Oliko mielestänne perhekerhon vetäjältä asiatonta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
4v poikani vahingossa leikeissään tönäisi toista lasta (pienempää, noin 2v iältään). Leikki kyllä liian rajusti, mistä olin aiemmin huomauttanut. Perhekerhon vetäjä otti sitten tuon noin 2v lapsen syliinsä ja lohdutti: "Voi sua pientä, jotkut vaan on tollaisia tyhmiä". Lapseni vieressä kuuli, samoin minä.

Ei oo mitään asiaa sanoa ketään tyhmäksi, ei missään nimessä. Olisi voinut sanoa esim. "harmi kun nuo isommat pojat ovat joskus noin rajuja" tms. Tyhmäksi ei saa sanoa ketään!

Voi olla juu, että oli piiloviesti minulle. Itse tosin toruin poikaani ja pyysin pyytämään anteeksi, mutta ihan ensin jäin katsomaan ettei tuolle 2v:lle ollut sattunut pahasti (oli vain pelästynyt). Poikani siis leikki autoilla hurjaa kisaa ja heilutti käsillään autoja liian kovaa ja yksi auto osui siihen 2v..

Tilanne eteni siis tosi nopeasti. Ei poika ehtinyt "riehua" kuin ehkä minuutin, jonka aikana siis ehdin jo varoittaa lastani ja heti sen jälkeen tapahtui tuo "mäiskähdys".

musta lapsille pitäisi selittää vahingon merkitys aina kun tapahtuu jotain vahingossa eikä esim että joku tahallaan tönäisee. olen huomannut että lasta rauhoittaa tieto että tapahtunut oli vahinko, ei tarkoitettua. päiväkodissa olen näin huomannut ja menetellyt.

musta lapsille pitäisi selittää vahingon merkitys aina kun tapahtuu jotain vahingossa eikä esim että joku tahallaan tönäisee. olen huomannut että lasta rauhoittaa tieto että tapahtunut oli vahinko, ei tarkoitettua. päiväkodissa olen näin huomannut ja menetellyt.

Mutta olet varmaan samaa mieltä, että sanavalinta oli sopimaton, ketään lasta ei saa sanoa tyhmäksi??

[QUOTE="vieras ap";22603074]Ei ollut tuo 2v hänen oma lapsensa, mutta taitaa olla niin että tuon 2v:n äiti on perhekerhoporukan "ylempää kastia".[/QUOTE]

ja näihin piireihin täälläkin aina kehotetaan menemään jos on yksinäinen. varmasti saa hyviä kavereita, kun on näin hienoja ihmisiä siellä.

Oli asiatonta. Toivottavasti ei ollut mikään koulutettu vetäjä.

Mulla itsellä kokemus MLL:n äiti-lapsi -jumpasta, että jumppavetäjä kysäisi vain poikien nimet...
Sanoi, että hänellä itsellään on poika, että mikäs sinun nimesi on... Mun tytöt oikein valmistautu nimen sanomiseen, mutta ei niiltä mitään kysytty, eikä muiltakaan tytöiltä.

Ja lopuksi täti vielä kaivoi keksipussin, jossa kuulemma liian vähän keksiä kaikille jaettavaksi ja antoi niille pojille!!! Miksi se piti edes kaivaa esiin koko pussi????

Tuon jälkeen olen suhtautunut karsaasti MLL:n järjestämiin juttuihin, vaikka oli vain tuon yhden ihmisen vika.

ei voi olla totta :o

missä paikkakunnalla tapahtui?

[QUOTE="vieras";22603177]Oli asiatonta. Toivottavasti ei ollut mikään koulutettu vetäjä.

Mulla itsellä kokemus MLL:n äiti-lapsi -jumpasta, että jumppavetäjä kysäisi vain poikien nimet...
Sanoi, että hänellä itsellään on poika, että mikäs sinun nimesi on... Mun tytöt oikein valmistautu nimen sanomiseen, mutta ei niiltä mitään kysytty, eikä muiltakaan tytöiltä.

Ja lopuksi täti vielä kaivoi keksipussin, jossa kuulemma liian vähän keksiä kaikille jaettavaksi ja antoi niille pojille!!! Miksi se piti edes kaivaa esiin koko pussi????

Tuon jälkeen olen suhtautunut karsaasti MLL:n järjestämiin juttuihin, vaikka oli vain tuon yhden ihmisen vika.[/QUOTE]

Yhteistyössä