Olikos se ehkäisyruiske, joka laitetaan kolmen kk.n välein? Muutakin ehkäisyistä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ehkäisybuumi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ehkäisybuumi

Vieras
Uutta ehkäisyä mietin. Aattelin, että mulla pitäs olla joku hormonaalinen ehkäisy, kun omat hormonit menee miten sattuu ja rasittaa jatkuva pähkäily menkoista ja onko raskaana vai ei. Että jos tulis menkat sitte vähän säännöllisimmin? Toimiiko se niin? Vai pitäskö kokeilla pillereitä.. :whistle: En kyllä varmana muistais ottaa niitä joka päivä samaan aikaan. :headwall: Haluan mahdollisimman varman ehkäisyn. Olen kyllä aika pitkälti selibaatissa, mutta mies ei tykkää. Oisko joku semmonen ehkäsy, joka lisäis seksihaluja, kun mulla ne vähän hukassa... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Tuo on kyllä aika helppo muistaa tuo ehkäisypiikki, mutta en tie miten sit käy seksihalujen kanssa. Monista hormonivalmisteistahan nuo kärsii. Entäs sit semmonen rengas, jota ei tarvi joka ilta muistaa. Tai sit hormonikierukka, jäis varmaan vuodot kokonaan pois.

No en kyllä halua mitään ylimäärästä sisääni...

mulla on toi ehkäsypiikki(depo provera). Samanlaiset riskit siinä missä muissakin olikos se keltarauhashorminivalmisteissa( http://www.tohtori.fi )...
Mutta itselläni ei ole tullut sivuvaikutuksia ollenkaan..ainakaan negatiivisiä.
Positiivisia on:
* ei menkkoja kohta 3vuoteen
*seksihalut lisääntyneet

paljon vapautuneempi olo ton piikin kanssa..ja ei se kyllä hintakaan ole paha(7,40e/piikki)

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Tuo on kyllä aika helppo muistaa tuo ehkäisypiikki, mutta en tie miten sit käy seksihalujen kanssa. Monista hormonivalmisteistahan nuo kärsii. Entäs sit semmonen rengas, jota ei tarvi joka ilta muistaa. Tai sit hormonikierukka, jäis varmaan vuodot kokonaan pois.

No en kyllä halua mitään ylimäärästä sisääni...

Sit varmaan pistos kokeiluun, hiukan reilu kolme kuukautta siin sit menee "kärvistellessä" jos onkin sopimaton.

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
mulla on toi ehkäsypiikki(depo provera). Samanlaiset riskit siinä missä muissakin olikos se keltarauhashorminivalmisteissa( http://www.tohtori.fi )...
Positiivisia on:
*seksihalut lisääntyneet

paljon vapautuneempi olo ton piikin kanssa..ja ei se kyllä hintakaan ole paha(7,40e/piikki)

Terveydenhoitajallako se laitetaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Positiivisia on:
*seksihalut lisääntyneet

Terveydenhoitajallako se laitetaan?

Sairaanhoitaja laittaa sen tohon olkavarteen(tai sen voi myös otattaa kannikkaan).
(neuvolassa on kyl pojan neuvolatätikin laittanut).

Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Halut on kyllä ihan sietämättömän kovat tämän hormonikierukan kanssa ainakin, en sitten tiedä onko samaa hormonia kuin piikissä :/

Medroksiprogesteronin johdos, joka kuuluu keltarauhashormoneihin eli progestiineihin...

tommosta siis löyty tohtori.fi :stä..

Yhteistyössä