Oliko naapurin rouvalla joku hyväkin syy suuttua mun pojalleni? Asiaa koulumatkoista...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraananyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieraananyt

Vieras
eli hän on halunnut, että mun ekaluokkalaiseni odottaa hänen poikaansa tai päinvastoin ja menevät yhdessä kouluun.

Mutta tämä hänen lapsensa on hidas, ja mun poika on turhautunut kun joutuu odottelemaan häntä ja onkin sanonut, että haluaa kävellä yksin kouluun.

No tottakai saa mennä yksin, en pakota että pitää odottaa.
Itse olen nyt sairaslomalla mutta olen opettanut omaa lasta siihen, että osaa olla yksin kotona sekä lähteä kouluun. Kun menen taas töihin, soitan tasan kerran kun pitää lähteä, enkä ala soitteleen kymmentä kertaa jos se naapurin muksu on taas myöhässä.

Sain sit viestiä että "menköön sitten vastaisuudessa ihan yksin!"
siis onko mun pojalla joku velvollisuus vahdata että se naapurin Simppa pääsee kouluun asti?

Ja arvatkaapa koulumatkan pituus?! Mun poika kävelee sinne parissa minuutissa!!!!

Minusta ei ollut hyvää syytä suuttua. Ei lasten tarvitse huolehtia toisten lasten kouluunmenoista. Korkeintaan voi vähän omien sisarusten perään katsoa, muttei siinäkään saa vastuu olla lapsella.

Alkuperäinen kirjoittaja vieraananyt:
eli hän on halunnut, että mun ekaluokkalaiseni odottaa hänen poikaansa tai päinvastoin ja menevät yhdessä kouluun.

Mutta tämä hänen lapsensa on hidas, ja mun poika on turhautunut kun joutuu odottelemaan häntä ja onkin sanonut, että haluaa kävellä yksin kouluun.

No tottakai saa mennä yksin, en pakota että pitää odottaa.
Itse olen nyt sairaslomalla mutta olen opettanut omaa lasta siihen, että osaa olla yksin kotona sekä lähteä kouluun. Kun menen taas töihin, soitan tasan kerran kun pitää lähteä, enkä ala soitteleen kymmentä kertaa jos se naapurin muksu on taas myöhässä.

Sain sit viestiä että "menköön sitten vastaisuudessa ihan yksin!"
siis onko mun pojalla joku velvollisuus vahdata että se naapurin Simppa pääsee kouluun asti?

Ja arvatkaapa koulumatkan pituus?! Mun poika kävelee sinne parissa minuutissa!!!!

ei ole mikään velvolisuus. Minä olen juuri tuollainen ihminen joka kulkee mieluummin yksin kuin odottelen hitaampia. En kestä myöhästymistä ja haluan olla joka paikassa ajoissa, joten yleensä menen aina yksin. Ymmärrän poikaasi oikein hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Minusta ei ollut hyvää syytä suuttua. Ei lasten tarvitse huolehtia toisten lasten kouluunmenoista. Korkeintaan voi vähän omien sisarusten perään katsoa, muttei siinäkään saa vastuu olla lapsella.

niinpä. Tämä rouvakin menee pian töihin...

sun naapurilla on katsos pipo kireellä ja ajatteli kasvattaa omaa poikaansa ns. vapaalla kasvatuksella. Siinä kun oma lapsi saa venkoilla ja hidastella ja muiden, kaikkien muiden lapset saa tanssiä heidän pillinsä mukaan. Joo, jätä tuollaiset ihan omaan arvoonsa...huh!

Mä ymmärrän kyllä poikaasi, ettei halua odottaa toista. Meilläkin veljekset kulkevat erimatkaa kouluun, toinen lähtee puoltatuntia aiemmin ja toinen 2min ennen koulunalkua.

Se mistä naapuri voi suuttua on, jos asiasta on sovittu ja poika tulee teille poikaasi vastaan ja poikasi onkin jo mennyt kouluun.

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja aina harmaa:
Onhan se outoa jos kerran on sovittu että lapset menee yhdessä ja jonakin aamuna saa huomata jo toisen menneen

no ei olla kyllä sovittu että joka aamu menee.

Onko poikasi luvannut odottaa naapurin poikaa vai onko sanonut, että menee yksin?

Huoh... ei vaan hänen äitinsä halusi tätä. Olen ihan selvästi kertonut äidille että mun poika ei aina voi odottaa. Ja varsinkin kun menen töihin niin soitan aina tiettyyn kellon aikaan omalle pojalle, muille en ala soittelemaan enkä vastaamaan naapurin puheluihin.

Onko poikasi luvannut odottaa naapurin poikaa vai onko sanonut, että menee yksin?

Huoh... ei vaan hänen äitinsä halusi tätä. Olen ihan selvästi kertonut äidille että mun poika ei aina voi odottaa. Ja varsinkin kun menen töihin niin soitan aina tiettyyn kellon aikaan omalle pojalle, muille en ala soittelemaan enkä vastaamaan naapurin puheluihin.

Meinasin tällä sitä, että kun lapset tossa iässä vasta harjoittelevat noita luvattujen asioiden noudattamisia/asioita mitä voivat luvata ja mitä ei. Eli lapsi on saattanut toisen pyytäessä vaikka luvata aamulla odottaa häntä, mutta sinä auktoriteettina ja tietämättä asiasta käsket kuitenkin kouluun ja lapsihan tottelee sinua. Tai toinen lapsi on voinut ymmärtää väärin ja luulla lapsesi luvanneen, vaikka onkin sanonut, että mennään yhdessä jos tulet aikaisemmin hakemaan häntä tai jotain vastaavaa.

Onhan se outoa jos kerran on sovittu että lapset menee yhdessä ja jonakin aamuna saa huomata jo toisen menneen

Yhtä lailla on outoa, että jos on sovittu, että yhdessä mennään tiettyyn aikaanj ja saakin huomata, ettei toinen tulekaan ajoissa.

Meinasin tällä sitä, että kun lapset tossa iässä vasta harjoittelevat noita luvattujen asioiden noudattamisia/asioita mitä voivat luvata ja mitä ei. Eli lapsi on saattanut toisen pyytäessä vaikka luvata aamulla odottaa häntä, mutta sinä auktoriteettina ja tietämättä asiasta käsket kuitenkin kouluun ja lapsihan tottelee sinua. Tai toinen lapsi on voinut ymmärtää väärin ja luulla lapsesi luvanneen, vaikka onkin sanonut, että mennään yhdessä jos tulet aikaisemmin hakemaan häntä tai jotain vastaavaa.

Jep, mutta mun poikani ei ole sanonut noin koskaan. Tämä oli vain meidän äitien välinen juttelu alun alkujaankin, että pojat vois mennä yhdessä kouluun MIKÄLI lähtevät samaan aikaan. Eikä niin että lapsi joutuu odottelemaan toista joka aamu.

ja kun tämä äiti voi oikeesti soittaa mulle aamulla parikin kertaa, tyyliin "nyt se tossa pukee mutta hitaasti käske sen sun pojan odottaa" jne.
Yritin hälle sanoa, ettei mulla ole aikaa töissä sun puheluihin vastailla, ainoastaan oman lapseni jos joku hätä.

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:

Yhtä lailla on outoa, että jos on sovittu, että yhdessä mennään tiettyyn aikaanj ja saakin huomata, ettei toinen tulekaan ajoissa.

Näinpä :) aina harmaa ei vissiin lukenut kirjoitustani ymmärrettävästi.

Ensina jattelin, että annan tolle äidille mun pojan numeron, mutta tulin järkiini. Mun poika menis varmaan ihan sekaisin jos tulis pari sekavaa puhelua tältä ihmiseltä. Puhuu niin nopeasti.

Ilmoita sille naapurillesi, että poikasi odottelee siihen ja siihen kellonaikaan saakka, jos ei tule siihen mennessä, niin menee yksin. Jos siis poikasi haluaa mennä sen kaverin kanssa. Turha odotella niin, että sitten joutuu hirveällä kiireellä menemään tai että myöhästyy itsekin. Naapurin lapsen on syytä oppia lähtemään ajoissa.

Ja tuo kellonaika sellaiseksi, ettei ole mitään kiirettä kävellä hitaammankaan kanssa sinne kouluun.

Yhteistyössä