Olin eilen "viihteellä",mulla on vauva:(

• Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti
:(
HIRVEÄ morkkis :(. Vauva on 4kk ja kävin istumassa iltaa ystävän kanssa, join 2 olutta ja poltin 2 tupakkaa. Mies on lomalla niin ajattelin nyt "pitkästä aikaa" käydä tuulettumassa, normaalisti siis en juo enkä polta. Nyt on ihan järkyttävä morkkis :( . En kyllä enää ikinä vauva-aikana juo enkä polta, enkä kyllä aio polttaa enää muutenkaan (lopetin raskauden alussa). Milloin voin imettää lapseni? En halua antaa hänelle myrkkymaitoa niin aamulla annoin korviketta :( ! Hitto että voi ihminen olla tyhmä!! 10 tuntia sitten poltin sen tupakan, milloin maidossa ei ole enää myrkkyjä tai alkoholia?

vieras
hei camoon, ihmisiä me äiditkin ollaan. ja kaksi olutta ei ole paljoa, eikä varmaan kaksi tupakkaakaan. joskus on äidinkin päästävä tuulettumaan, vain sillä tavalla osaa taas arvostaa sitä arkea :)

vieras
Älä nyt noin kovasta morkkiksesta kärsi, voi sitä äitikin välillä käydä ulkona, jaksaa taas paremmin :) Tupakoinnin jälkeen ei pitäisi 3-4 tuntiin imettää, joten hyvin voit jo.

yksi mielipide
Kahdessa savukkeessa ei niin paljon myrkkyjä ole, että jaksaisin kovin kauan asiasta stressata. Lapsen terveyttä väheksymättä. Ja mitä alkoholiin tulee, niin sitä ei maidossasi enää ole - poistuu maidosta ihan samalla lailla kuin verestäsikin. Humalassa imettämistä ei suositella, koska vauvalle voi tulla siitä turvaton olo ja pahimmassa tapauksessa äiti voi esim. tiputtaa vauvan, mutta alkoholia ei siirry maidon kautta vauvaan sellaisia määriä, että haittaa olisi.

Misty
:LOL: Sä oot kyllä ihan liikaa pyörinyt jossain "täydellisten mammojen" palstoilla! Sinuna luopuisin tupakasta jo ihan itseni vuoksi, mutta ei sillä tai parilla kaljalla ole kyllä mitään tekemistä hyvän äitiyden kanssa. Hassu. :)

vieras
Hohhoijaa, ja jos tämä ei ollut provo niin ota yhteys neuvolaan ja kysele pitäisikö tuolle synnytyksen jälkeiselle masennukselle kenties jo psykoosille tehdä jotain.

höpö höpö
ja käy uudestaankin vaan :) kyllä me äiditkin saadaan ulkona käydä ja jopa juoda ja tupakoidakkin. voit nyt ihanhuoletta imettää.

itsekkin käyn välistä, olen käynyt siitä asti kun vauva oli 6 viikkoa. piristää välillä. iloinen äiti on vauvan etu ja onni!

AP
Hei älkää nyt! Kysyin ihan tosissani ja mulla on tosi paha mieli. Tuo lapsi on jotain niin rakasta ja ihanaa, etten halua häntä millään vahingoittaa. Näitä palstoja olen lukenut paljon ja iskostunut on päähän mikä sopii/ei sovi äidille, sekin varmasti vaikuttaa ja on sekin totta, ettei nikotiini/alkoholi sovi imetyksen kanssa yhteen, lapsi voi saada nikotiinista mm. hermosto-oireita. Eilen oli tosi mukavaa mutta nyt tämä morkkis vei sen "hyödyn"

Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Hei älkää nyt! Kysyin ihan tosissani ja mulla on tosi paha mieli. Tuo lapsi on jotain niin rakasta ja ihanaa, etten halua häntä millään vahingoittaa. Näitä palstoja olen lukenut paljon ja iskostunut on päähän mikä sopii/ei sovi äidille, sekin varmasti vaikuttaa ja on sekin totta, ettei nikotiini/alkoholi sovi imetyksen kanssa yhteen, lapsi voi saada nikotiinista mm. hermosto-oireita. Eilen oli tosi mukavaa mutta nyt tämä morkkis vei sen "hyödyn"
jaa, että äiti on joku pyhä lehmä, joka elää vain lapselleen?

kolmen mutsi
aivan - palstat on aivopessyt sut luuleemaan että hyvä äiti kieltäytyy kaikesta joka tuottaa mielihyvää äidille eikä vauvalle. kyllä äiti-ihminenkin tarvitsee jotain omaa, ei hyvää seuraa jos 100% elää vauvan kautta!

AP
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
jaa, että äiti on joku pyhä lehmä, joka elää vain lapselleen?
en tiedä mikä minua "vaivaa", en ollut ennen tämmöinen mutta lapsen synnyttyä olen kai muuttunut jotenkin neuroottiseksi? en tuomitse kuitenkaan muita äitejä, mutta itselle tuo viihteellä käynti tuotti hirveän morkkiksen. samoja tunteita tuli kun kerran kävin pitemmällä kauppareissulla yksin + kampaajalla ja mies joutui antamaan vauvalle korviketta.

Kutistunut
Alkuperäinen kirjoittaja AP :
en tiedä mikä minua "vaivaa", en ollut ennen tämmöinen mutta lapsen synnyttyä olen kai muuttunut jotenkin neuroottiseksi? en tuomitse kuitenkaan muita äitejä, mutta itselle tuo viihteellä käynti tuotti hirveän morkkiksen. samoja tunteita tuli kun kerran kävin pitemmällä kauppareissulla yksin + kampaajalla ja mies joutui antamaan vauvalle korviketta.
Jos sua vaivaa se korvikkeen antaminen, niin mitäs jos pumppaisit/lypsäisit vauvalle pulloon maitoa, niin mies voisi sitä sitten antaa vauvalle kun olet asioilla.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Kutistunut:
Alkuperäinen kirjoittaja AP :
Jos sua vaivaa se korvikkeen antaminen, niin mitäs jos pumppaisit/lypsäisit vauvalle pulloon maitoa, niin mies voisi sitä sitten antaa vauvalle kun olet asioilla.
näin ollaan tehtykin, muutaman kerran vauva on vain sitten jäänyt nälkäiseksi. Huoh, täytyy varmaan antaa itselle anteeksi tämän kerran.

Kutistunut
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
näin ollaan tehtykin, muutaman kerran vauva on vain sitten jäänyt nälkäiseksi. Huoh, täytyy varmaan antaa itselle anteeksi tämän kerran.
Jos koittaisit saada maitoa vaikka hiukan pakastimeenkin? Sais iskä sieltä sitten sulatella, jos vauvalle nälkä jää.

Ja tottakai annat itsellesi anteeksi, turha kärsiä morkkista noin mitättömästä asiasta =)

Yhteistyössä