oliko tämä tässä.. tunteet vaan sammuu ja elämä menettää merkityksensä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt mutta onnellinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt mutta onnellinen

Vieras
meille on syntymässä toinen lapsi tässä lähi aikoina.. eilen sanoin miehelleni, ettei hän ole lainkaan osoittanut kiinnostusta tähän toiseen lapseen. siihen mies vastasi, että onhan.

päätimme seurustelun alussa, ettei päätetä lapsilukua, sillä ikinä ei voi tietää, siunautuuko meille ensimmäistäkään. mutta mies on kuitenkin aina tiennyt, että haluan useamman lapsen, eikä hänkään ole ollut asiaa vastaan. kunnes nyt.

mies alkoi joku aika sitten puhumaan, että yksi lapsi olisi hyvä. totesin siihen, että hiukka liian myöhään ilmoitit, kun toinen syntyy maailmaan hetkenä minä hyvänsä.
mies on sitä mieltä, että lapset ovat tässä, kunhan tämä kakkonen syntyy.

olen monet kerrat pyytänyt mieheltäni apua, esim. esikoisen pyllynpesussa, kun raskausviikoja jo n. 37 ja esikoisellakin jo painoa varmaan 13kg. miespä ei vaan yksinkertaisesti jaksa välittää edes esikoisesta. joskus suostuu syöttämään, kunhan ruoka on valmiina.

en jaksaisi aian tapella samoista asioista.

nyt asumme pienessä ja ahtaassa kaksiossa. haaveilen isommasta asunnosta,mutta miehen mielestä mahdumme loistavasti tässäkin asumaan.

eilen sitten sanoin, että taidan lähteä vauvan syntymän jälkeen kotikunnalleni asumaan, niin mies oli että senkus menet. olin että nuin helpostikko minut laskee.

pyysin sitten lopulta, että menisimme perheveuvolaan, kun tuntuu, että olemme umpikujassa, kun meillä on lapsiakin, jotka eivät miestä näytä kiinnostavan. mutta mies sanoi että senkus menet, häntä ei kiinnosta.

yöllä valvoin taas monta tuntia ja itkin, kun en jaksa tilannettamme. kenellekkään en osaa avautua kun kaikki pitävät miestäni unelmamiehenä. ja miehen mielestä minussa se vika on..

tuntuu, että olen pilannut suhteemme haluamalla lapsia meille. tahdoin, että olisimme perhe. mutta täsä näyttää olevan loppu tulos. lapsia en todellakaan kadu, ne ovat voimanlähteeni.

mutta kun ei se elämä miestäkään vaihtamalla voi parantua, vai voiko? en voisi kuvitella ketään toista miestä rinnalleni.

vai onko kaikki ongelmat lähtöisin meidän rahatilanteesta, kun joudumme penniä venyttämään. ja kaiken lisäksi mies on innostunut taas veikkaamaan ja pelaamaan rahapelejä, jotka syövät rahamme. ja nyt vielä loukkaantui kun kielsin pelaamasta nettipokeria rahasta..

kiitos jos joku jaksoi lukea. olo keveni hiukan..

useamman vuoden. kerettiin tottua elämään jo kahdestaan ja suunnitella tulevaisuutta.. ja kaivattiin elämäämme lasta,joka tekisi meistä perheen.. ja alussa kaikki vaikuttikin hvyältä..

Taitaa yksi syistä olla vain se että toinen lapsi ei ole enää "uutta"..
Ekaa kun yritettiin, mies ihku innosta kun raskaustesti näytti positiivista. Tokan raskaustestin tein yksin vessassa (ei ollut mies pälyilemässä). Kun näytin hänelle niin hymy tuli, mutta ei ihkua! :D
"Kaikkeen tottuu.." :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aina ensimmäisenä tulee mieleen kysymys, että kauanko tunsitte ja olitte yhdessä ennen lasten syntymää??

Pikatuttavuudet päättyy yleensä.

tästä olen erimieltä.

me tunnettiin mieheni kanssa reilu kk kun rupesin odottamaan keskimmäistä :whistle:

ja nyt kohta 5v yhdessä.

AP: sulla kenkku tilanne :( kokeile mennä yksin sinne perhenlaan ja siellä purkaa tilannetta.

ja tuo että parantuuko elämä miestä vaihtamalla, voipi parantua. ainakin mulla parantui kun exän jätin ja löysin nykyisen mieheni ;)

harmi juttu.Mulla mies oli outo kun tulin yllättäen raskaaksi ja alettiin oottaa esikoista.Joi,jätin hänet, yritti jotain toiseten naisten kanssa(mutta siis jätin hänet ensiksi,yritti tulla kyllä takaisin,mutta sit taas vaan lähti viihteelle.
Olin ihan hukassa että mikä sillä on ja että en tod jättänyt häntä että voisi juoda lisää ja olla vielä toisten naisten kanssa.Meillehän oli tulossa vauva,odotin petrausta.
Vauva syntyi,mies oli aika kylmä sitä kohtaan.Aikaa meni ja mitä enemmän vietti aikaa lapsen kanssa asiat alkoi mennä parempaan suuntaa.Nyt on täysin muuttunut.Iloinen,leikkisä,naurava isä ja osallistuu aktiivisesti hoitamiseen,jopa omaaloitteisesti hoitaa öisin yms.
Olen iloinen muutoksesta ja huomaan että se on aitoa.Kaipaa vaan minun tukea ja että itsekkin olen positiivinen asioihin.
Täytyy sanoa että nyt sain sen miehen millaisen olen halunnutkin.
Nyt voidaan puhua keskenämme asioista ja mies ei kuuna päivänä päästäis tätä koplaa hajoomaan.

Pointti on se että anna miehellesi aikaa ja puhu vaikka se ei halusi puhua.Ota hatkat jos ei toimi ja anna sen tulla itse takaisin.
Raskasta se on hoitaa vauvaa ja toista lasta yksin,mutta jos miehestäsi ei ole juuri apua nytkään niin pärjäät kyllä.
Näin toimi ainakin minulla.
Tsemppia!

olenkin jo tosissani miettinyt, jos lähtisin lasten kanssa asumaan muualle. ja jos se mies joskus huomaisi meidän kadonneen ja haluaisi oikeasti osallistua elämäämme..

yritin tukea ja kannustaa jo esikoisen aikaan, mutta äitinsä tais jo heti alku metreillä viedä mieheni innostuksen. ku mies harjotteli vauvan pukemista, kun ei ennestään kokemusta pienistä lapsista ni äitisä hönkäs huoneeseen ja snao että älä nyt tuolla tavalla, siirryhän niin minä puen. ja sen jälkeen miehellä innostus alko hiipumaan.

ja tuokin oli eka kerta kun annoin miehen yksin harjotella vauvanhoitoa makkarissa ja sanoinki anopille että mieheni harjottelee, että antaa niitten nytte kahestaan opetella. mutta ei ni ei.

no, ehkä elämä vielä hymyilee. ja onneksi tukiverkko on iso, joiden puoleen voi tarpeen tullen kääntyä..

toivottavasti mies joskus tajuaa, mitä menettää..

voi himputti sun tilannetta.Vaikuttas siltä et laita oikeesti mies viettämään kunnolla aikaa lapsen kanssa.
Lähe ite pois jonnekkin siksi aikaa?!

Oikeesti kyllä luulisin et kaipuu iskee jos taas jätät sen ...aikasa se räpiköi yksin kunnes tulee ikävä...usko peli!

elämää, ei sen enempää..elämä tuntuu aina välillä heittävän eteen sitä sun tätä. mutta ehkä tämäkin "kriisi" on tarkoitettu tapahtuvaksi ja opetuksena jostakin..

tänään meni päivä itkiessä, tuntui ettei millään jaksa ja masentaa. toivon, ettei masennus pääse iskemään, se helvetti on jo kertaalleen koettu. siitä seurasi sitten syömishäiriöt sun muut..

valoisampaa tulevaisuutta odottaen
ap

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aina ensimmäisenä tulee mieleen kysymys, että kauanko tunsitte ja olitte yhdessä ennen lasten syntymää??

Pikatuttavuudet päättyy yleensä.

minä tulin raskaaksi kolme viikkoa seurustelun aloittamisesta ja tuosta on aikaa yli viisi vuotta ja yhdessä edelleen! kun lapsi tulee perheeseen se muuttaa aina suhdetta, eikä sitä voi ennustaa miten käy.

Yhteistyössä