oliko sittenkään keskenmeno?

Tein raskaustestin (cittarin jonkun halpis testin) kp 28 joka oli nega, mulla rupes tulee tuhrua kp 30 ja sit yöllä alkoikin menkat mutta tein apteekin oman raskaustestin kp 1 ja se oli haalea viiva. Menkat oli aika runsaat ja tein uuden testin kp 3 (cittarin testin) se oli nega, en luottanut siihen koska se tuntui niin heiveröiseltä testiltä joten tein taas testin kp 6 predigtor,nega. Sen jälkeen alkoi alamasussa jännä tunne välillä.
Eilen oli vähän paha olo ja tänään tuli totaalinen stoppi ruoan jälkeen, ei menny enää jälkiruoka, vessassa kävin ja vatsa oli löysällä. Tänä aamuna tein kumminkin testin (Apteekin oma) ja se oli nega. Töissä meillä on ollut vatsatautia mutta en ole sitä ennenkään saanut sieltä (olen ollut 6v päiväkodissa ja päivääkään en ole ollut vatsataudissa tona aikana) joten vaikea uskoa että nyt olisin saanut mutta en voi uskoa että olisin raskaanakaan. Olenko tyhmä kun tuhlaan rahani testeihin pitäisikö uskoa että minäkin saan vatsataudin jossain vaiheessa?
 
Tara-Milana
Testit saattaa näyttää hieman keskenmenon jälkeen vielä haaleaa plussaa. Odota nyt jonkin aikaa ja tee uusi testi. Tai mene käymään lääkärissä. Voimia, jos keskenmeno tuli.
 
eli siis negoja oli noi kaikki muut testit mutta jotenkin on vaan vaikea uskoa kun on nyt tätä pahaa-oloa, menkatkin oli runsaat ja kesti 5 päivää joten kai se on pakko uskoa etten ole raskaana. En viittis millään tehä enää testiä, mulla vaan on niin vahva luulo että kun jotaion luulen niin oireilen sen mukaisesti. Keskenmeno ei tuntunut niin pahalta kun en edes tiennyt olevani raskaana, vaikka tietenkin yritystä on ollut mutta en osannut kuvitellla kun oireita ei ollut, nyt on vaan paha oloa.
 
Tara-Milana
Mulla viime vuoden puolelta kaksi keskenmenoa.. Ei ne oireet häviä hetkessä. Ja psyyk se voi tuntua, että alkio on vielä kohdussa, vaikka se on fyys jo poistunut. Kannattaa käydä lääkärissä. Voimia.
 
mie
uskosit nyt vaan jo sen että ET ole raskaana!!olet saattanut olla ihan alkuvaiheessa muttet enää koska menkat sit tuli!se on tavattoman yleistä!!!käsittäkseni sulla ei ollu edes menkat myöhässä!!yleensä kukaan ei edes ole tiennyt odottavansa!en usko että sinun on tarpeen käydä lääkärissä jos kaikki on nyt hyvin..malta vain odottaa..tee testi vasta kun menkkasi on viikon myöhässä..silloin testi antaa varman tuloksen ja säästätkin vielä piiitkän sentin...et kuulu tälle palstalle vaan tohon vauvakuume palstalle..täällä on ihan oikeasti raskaita kokemuksia kärsineitä ihmisiä...
 
Tara-Milana
mie - tuo oli mun mielestä hieman asiaton vastaus.
Keskenmeno vaikka olisi kuinka alkuraskaudessa voi olla joillekin todella vaikea kokemus, ei sitä pidä vähätellä. Joillekin ei suru ole suunnaton, vaikka joutuisi synnyttämään kuolleen lapsen. Me ollaan erilaisia ja tunnetaan eritavalla. Lääkärissä käyntiä ehdotin sen vuoksi, että saa varmuuden, ettei seuraavat menkat stressin takia myöhästy. Tule tulehtumisriskiä jne.
 
Mun mielesta mie:n vastaus oli ihan oikea, jos kuukautiset tulee ajallaan (ihan sama heittääkö päivän sinne tänne) niin ei todennäköisesti ole ollut raskaana tai ainakaan sitä ei keskenmenoksi voi laskea!!! Täällä on oikeasti ihmisiä joille keskenmeno tullut paljon paljon myöhemmin (esim. 8-15 viikoilla) ja itseäni ainakin ärsyttää tälläiset "kemialliset raskaudet", eli kun joku poraa "oi ei, sain keskenmenon 4+1 viikolla" kamalaa... !??!?! Mullakin kai on itellä sit jo sadoittain keskenmenoja takana, kun menkat tulee välillä päivän myöhässä, ja vuotaa kun saavista! Tiedän senkin että jos se keskenmeno tulee viikoilla 4-6 niin vuoto ei kauheasti normaalista poikkea.. eikä ainakaan kun km tulee 4+1!!!!! :LOL:
 
mie
niin..en tarkottanu loukata mutta kyllä väkisinkin ärsyttää kun porataan suorastaan tyhjästä!!!!tottakai on ikävää jos menkat alkaa kun on hirvee vauvakuume....mutta SILTI tämä palsta ei ole oikea paikka tulla sitä itkemään!!!!tänne tullaan kun on ihan oikeesti kokenut sen niin sydäntä särkevän asian kuin keskenmenon!!!!!loukkaa väkisin tollanen "tikusta asiaa"....ja lääkäriin ei tod. tarttee mennä!!!!siellä on kuule jonoa jo ihan riittämiin...siellä on paljon niitä jotka OIKEESTI tarvii apua... \|O
 
Tara-Milana
Mutta edelleen ihmiset kokee toiset asiat vakavammin kuin toiset. Mun mielestä tästä on kenenkään turha pahoittaa mieltään tai alkaa :kieh: leukojaan loksuttamaan. Kuitenkaan ei voi tietää mitä toinen tuntee. Mun kaksi keskenmenoa oli alkuraskaudesta ja ne ottaneet todella koville. Pitkät sairaslomat ja toistuvamasennus, itsetuhoisia ajatuksia jne. Joten kenenkään surua ei pidä tässä asiassa vähätellä. Kyllä sitä heti kun testi tai oireet viittaavat raskauteen aletaan odottamaan vauvaa, ei mitään alkiota tai sikiötä.!!
 
no joo mut kuka pölhö oikeesti tekee testin sen jäkeen kun MENKAT ON JO ALKANU!!!!???

Kohtuus kaikessa, mut turha on sellasta "keskenmenoa" surra, jos ite menkkojen alkamisen jälkeen tekee testin! se mikään keskenmeno ole, vaan KUUKAUTISET; naisten normaali luonnollinen kierto, monilla siinä 26-32 päivän kuukautiskierrolla.. !!!!

Haloo, itse en viitsi omia keskenmenojani surra edes sellaisten ihmisten edessä, joille keskenmeno on tullut viikoilla 15 + jotain!! mut jotkut poraa sitä ku menkat alkoi ajallaan ja silti testi plussaa.... IHME PORUKKAA!!! eikö teille oo opetettu anatomiaa ym?!
 
irmi
Itselläni on ollut kolme keskenmenoa. Nyt on tosin jo kolme lasta. Ei keskenmenoja voi arvottaa sen mukaan, missä vaiheessa ne ovat tulleet. Jokainen kokee ne omalla tavallaan ja alkuvaiheenkin keskenmeno on aina menetys. Lukiessani viestejä tuntui aika ikävältä se, että halveksutaan ja aliarvioidaan toisen ihmisen tunteita. Rakentava keskustelu ja asialliset mielipiteet kantavat aina pisimmälle, eikä kukaan pahoita turhaan mieltään. =)
 
katjakai
Hitsi mikä riita kehitetty! Ajatelkaas niitä jotka joutuu kokemaan sen että pari viikkoa lasketusta ajasta jäljellä ja sit vauva todetaan kuolleeks ja joutuvat synnyttämään kuolleen lapsensa! Se on kamalaa! Ja kyllähän kaikki kokee keskenmenot omalla tavalla. Toiset on herkempiä. Pitää vaan ajatella et sitä ei nyt ollu tarkoitettu tähän elämään jos tulee keskenmeno. Ja ollaan onnellisia et tuli alkuraskaudessa kuin sit siellä ihan loppuvaiheessa!

 
Tara harmaana
Irmin kanssa samaa mieltä.

Siinähän sitten ei enää ole keskenmenosta kyse, kun lapsi joudutaan synnyttämään kuolleena. Serkulleni on käynyt tämä ja tunnen senkin puolen todella hyvin. Serkkuni tuki minua minun keskenmenoissa ja hän ei todellakaan vähätellyt sitä, että ne olivat alkuraskaudesta. Hän ymmärsi.

Sinulle joka sanoit, että "haloo, kuka tikuttaa, kun menkat alkaa".. Verenvuoto ei aina tarkoita, että on saanut keskenmenon, kaikki voi olla hyvin. Voi olla, että on ollut kaksoisraskaus, ja toinen tulee pois tai vuoto voi johtua jostain muusta syystä. On se hyvä tarkastaa kuitenkin, jos on tikuttanut plussan ensiksi ja sitten tulee verta.

Lääkäriin tulehdusvaaran takia!!

Tällä 2plus palstalla aina saa tapella tästä asiasta. Tai varmaan joka paikassa.. Mutta tässä linkki http://www.enkelisivut.net/ , jossa tuskin tulee "paskaa" niskaan. Ainahan sitä voidaan alkaa riitelemään siitä, että kuka on joutunut "kärsimään" pisimmälle raskautta, joka menee sitten kesken syystä tai toisesta. On hyvä, että "luonto hoitaa", mutta ei se minun surua ainakaan poistanut.
 
Anteeksi kaikille kauheesti et menin tollasen viestin laittamaan. Te ehkä ymmärsitte sen väärin ja turhaa nyt tuli riidan poikasta, mä olen tyhmä ja en osaa sanojani oikein asettaa paperille. Mä en siis todellakaan porannut kun nää menkat alkoi ja vaikka oli haalee viiva testissä, mä en todellakaan edes tajunnu olevani raskaana (jos nyt sitä olin) mä vaan IHMETTELIN että miksi pahan olon tunne jatkuu (tai alkoi ) kun menkat oli loppu ja kun eka testi kumminkin oli haalea (vaikkakin viimeiset oli negaa). Kun mulla ei normaallisti ole paha oloa niin vahvasti.
Mutta sen sanon että tottakai harmittaa kun se viiva ei ollutkaan pysyvä ja olisin varmaan itkenytkin jos menkat ei olisi alkanut vielä vaan vaikka parin päivän päästä.
Tätä on nyt niin vaikee selittää joten annetaan olla. Kaikilla on kumminkin oikeus surra menetettyä, oli se sitten kuinka pieni tahansa jos se siltä tuntuu.
 
joku
Täällä on niin päällekäyvää porukkaa, että suosittelen siirtymistä vauva-lehden sivuille. Siellä saa asiallisiakin vastauksia ja TUKEA. Itselläni oli vuosi sitten keskenmeno (sitä ennen valemenkat), enkä tiennyt olevani raskaana, kyllä vaan masennuin niin että meinas henki lähteä.
 

Yhteistyössä