pahasta maailmasta mitään ymmärrä. kun eivät koskaan ole irtiolleet. ja jos tollainen hyökkää. Niin nuo pienet kisut (jotka viellä alle 1v) On kyllä ihan suupaloja vain. Tommoiselle koiralle. Meillä ollut ennenkin koiria naapurissa asuttu tässä 7v. ja ei mitään ongelmaa ole ollut. Päin vastoin, meidän vanhus kissa, (jo kuollut) Oli pihalla ja edellisen naapurin koirat, katseli kiltisti aidantakaa. Naureskeltiin kun niitä niin kiinosti. Mutta aita oli korekeampi ja koirat vaikka suht isoja, niin silti piempiä kun tämä. Ja kyseessä oli viellä metsästys koirat. (en nyt musta taaskaan rotua) Eivät edes haukkuneet. Toisinkun tämä koira. kun näkee kissan, tai edes ihmisen. Yleensä on tyytynyt haukkumaan aidantakaa. Nyt kun kasvanut tulee näköjään jo yli.

Ekakerran minun nähteni tuli nytten yli. Monesti kyllä katsonut että kohta se tulee...

Se on hassua kun tässä ketjussa tulee semmoinen fiilis, että se on kissanomistajan ongelma, jos naapurin koira tulee aidan yli ja tappaa kissat. No ei todellakaan ole! Miten koiranomistaja reagoi, kun hänen koiransa tuli aidan yli? Ap, pyydä häntä hommaamaan korkeampi aita jos meinaavat pitää koiraa vapaana. Se on turvallisuuskysymys myös tuon koiran kannalta, sehän voi karata kokonaan ja jäädä vaikka auton alle.

No siis, koiran omistaja korvaa kissoista aiheutuneet kulut ja vahingot kissanomistajalle. ELi toisinsanoen, jos kissa ei ole "arvokas" niin parisen kymppiä mahtaa kattaa per kissa ellei tule eläinlääkärikuluja. Ikävää toki kisunomistajalle.

Mää suosittelisin keskustelemaan koiranomistajan kanssa. Hätyyttää koiraa ei kannata missään nimessä. Koiranomistajalla on ihan yhtälainen oikeus pitää koiraansa takapihallaan kuin myös sun kissojasi, eli turhaan siitä motkotat, että koirat on takapihalla.

[QUOTE="siili";26053935]Kannattais ihan ekana tutustuttaa ne kissat sille koiralle. Yleisesti ottaen koirat tulee kissojen kanssa vallan mainiosti toimeen. Toki useammin kissat ei tule koiran kanssa ja sit saattaa mennä rähinäksi.
Mutta vaikka sinä pelkäät koiraa, sun kissat ei välttämättä pelkää. Ja kun ne tuntee toisensa ja osaavat käyttäytyä toistensa seurassa, riski ikäviin tilanteisiin pienenee huomattavasti.

Mun oma kissa pysäytti kissoihin tottumattoman dobermannin kun kohteli sitä kuin meidän omaakin koiraa :D[/QUOTE]

Miksi pitäis omat kissat tutustuttaa vieraaseen, naapurin koiraan? Pitäkööt koiransa omalla pihallaan ja jos ei pysy aidan takana, niin sitten pitää laittaa koira kiinni. Taas näitä, että antakaa kaikkien kukkien kukkia ja koirat on ihqudaa bllaaaaah. Yök, sanon minä! Eikä tarvi tulla meidän pihalle hyppimään (ex-naapurille kävin sanomassa asiasta kun sieltä laukkoi aina 2 koiraa meidän pihalle ja siinä oltiin sitten naapurisopu kaukana pari vuotta, onneksi muuttivat pois ja saatiin ihanat naapurit, jotka pitää koiransa KIINNI!).

Hmmm. Olisivat vahtineet koiraansa tarkemmin. Nyt se hyppii siitä aina, kun sitä ei ekalla kerralla estetty mitenkään. : / Tietty riippuen rodusta, jotkut ovat niin pässejä.

Mites jos ihan asiallisesti keskustelisit sen naapurin kanssa? Jos kyseessä nuori koira niin välttämättä ei osaa vielä olla omalla tontillaan vaan vaatii koulutusta/koulutus vielä kesken. Mua jotenkin ärsyttää kommentit joissa käsketään heti lyömään/huitomaan sitä koiraa. Ymmärrän toki jos sama temppu toistuu jatkuvasti vaikka asiasta omistajalle sanottu niin alkaa ärsyttämään mutta jos kyseessä ensimmäinen kerta niin miksi pitää heti vetää herneet nenuun.

[QUOTE="vieras";26056827]Mites jos ihan asiallisesti keskustelisit sen naapurin kanssa? Jos kyseessä nuori koira niin välttämättä ei osaa vielä olla omalla tontillaan vaan vaatii koulutusta/koulutus vielä kesken. Mua jotenkin ärsyttää kommentit joissa käsketään heti lyömään/huitomaan sitä koiraa. Ymmärrän toki jos sama temppu toistuu jatkuvasti vaikka asiasta omistajalle sanottu niin alkaa ärsyttämään mutta jos kyseessä ensimmäinen kerta niin miksi pitää heti vetää herneet nenuun.[/QUOTE]

Vain koirista kokemattomat noin neuvovat tekemään.

Jos kyseessä on vartiokoira tai joku muu itseäänkin puolustava rotu, niin käy vielä ihmiseen kiinni, jos ihminen alkaa huitomaan. vain typerä ihminen huitoisi tuossa tilanteessa koiraa, mutta tosiaan sellaiset joilla ei ole kokemusta koirista, kuvittelevat, että se olisi jotenkin "fiksua". Joo koira ehkä menisi piikille, mutta eipä se auta, jos naama on ruhjoutuneena ja katit kuolleena.

Meillä lähti metrin korkunen koira lopetukseen kun kävi kerran pienen koiran kimppuun. Uskon, että jos samantyylinen koira on teidän naapurissa, niin kissat todellakin on sille vaan suupaloja. Et voi muuta tehdä kuin käskeä naapuriasi pitämään koira hyvin kytkettynä. Jos ei pidä niin poliisille ilmoitus, sillä koiria ei irti saa pitää.

Alkuperäinen kirjoittaja näin menee;26056769:
No siis, koiran omistaja korvaa kissoista aiheutuneet kulut ja vahingot kissanomistajalle. ELi toisinsanoen, jos kissa ei ole "arvokas" niin parisen kymppiä mahtaa kattaa per kissa ellei tule eläinlääkärikuluja. Ikävää toki kisunomistajalle.

Mää suosittelisin keskustelemaan koiranomistajan kanssa. Hätyyttää koiraa ei kannata missään nimessä. Koiranomistajalla on ihan yhtälainen oikeus pitää koiraansa takapihallaan kuin myös sun kissojasi, eli turhaan siitä motkotat, että koirat on takapihalla.

On arvokkaita! Niin henkisesti kun rahallisestikkin. Tänään tuli taas tohon pihaan. ilmoitettu on. katotaan tapahtuuko muutosta. En kyllä muuta vaadi kun pysyköön aitauksessaan. Mulla siis ei ole mitään koiria vastaan. Tuo haukkuukin kovasti yksinään tuolla. Sekään ei haittaa yhtään. Mutta se että mun omat rakkaan on vaarassa ja niitten elämän iso ilo (ulkona olo) vaarantuu. se on jo liikaa! ja valmis vaikka sotaan!! Mä kannan sentään vastuun ja pien ne taajamassa kytkettynä ja kohta toivottavasti, aitauksessa. Josta ne ei ite pääse sieltä pois. Se taas että hyökkääkö sinne, joku vieras vahvempi läpi aidan... On taas toinen juttu.

Yhteistyössä