Oliko teen juomisessa jotain rajoitteita..

• Viestiketjun aloittaja Fleur de la Cour
  • Ensimmäinen viesti
Fleur de la Cour
esim. raskaanaolevilla?? Asia nyt ei mua koske sinänsä, mutta tuli vaan mieleen. Siirryin refluksitautini vuoksi teenjuojaksi ja lopetin kahvinjuonnin kokonaan (myös punaviinin ja konjakin juonnin ja lihan syönnin..) ja nyt olen hurahtanut ihan täysin valkoiseen teehen. Olen niin koukussa siihen, että mietin illalla nukkumaan mennessäkin että tulis aamu ja saisin taas teeni. Ihan lähikaupasta ostettua tavaraa joten tuskin mitään kovin huumaavaa ainetta.. tai no myydäänhän tupakkaakin lähikaupoissa..

bb
Yrttiteita ei suositella, mutta kyllä vihreää teetä saa juoda. Neuvolassa sanoivat ettei ole mitään rajoituksia, mutta ihmettelin tätä kun kahvin juontiakin rajoitetaan kofeiinin takia ja toisissa teelaaduissa on kofeiinia enemmän kuin kahvissa. Ihan normaalisti kyllä joisin jollet ole samanlainen suurkuluttaja kuin minä että juon useita pannuja päivässä. Raskausaikana rajasin noin 5 kuppiin päivässä.

Sori, se oliki juu yrttitee. :snotty:
Mulla ei nää aivot toimi nyt niiku pitäis.
Taitaa olla pare etten vastaile mihinkään vakaviin kysymyksiin tänäpä. :D

Mutta kyllä se tee närästi kuiteski. :whistle:

En ole koskaan kuullut rajoitteista ja eiköhän paljon riipu siitä kuinka vahvaa teetä juo. Mä juon laimeeta teetä vähintään 4 isoa kuppia päivässä, yleensä vihreää tai valkoista ja mielestäni ne sopii vatsalleni (ilman raskauttakin) paremmin.

vieras
mitä tarkoittaa laimea tee? Vihreä tee sisältää usein enemmän kofeiinia kuin musta tai jopa kahvi vaikka sopiikin vatsalla usein paremmin. Mutta tosiaan jos sitä ei litratolkulla juo niin tuskin tarvii kauhean tarkkaan laskea.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mitä tarkoittaa laimea tee? Vihreä tee sisältää usein enemmän kofeiinia kuin musta tai jopa kahvi vaikka sopiikin vatsalla usein paremmin. Mutta tosiaan jos sitä ei litratolkulla juo niin tuskin tarvii kauhean tarkkaan laskea.

Jos vaikka pussiteetä juon, niin mulle riittää yhdestä pussista se 4 isoa kuppia eli tee on laimeampaa, kuin sille joka liottaa sen yhden pussin yhteen pieneen kuppiin.

Fleur de la Cour
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Jaa-a. Japanissa ja Kiinassa varmaan olisi tietoa tästä aiheesta... Tuhansien vuosien kokemus.
Joskus luin jostain lehdestä, että Kiinassa raskaanaolevien elämää rajoitettiin vaikka millä, että tää suomalaisten listeriahysteria ei oo vielä mitään.. No mä nyt en ole raskaana, kunhan pohdin, että mitähän nää mun riippuvuusaineeni mahtaa sisältää ja kuinka paljon.. Niin ja sitä paitsi, tarkemmin ajatellen, minähän join koko raskauteni ajan just teetä silloin kymmenisen vuotta sitten. Lahjakkaan ja haastavan lapsen ainakin sain..

Mustassa teessä yllättävän paljon kofeiilia joten ihan karseita määriä ei suositella. Vihreää teetäkään ei suositella ja esim tuttava käyttää valkoista teetä ja sen mies katsoi pussia tarkemmin niin siinä oli meilkein kaikki osa VIHREETÄ ja vain pieni ripaisu valkoista :eek: .
Raskaana ja imettäessä suosittelen ROOIBOSteetä!!! :attn: googlaa se. :wave:

Fleur de la Cour
Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Mustassa teessä yllättävän paljon kofeiilia joten ihan karseita määriä ei suositella. Vihreää teetäkään ei suositella ja esim tuttava käyttää valkoista teetä ja sen mies katsoi pussia tarkemmin niin siinä oli meilkein kaikki osa VIHREETÄ ja vain pieni ripaisu valkoista :eek: .
Raskaana ja imettäessä suosittelen ROOIBOSteetä!!! :attn: googlaa se. :wave:
Niin paitsi jos on kofeiiniaddikti niin miten tulee toimeen ilman kofeiinia?? Mulla on tuolla Rooibos-teetä varastossa ihan hirveää refluksikipua varten, mutta mieluummin luovun kahvista kokonaan ja punaisesta lihasta ja lähes kaikesta, että saan kuitenkin nauttia päiväannokseni kofeiinia. Veitsenterällä keikun kipujeni kanssa ja minusta olis kauhistuttavaa jos olisi raskaana, sillä silloin varmaan kuolisin närästykseeni.

matkailija
Nooo.. Ne yrttiteet taisi olla vähintään epäilyttävien listalla, niin kuin joku mainitsikin, siis raskausaikana. En mää muuten tiiä.. Itse juon 2-3 teekupillista päivittäin. Laimeasta teestä tosiaan tykkään, kun pienikin kuppi kahvetta on liikaa ts. alan hikoilla, käsiä täristää, sydän hakkaa.. Teestä ei ole koskaan tullut em. oireita. Yhestä teepussista saa 2-3 kupillista teetä eli säästöäki tulee :)

Jos siulla ap on kenties tulossa tilanne, että joutuisit rajoittamaan kofeiininsaantia niin voisithan koettaa "vähentää" eli teet vaikka vähän laimeampaa teetä kupilliseen :)?

Fleur de la Cour
Alkuperäinen kirjoittaja matkailija:
Nooo.. Ne yrttiteet taisi olla vähintään epäilyttävien listalla, niin kuin joku mainitsikin, siis raskausaikana. En mää muuten tiiä.. Itse juon 2-3 teekupillista päivittäin. Laimeasta teestä tosiaan tykkään, kun pienikin kuppi kahvetta on liikaa ts. alan hikoilla, käsiä täristää, sydän hakkaa.. Teestä ei ole koskaan tullut em. oireita. Yhestä teepussista saa 2-3 kupillista teetä eli säästöäki tulee :)

Jos siulla ap on kenties tulossa tilanne, että joutuisit rajoittamaan kofeiininsaantia niin voisithan koettaa "vähentää" eli teet vaikka vähän laimeampaa teetä kupilliseen :)?
Hauskasti kirjoitettu tuo jos kenties tulossa tilanne.. No mun kohdalla tilanne etenee vääjäämättä esofagiittiin..

Yhteistyössä