oliko nämä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja menkat?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

menkat?

Vieras
Synnytyksestä on kulunut reilu puoli vuotta eikä menkkoja ole vielä ollut. Eilen kun kävin vessassa oli pikkuhousuissa verta ja sitä tuli muutenkin sillä reissulla pikkuisen. Myöhemmin kun kävin vessassa ei verta enää tullut, vaan pikkuisen ruskeaa vuotoa. Tänään ei ole tullut verta lain, vaan edelleen hyvin niukasti ruskeaa vuotoa.
Mitä tämä nyt sitten on? Voiko näin minimaallinen vuoto tarkoittaa kuukautisia? Jos ei ole menkoista kyse, niin mistä toi vuoto voisi johtua?

En tietenkään voi varmasti sanoa, mikä sinun tilanteesi on, mutta voin kertoa omasta kokemuksestani. Minun ensimmäiset menkat synnytyksen jälkeen olivat kuin tulva. Kestivät 8pv ja verta tuli kuin synnytyksen jälkeen. Odotin niukkoja kuukautisia, koska syön pillereitä ja lääkäri sanoi, että menkat voivat olla tosi niukat tai voivat jäädä kokonaan poiskin. Olisiko sinulla kyse juuri tästä?

En syö pillereitä tms. Itsekin olen kuullut ja luullut, että ekat menkat olisivat runsaat. Runsaat kuukautiset minulla on ennen ollutkin, siksi tämä tämmöinen ihmetyttää kovasti.

Hei! Minulla ensimmäiset menkat tulivat pari viikkoa jälkivuodon loppumisen jälkeen ja olivat kovin niukat. Runsaammat kuin nuo sinun kuvailemasi mutta pärjäsin ne 3 päivää ihan pienellä siteellä. Soitin silloin neuvolaan ja kysyin että voiko jälkivuoto alkaa uudestaan ja täti oli sitä mieltä että menkat on kyseessä. Kuukausi siitä tuli sitten todella runsaat menkat ja aloitinkin silloin pillerit. Toinen vaihtoehto voi olla että oma hormonitoimintasi on sekaisin tai alkaa palata normaaliksi ja siksi tulee tuollaista pientä vuotoa. Kolmas vaihtoehto mikä tuli mieleeni on tulehdus joka voi tuollaista aiheuttaa. Soita vaikka neuvolaan huomenna ja tiedustele jos asia kovasti vaivaa..

Itsellä on ollut pari kertaa samanlaiset ""menkat"". Tosin itsellä menkat tuli kun touhusin päivän aikana enemmän ja sektihaava ärtyi silloin kipeämmäksi (haava vuoti ""sisäänpäin""?)

Itsellä oikeita menkkoja ei ole ollut vielä. Vauva on 4kk vanha ja täysimetyksellä. Sitä oon miettinyt että voiko olla sellaista että munasolu irtoaa säännöllisesti joka kuukausi vaikka kuukautisvuotoa ei olekaan. Itsellä kun on joka kuukausi olo kuin ennen menkkoja (hermoja kiristää ja olen pahantuulinen, maha on kipeä jne) ja tuntuu siltä kuin tuntisin ovulaation. Vuotoa vaan ei ole...

täysimetys, ekat ""menkat"" puol vuotta synnytyksen jälkeen. Kestivät huikeasti yhden tamppooni käytön verran. Sitten pari kk taukoa, ja taas puoli päivää kestävät menkat. Ja taas pari kk eteenpäin, ja sitten valuttiinkin kunnolla (ei riittänyt tamppoonit yhdistettynä siteisiin kuin vajaa 2 tuntia), mutta nekin kestivät vain 2 päivää... Ja imetän siis edelleen.

Yhteistyössä