Oli minulla kysymyskin..Kestoilusta,kuka kertoisi..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Myttynen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Myttynen

Uusi jäsen
27.12.2007
23
0
1
Vaikka olen jo monen lapsen äiti niin koskaan en ole kestoilua vielä kokeillut.
Mutta nyt löydän itseni yhä useammin tuolta kestoilukauppojen sivuilta,, :whistle:

Mutta,nyt haluaisin tietää että onko se kestoilu nyt niin vaativaa ja raskasta mitä sanotaan (LUE:eli työtä vaativaa)?

Mitäpä sitten tarvitsee hommata jos aloittaa kestoilun?
On sisävaippaa,kuorivaippaa,kuorihousua,AIO-juttua,bambua,lisäimua jne...
Enkä minä ymmärrä niistä yhtään mitään! :o

Mitä siis tarvitsee laittaa/ostaa jos käyttää kestovaippoja?

Sisävaipanko?Jonne lisäimua,sitten bambua ja kuorihousut päälle? :ashamed:

Kertokaa minulle.. :saint:

Ei ole niin hankalaa ja työlästä. Likaiset (pissaiset, kakka pestään heti pois) kuivuu ilmavasti pyykkikorissa ja pestään muutaman päivän välein, eikä haise!

Meillä käytössä itsetehdyt sisävaipat, joihin vielä lisäksi sisään lisäimuja muutama kerros (froteeta ja flanellia). Ja päällä joko pul-kuori tai hahtuvahousut.

Kysy vaan, mitä mieleen tulee :)

Eli montaa juttua päällekkäin? :D
Erään myyjän kotisivuja olen lukenut kun siellä on alennuksia nyt ja kivat kuosit mutta mitäpä kivoilla kuoseilla jos ne vielä peitetään jollakin?? :headwall:

Se noissa onkin hassua, kun kivan kuosin päälle tulee sitten jotain, mut onhan yleensä sit loppuviimeksi vaatteet vaippojen päällä.

AIO-vaipoissa on kaikki kosteussulku-kuorista lähtien, mutta niitä en suosittele, kun kestää tosi kauan kuivua. Mutta muuten vaatiin päälleen kosteussulun eli mm. villahousut tai pul-kuoret.

Meillä siis itse sisävaippa, jotka tehty vanhoista pyyhkeistä ja flanellilakanoista, on 1 kerros flanellia ja 1 kerros froteeta. Ja sitten sinne näiden kankaiden väliin imutaskuun vielä n. 6 kerrosta lisää kangasta.

Annat ne kestovaipat jollekin tarvitsevalle ja ostat lidlistä kunnon kertakäyttövaippoja!Kyllä on helppoa ja yksinkertaista.Senkin ajan mikä menee niitten kestojen pyörittelyyn voit käyttää vaikka johonkin järkevään!Ja tämä on vain minun MIELIPITEENI!

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Annat ne kestovaipat jollekin tarvitsevalle ja ostat lidlistä kunnon kertakäyttövaippoja!Kyllä on helppoa ja yksinkertaista.Senkin ajan mikä menee niitten kestojen pyörittelyyn voit käyttää vaikka johonkin järkevään!Ja tämä on vain minun MIELIPITEENI!

Ja luonto kiittää! ARGH!

Alkuperäinen kirjoittaja Hellu:

Ja luonto kiittää! ARGH!

Ai niin : nyrkkipyykki joen rannassa niillä taatelailla!Se pelastaa maailman!

Niin mäkin olen aina neljän kanssa sanonut mutta kerta nyt viimeinen viides niin jospa kerrankin kokeilis.. ;)

Ja luonto kiittää! ARGH!

Joo, PESU-taateleilla. Ja lapsen voi pestä samalla.

Esikoisella käytettiin fuzzi buntzeja ja loppujenlopuks se jäi... unohtelin aina pestä niitä vaippoja, illalla muistin ja sitte sitä valvottiinkin puol yötä niitä pesemässä ja pistämässä kuivuun. :ashamed:

Älä taas alota, jookos :whistle:

Tuntuuko sinustakin että ollaan käyty tää keskustelu joskus aikaisemminkin?Pitäis jostain kaivaa niin säästyis aika.

Sattui tulemaan sellainen pienen pieni dejavu-olo ;)

Ihme juttu : niin minullekin! Ollaan selvästi sielunveljiä! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:
Esikoisella käytettiin fuzzi buntzeja ja loppujenlopuks se jäi... unohtelin aina pestä niitä vaippoja, illalla muistin ja sitte sitä valvottiinkin puol yötä niitä pesemässä ja pistämässä kuivuun. :ashamed:

No pakkoko niitä on samana pnä pestä...?

Kyllä Timppa-poju on ihan oikeassa tuosta kestoilusta. Älyvapaata ajan ja voimien haaskausta. Muutaman palsta-akan kestoilu ja pähkinäpesut ei tässä maailmankaikkeudessa paina mitään.

Jos halua olla oikein superextratuplaluomu, niin sitä vauvaahan voi alkaa k.usettaa lavuaariin jo muutaman kuukauden iässä.

Niin jotkut tekee. Minäpä en.

Never.

Alkuperäinen kirjoittaja Kylli-täti:
Kyllä Timppa-poju on ihan oikeassa tuosta kestoilusta. Älyvapaata ajan ja voimien haaskausta. Muutaman palsta-akan kestoilu ja pähkinäpesut ei tässä maailmankaikkeudessa paina mitään.

Jos halua olla oikein superextratuplaluomu, niin sitä vauvaahan voi alkaa k.usettaa lavuaariin jo muutaman kuukauden iässä.

Never.

Ei vaan ulos niinkuin koirat.Se viemärikin rasittaa luontoa paitsi meillä täällä maalla.

Never.

Ei vaan ulos niinkuin koirat.Se viemärikin rasittaa luontoa paitsi meillä täällä maalla.

Tää oli mullekin jo uutta. Sullahan on luonnonlahjoja alalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Kerttu-Kyllikki:
Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:

No pakkoko niitä on samana pnä pestä...?

Samaa ihmettelen mäkin. Ja jos pääasiassa käyttää kestoja, niin kyllä ne muistaa pestä. Öisin meillä käytössä kertisvaipat ja kyllä sellainen pistetään päivälläkin, jos huomaankin, et vaipat on unohtunut pestä (mikä kuitenkin harvinaista, mutta ei maailmanloppu). Päivässä yksi kertisvaippa vähemmän tekee jo vuodessa 365 vaippaa vähemmän kaatopaikallekin. Niin ja kestoillessa ei tarvitse miettiä, et tulikohan ostettua kaupasta se kertisvaippapaketti ;)

Never.

Tää oli mullekin jo uutta. Sullahan on luonnonlahjoja alalle.

Viemäri,lapsi vai luonnonsuojelu?Kaikki kyllä sujuu!

Yhteistyössä