Oli kamala tarina eräästä äidisä kodin kuvalehdessä

• Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti
"äiti"
Kun oli 6 tytön äiti joista eka ekalle isälle,toka toiselle isälle ja 4 muuta seuraavaööe isälle. Äidillä oli ikää jo 35v ja kertoi ettei ole mitään urahaaveita ollut ikinä eikä paljoa töissä ole ollut. Millaisen esimerkin antaa tytöilleen?

"vieras"
[QUOTE="äiti";22022618]Kun oli 6 tytön äiti joista eka ekalle isälle,toka toiselle isälle ja 4 muuta seuraavaööe isälle. Äidillä oli ikää jo 35v ja kertoi ettei ole mitään urahaaveita ollut ikinä eikä paljoa töissä ole ollut. Millaisen esimerkin antaa tytöilleen?[/QUOTE]
Luin myös tuon jutun. Jokainen tavallaan, mutta nuorella naisella ei ole mitään tulevaisuuden haaveita.

Musta se oli vähän surullinen juttu siinä mielessä, että tuntui että sille naiselle mikään lapsimäärä ei riittänyt.

Eihän kaikkien mitään uraohjuksia tarvitse olla, mutta minusta on tärkeä oppia tulemaan omillaan toimeen, elättää itse itsensä.

hyvä juttu
minusta se oli hieno juttu, hyvä että uskaltaa poiketa valtavirrasta ja tehdä kuten tuntuu itselle sopivimmalta. Ei kaikkien juttu tarvise ollakaan kaksi lasta ja rivitalonpätkä:)

"vieras"
Mun mummuni ei koskaan ollut missään töissä, nuorena tosin maalaistalon tyttärenä ja emäntänä teki paljon töitä, mutta muutti maalaistalosta melko nuorena pois. Hän ei myöskään käynyt kuin kansakoulun. Silti hän patisti meitä lapsenlapsia kaikkein eniten opiskelemaan, hänelle oli erittäin tärkeää että hoidamme koulun hyvin ja opiskelemme itsellemme ammatin. Se, että itse ei ole opiskellut ammattia tai käynyt palkkatöissä, ei tarkoita etteikö voisi olla hyvä esikuva ja patistaa koulunkäyntiin. Hänen lapsistaan myös jokainen opiskeli itselleen ammatin.

"vieras"
[QUOTE="vieras";22022704]Mikä kodin kuvalehden numero?
Oliko kiinnostavaa lukea![/QUOTE]

Siis piti kirjoittaa, olisi kiinnostavaa lukea :)!
Siksi kysyin missä numerossa juttu oli!

[QUOTE="vieras";22022707]Mun mummuni ei koskaan ollut missään töissä, nuorena tosin maalaistalon tyttärenä ja emäntänä teki paljon töitä, mutta muutti maalaistalosta melko nuorena pois. Hän ei myöskään käynyt kuin kansakoulun. Silti hän patisti meitä lapsenlapsia kaikkein eniten opiskelemaan, hänelle oli erittäin tärkeää että hoidamme koulun hyvin ja opiskelemme itsellemme ammatin. Se, että itse ei ole opiskellut ammattia tai käynyt palkkatöissä, ei tarkoita etteikö voisi olla hyvä esikuva ja patistaa koulunkäyntiin. Hänen lapsistaan myös jokainen opiskeli itselleen ammatin.[/QUOTE]

Hyvä pointti!

Musta se oli vähän surullinen juttu siinä mielessä, että tuntui että sille naiselle mikään lapsimäärä ei riittänyt.

Eihän kaikkien mitään uraohjuksia tarvitse olla, mutta minusta on tärkeä oppia tulemaan omillaan toimeen, elättää itse itsensä.
Mä päättelin otsikosta, että nyt aukeaa joku toooooosi shokkiuutinen/järkyttävä asia :D

...mutta juu, tuosta tummennetusta olen samaa mieltä. Itse juttua en ole siis lukenut, niin sitä en voi kommentoida.

"äiti"
[QUOTE="vieras";22022707]Mun mummuni ei koskaan ollut missään töissä, nuorena tosin maalaistalon tyttärenä ja emäntänä teki paljon töitä, mutta muutti maalaistalosta melko nuorena pois. Hän ei myöskään käynyt kuin kansakoulun. Silti hän patisti meitä lapsenlapsia kaikkein eniten opiskelemaan, hänelle oli erittäin tärkeää että hoidamme koulun hyvin ja opiskelemme itsellemme ammatin. Se, että itse ei ole opiskellut ammattia tai käynyt palkkatöissä, ei tarkoita etteikö voisi olla hyvä esikuva ja patistaa koulunkäyntiin. Hänen lapsistaan myös jokainen opiskeli itselleen ammatin.[/QUOTE]

ennen vanhaan tuo oli normaalia mutta että nykyään on miehen elättinä ja jos ero tulee niin sitten sossun elättinä.

"vieras"
[QUOTE="äiti";22022745]ennen vanhaan tuo oli normaalia mutta että nykyään on miehen elättinä ja jos ero tulee niin sitten sossun elättinä.[/QUOTE]

Juu, lähinnä kommenttini oli tuohon esikuva-asiaan, kun olit huolissasi (jos siis olet aloittaja) millaisen esimerkin tämä äiti antaa tyttärilleen. Mun mummuni on mulle esikuva, siitä huolimatta vaikkei hän palkkatöissä ollut eikä mitään kouluja juuri käynyt.

"suski"

Sun mummusi ikäpolvelle perhe- ja työkuviot toimivat hieman eri tavalla kuin nykyään. Ei niitä oikeasti voi verrata.

hp
Luin itsekin tuon jutun. Pääpointtihan siinä oli keskenmenot, joihin äidin mielestä on vähätelty kun heillä on lapsiakin...
Ei tuo lehtijuttu mikään kauhutarina ollut. Enemmän huolettaa ne yhdenkin lapsen äidit jotka eivät pysty/halua olla hyviä ja läsnäolevia äitejä edes sille yhdelle lapselle.

"vieras"
Mä kävin ostamassa kyseisen numeron :). Eihän se mikään kauhutarina ollut. Mulle jäi ihan hyvä kuva jutun äidistä. On varmasti hyvä äiti lapsilleen, jos on aikaa, voimia ja nauttii kotiäitiydestä.
Ei kaikkien tarvitse olla uraohjuksia.

luin juuri jutun. en ymmärrä ap:n pointtia ollenkaan eli olen täysin eri mieltä ap:n kanssa.

minusta elämän tarkoitus ei ole tehdä siten, kuten muutkin tekevät vaan elää elämä niin, että kokee itsensä onnelliseksi. tässä haastattelussa äiti sanoo viimeiseksi: "tunnen itseni onnekkaaksi" joten millä tavalla jutun äidin elämä ei ole ap:n mielestä hyvä ja onnistunut elämä? lapsille parhaan esimerkin näyttää äiti, joka on omaan elämäänsä tyytyväinen. siinä on esimerkkiä kerrakseen.

"Hopping"
Oli juu, vähän surullinen tarina. Mä ymmärsin, että hänellä ei ollut mitään tavoitteita elämässä, koska koulukiusaus oli jättänyt niin suuret arvet, ettei ollut koskaan uskonut, että hänestä olisi mihinkään ja että häntä kukaan rakastaisi. Ilmeisesti ne kaksi ensimmäistä suhdetta olivat myös olleet sellaisia ei-terveitä-suhteita...

a
Alkuperäinen kirjoittaja hyvä juttu;22022694:
minusta se oli hieno juttu, hyvä että uskaltaa poiketa valtavirrasta ja tehdä kuten tuntuu itselle sopivimmalta. Ei kaikkien juttu tarvise ollakaan kaksi lasta ja rivitalonpätkä:)
kaikki valtavirrasta poikkeaminen ei ole hyvä asia.. Esim Sarjamurhaajat, he poikkeavat valtavirrasta paljonkin, mutta eivät ole ollenkaan hyvä juttu.

Yhteistyössä