Oliko tää nyt sit keskenmeno? (pikkusen ällöttävää)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "piipa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"piipa"

Vieras
Rv 6+2 Pari päivää oli hyvin niukkaa vuotoa, tänään runsastui ja siteeseen tuli herneen kokoinen vaalea solumöykky ja vaaleaa kalvomaista "ainetta". Nyt vuoto runsasta. Missään vaiheessa en ole ollut kipeä. Miten mun nyt pitää toimia? Neuvola-aikaa en ole ehtinyt varata.

Mulla voisi sanoa, että oli "kivuton" keskenmenon viikolla 9. Eli oli kyllä jotain kipuja, mutta ei sen pahempaa kuin ihan normaaleissa kuukautisissa. Alaselkää vähän jomotteli ja vatsa oli lievästi kipeä. :/ Voi siis olla hyvin lievääkin, tai ei ollekaan jos on raskaus hyvin alussa. Vuoto lienee kuitenkin runsaampaa kuin normaalisti? Toki voi olla jotain muutakin kuin keskenmeno, ovathan runsaatkin vuodot aika yleisiä alkuraskaudessa.

Niin ja minä menin silloin päivystykseen (ei ollut aikoja omalle terveysasemalla) kun vuoto alkoi, mutta eivät ottaneet edes sisään. Sanoivat, että tulee itsestään pois ja jos ei tule, huomaan kyllä sen kuumeesta... Ja sitten kuulemma vasta takaisin. : / Oli mielestäni aika kurja vastaus terveysalan ammattilaiselta toisen hätään, mutta näinhän se taitaa olla. Eli itse katselisin tilannetta rauhassa kotona ja varaisin ajan gynekologille muutaman päivän päähän.

Mulla voisi sanoa, että oli "kivuton" keskenmenon viikolla 9. Eli oli kyllä jotain kipuja, mutta ei sen pahempaa kuin ihan normaaleissa kuukautisissa. Alaselkää vähän jomotteli ja vatsa oli lievästi kipeä. :/ Voi siis olla hyvin lievääkin, tai ei ollekaan jos on raskaus hyvin alussa. Vuoto lienee kuitenkin runsaampaa kuin normaalisti? Toki voi olla jotain muutakin kuin keskenmeno, ovathan runsaatkin vuodot aika yleisiä alkuraskaudessa.

Selvästi runsaampaa kun esim. menkkojen aikaan, hyytymiäkin on. Ehkä jotain jomotusta on, nyt ku mietin tarkemmin mutta nii vähäistä etten edes ole huomannut ennen ku ny oikein ajattelin.

Meillä ei ainakaan julkiselle puolelle kovin hanakasti alkuraskaudesta oteta vaikka mikä olis..itellä oli noilla viikoilla km,alko kovilla kivuilla mut ei ollu vuotoa ja sit kesti viikko kun tuli just sellanen möntti ulos ja vuotoa. Kävin asian toteamassa yksityisellä että sai varmuuden.
Vuotoahan voi olla normaalissakin raskaudessa (runsastakin),joten ehkä kuitenkin kävisin asian jossain tarkistuttamassa,neuvolaanhan voi kans soittaa ja kysyy mitämieltä he ovat sielä,voi tuurilla saada lähetteen...