Oliko tää nyt ihan reilua?!

• Viestiketjun aloittaja riepoo!
  • Ensimmäinen viesti
Häijy Rouva
Mummo haluaa sängyn, joten anna hänelle sellainen - irroitettuasi siitä ensin sen kuomun, verhoilun ja jalustan eli kaiken sen mitä olet siihen itse tehnyt ja kunnostanut.

lilleriina harmaana
Sori, en lukenut ihan koko ketjua, mutta onko se, jolle mummo haluaa tämän sängyn menevän sanonut sanaakaan?? Luulis, että jos tietää tämän tlianteen, ei todellakaan odottaisi edes saavan.ko sänkyä! Eli, ihan hengähdyksen paikka, ja soita ja kysy, mitä mieltä tämä "päähenkilö" on asiasta! Jos hän on mummonlainen, pikkumainen, ja haluaa sänkyä, niin sitten kaikki revit alkuperäiseen kuntoon! Uskon, (yleensäkin olen ehkä liian hyväuskoinen), ettei kukaan, joka vauvaa odottaa, halua riitelemällä tapeltua sänkyä oman vauvansa pediksi!!!

noko anoppi ja appi myi talon ja se meni hieman vaikeamman kautta. eivät meille ilmottaneet ja me siinä asuttiin remppailtiin yms. saatiin sitte kunnon lasti paskaa niskaan yms.. suutin ja revin laminaatit pois lattiasta :D itte oli ne maksanu ja laitatannu. yritin jopa polttaa mutta eivät palaneet :D harm iheille koska olivat myynti ilmoon laittaneet 3 makkarissa laminaatit... ja pihan istutuksia kehuttiin myös.. otin kukatki matkaan.. pensaat, mansikan taimet.. kaikki

noko anoppi ja appi myi talon ja se meni hieman vaikeamman kautta. eivät meille ilmottaneet ja me siinä asuttiin remppailtiin yms. saatiin sitte kunnon lasti paskaa niskaan yms.. suutin ja revin laminaatit pois lattiasta :D itte oli ne maksanu ja laitatannu. yritin jopa polttaa mutta eivät palaneet :D harm iheille koska olivat myynti ilmoon laittaneet 3 makkarissa laminaatit... ja pihan istutuksia kehuttiin myös.. otin kukatki matkaan.. pensaat, mansikan taimet.. kaikki
:D

:LOL:Susta tuli just mun idoli :LOL:

:D
Aaah, miten ihana suku... huhhuh..

Palautat sängyn alkuperäiskuntoon, eli poistat kaiken itse laittamasi.

Tai sitten maalaat sen järkyllä värillä ja kuomu ja muuta kankaat vaihdat johonkin ei niin väriin sointuvaan kankaaseen! ;) Ja jos mummo kyselee, että mitä tälle tapahtui - sano, että tää on mummo se sun luota tuotu sänky, se on ollut testikappaleena ja se meidän sänky, jonka näit, on tuolla varastossa tallessa odottamassa uutta tulokasta ( ja siihen sulla ei ole mitään oikeutta ) :D

Ja tästä lähin mummon tuomat lahjat pistät mummon lähtiessä kylmän viileesti lähtijän matkaan "jottei mieles huomenna muutu"

Alkoi just harmittaa, etteivät palaneet. Loistavaa toimintaa :LOL:

Ei ole reilua
Samaa mieltä kuin toisetkin. Vituttaisi helvetisti mutta veisin sängyn sinne, minne käsketään. En jaksaisi alkaa yhden helvetin sängyn takia tapella. Enkä haluaisi että anoppi joutuu riitoihin sen takia. Olisin silti tosi kiitollinen hänelle, että yritti pitää puoliani. Olisipa mulla tollainen äiti tai anoppi!!!! Niin, ja alkuperäisessä kunnossa varmaan veisin minäkin.

Mulla vähän samoja kokemuksia. Ketään ei kiinnostanut moneen kymmeneen vuoteen vanhat huonekalut appiukon lapsuudenkodissa. Suuret ikäuokathan vihasivat kaikkea vanhaa, vanhat talot hävitettiin ja rakenettiin maalle viereen uudet, vanhoja huonekaluja hävettiin, piti olla uutta. Kukaan ei halunnut kunnostaa mitään. Kaikki piti olla uutta. Suuret ikäluokat ihannoivat pikaruokia, eineksiä jne. aika kritiikittömästi, ainakin osaheistä.

Itse pidin vanhasta tavarasta jo nuorena, kun se ei ollut muotia, kierrätys. Kysyin voimmeko ottaa yhden vanhan lipaston. Se luvattiin. Yhtäkkiä anoppi halusi sen itselleen, vaikka lähes samanlainen jäi sinne nurkkiin. Otti senkin ja kunnosti. Inhottaa tuollainen. On vaan tyttärelleen luvannut kaiken. tai tyttärelle toisen, toiselle miniälle toisen. Palautin sen siis heti,mutta vituttaahan tuollainen. Heillä muutenkin nyt siiis kunnostettua vanhaa tavaraa, mitäään emme voineet me saada. Kertoom eidän arvostuksesta (jota ei ole).

Mun äiti ei saanut mitään omasat lapsuudenkodistaan. Kaikki on veljensä ja hävittivät aikoinaan paljon.

Mistään ei sis ole tulossa koskaan mitään vanhaa, joita sisustuslehdissä aina kaikilla paikat pursuaa, niitä "ullakkolöytöjä" isovanhempien vinteiltä.

Yhteistyössä