oliko teillä oireita alkavasta synnytyksestä

mulla ei ekassa raskaudessa ollu mitään edeltäviä oireita,supparit vaan alkoi yht´äkkiä yöllä.

toisessa raskaudessa kun kävin illalla pitkällä lenkillä ni alkoi parin tunnin päästä selkää jomottaa ja särkeä niinkuin kuukautisten aikaan ja yöllä sitte alkoikin supparit ja tuli lähtö.

nyt tässä kolmatta odotan,vauva on jo niin alhaalla että vatsaan pistää enkä pääse edes postilaatikolle kävelemään kun tuntuu että vauva putoaa.sen lisäks nyt on menny maha ihan kuralle ja supistuksia tulee ajoittain.viikkoja nyt 35 joten saa nähdä onko nää NIITÄ oireita vai jotain muuta.

unforgiven
ekasta ei ollut muistaakseni mitään oireita, ei edes kipeitä tai kivuttomia suppareita. aamulla heräsin kun mies lähti töihin ja kävin pissalla ja jotain outoja menkkakivun tapaisia sähköiskuja tuli alaselkään, en välittänyt niistä ja kömmin takaisin sänkyyn, siinä samassa sit jotain lorahti housuun ja ryntäsin vessaan niin limatulppa oli irronut. semmonen vaaleanapunainen klöntti..supparitki alko ihan yhäkkiä tuntua kivuliaammilta ja lähdin sit samalla kyydillä sairaalaan näytille kun mieskin lähti töihin. sille tielle jäin, tyttö syntyi sitten seuraavana yönä.

nyt tässä tokassa raskaudessa alaselkä jomotuksia tullut jo varhaisilta viikoilta asti ja harjotussuppareiita myös. viime yönä heräsin kun selkää jomotti tosi kipeesti ja jouduin jopa käymään "isommalla asialla" vessassa mitä yleensä en tee koskaan. aattelin eka et selkäkivut johtui huonosta asennosta ja niitten kans meni valvoessa koko yö. vieläkin nyt jomottaa selkää mutta ei niin kipeesti, mulla on viikkoja nyt tasan 34. merkkejä on siis antanut lähestyvästä synnytyksestä, mutta viikkoja kuitenki vasta ton verran että en usko että ihan heti lähtö tulee.

Mulla esikoista odottaessani, osasin hyvin aavistaa synnytyksen käynnistyvän.
Synnytystä edeltävänä päivänä siinä puolen päivän aikaan minulla alkoi tulla sellaisia kivuttomia supistuksia, mitä nyt muutenkin raskaudessa esiintyy. Mutta eroa aikaisempiin oli, että ne tulivat koko päivän 20 minuutin välein.

Ja sitten nukkamaan mentäessä noin klo 23.00 lorahti lapsivettä ja limatulppa irtosi. Esikoiseni sain käsivarsilleni kuitenkin vasta seuraavana päivänä klo 14.45.

Mulla ei mielestäni ollut ennakoivia oireita, aamulla kello kuus ukko tuli yövuorosta ja läks käyttämään koiraa, minä nousin pissalle ja samassa hulahtiki housut märäks. En siis laskenu alleni vaan vedet meni =)
Aamupäivästä synnärille ja kun kunnon supistuksia ei kuulunut nin cytotecillä ja oksitosiinilla pantiin vauhtia, poika syntyi seuraavana aamuna klo 9:23.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.03.2007 klo 10:31 unforgiven kirjoitti:
ekasta ei ollut muistaakseni mitään oireita, ei edes kipeitä tai kivuttomia suppareita. aamulla heräsin kun mies lähti töihin ja kävin pissalla ja jotain outoja menkkakivun tapaisia sähköiskuja tuli alaselkään, en välittänyt niistä ja kömmin takaisin sänkyyn, siinä samassa sit jotain lorahti housuun ja ryntäsin vessaan niin limatulppa oli irronut. semmonen vaaleanapunainen klöntti..supparitki alko ihan yhäkkiä tuntua kivuliaammilta ja lähdin sit samalla kyydillä sairaalaan näytille kun mieskin lähti töihin. sille tielle jäin, tyttö syntyi sitten seuraavana yönä.

nyt tässä tokassa raskaudessa alaselkä jomotuksia tullut jo varhaisilta viikoilta asti ja harjotussuppareiita myös. viime yönä heräsin kun selkää jomotti tosi kipeesti ja jouduin jopa käymään "isommalla asialla" vessassa mitä yleensä en tee koskaan. aattelin eka et selkäkivut johtui huonosta asennosta ja niitten kans meni valvoessa koko yö. vieläkin nyt jomottaa selkää mutta ei niin kipeesti, mulla on viikkoja nyt tasan 34. merkkejä on siis antanut lähestyvästä synnytyksestä, mutta viikkoja kuitenki vasta ton verran että en usko että ihan heti lähtö tulee.
tää on muute jännä juttu,mulla kans viikkoja 35 ja on jokapäivä supistuksia,välillä joutuu valvomaan yön ku mahaa repii ja supistaa,myös viimeyö meni valvoessa kun supisteli ja repi ja myös mulle tuli se "isompi" hätä keskellä yötä vaikka yleensä en käy yöllä vessassa ollenkaan.eilisaamusta asti on supistanu,nyt vaan menkkamaista jomotusta ja mahaa repii.saapi nähdä kumpi meistä lähtee ensin,sinä vai minä =)

Yhteistyössä