Oli eka ja vika kerta kun täs talos tehtiin soijasuikaleista mitään.Lihaa sen olla pitää!

vierailija
Joo ei tarvitse kuoria, kurkkua en todellakaan kuori. Ehkä sellainen avomaankurkun tyylisen kuori on kitkerä, niin sen ehkä joku tykkää kuoria.

Varmasti sopii kana sinne hernekeiton joukkoon, maukasta tulee. Tykkään kyllä vähän paksummasta hernekeitosta. Siihen olen käyttänyt soijarouhetta viime aikoina, niin tulee kaikille sama, ja se maistuu meidän pojallekin, joka muuten pitää paljon lihasta.

Tofun kuivaaminen kannattaa, niin esim. paistaessa tulee rapeampi pinta. En mä kauhean kauan jaksa kuivata, paperilla kuivaan ja pidän painon alla. Jotkut käyttävät jopa sellaista omaa kuivuria.

Pidätkö tulisesta ruoasta? Tuli mieleen yksi keitto, johon tulee broileria, mutta teen yleensä toisen, johon laitan tofua.
Perunat kyllä täytyy kuoria aika kun ne glykoalkaloidit ovat siinä pinnassa

Joo ei se rouhe varmasti kaikkien makuun ole, mut kätevä tuote se on, kun säilyy kuivassa ja pitkään. Kerran taisin mökkireissulla käyttää sitä sellaiseen valmiiseen Italianpata-aineekseen ja lisäsin vähän papuja. Maistui kaikille.

Harvemmin ostan salaatinkastikkeita, teen itse öljystä, viinietikasta, sitruunasta, yrteistä mm. Feta maistuu joo, mut en aina toki laita.

Välillä olen tehnyt pitkään haudutettua jauhelihakastiketta italialaisittain, niin siitä tulee kyllä hyvä. Nyt lihansyöjäteinillä on se broiskuvaihe, niin ei ole sitä nyt kysellyt

Ei sitä tahnaa varmaan ihan pikkukaupoista löydy, itse olen ostanut Cittarista, ja sit tosiaan etnisistä kaupoista saa ja edullisemmin.
Nooh mitä mieltä kun katson tässä taustalla naisten lentopallo finaalia ja tuli mieleen että voisiko suomen naisia rotujalostaaa tai joitakin et niist kasvaa noin 2m 20senttiä pitkiä ja niistä kasvatetaan koneita jotka tekevät tuhojaan muita vastaan kun ovat paljon pidempiä ja ulottuvampia sama korikses saataisiin ehkä lisää menestystä missäköhän vaihees saa pituuden tietää et esim alkaako esim korkeus hypyssä treenit myöhemmi ku alkaa tietää sitä pituuttaan paremmin?.
Nojoo söin kermakanaa ja patonkia. Illaks hernekeitto ja jälkkäriks banaani jugurtti,mysli ja hampunsiemenet
Katotko ite yhtään urheilua? Jos niin mistä lajista pidät?

vierailija
Nooh mitä mieltä kun katson tässä taustalla naisten lentopallo finaalia ja tuli mieleen että voisiko suomen naisia rotujalostaaa tai joitakin et niist kasvaa noin 2m 20senttiä pitkiä ja niistä kasvatetaan koneita jotka tekevät tuhojaan muita vastaan kun ovat paljon pidempiä ja ulottuvampia sama korikses saataisiin ehkä lisää menestystä missäköhän vaihees saa pituuden tietää et esim alkaako esim korkeus hypyssä treenit myöhemmi ku alkaa tietää sitä pituuttaan paremmin?.
Nojoo söin kermakanaa ja patonkia. Illaks hernekeitto ja jälkkäriks banaani jugurtti,mysli ja hampunsiemenet
Katotko ite yhtään urheilua? Jos niin mistä lajista pidät?
👍

Yleisurheilua tuli nyt seurattua jonkin verran.

Yleisurheilua tuli nyt seurattua jonkin verran.
Katoitko ne alkujuhlat ja meinaatko päättäjäiset katsoa? Taas ollu urheilu kesä telkkarin puolella ja koht alkaa ayksyn lätkät. Nopee se kesä menee ☹ mitäs pidätkö itse mistä vuodesta eniten ja mikä siinä on kivointa mua ei esim talvikaan haittaa kun silloin ilma jotenkin raikkaampaa ja valaistus voi tuoda tunnelmaa tässä kaupungissa kitsastellaan joulu valojen käyttöä ja värikkyyttä voisi luoda enempi et voisi päästä joulun tunnelmaan. Käytkö sä koskaan kirkoissa? Pari vuotta sitten mulla oli joulu fiilist ni teki mieli mennä kirkkoon kuunteleen joululaului juomaan ehkä glögiä mut sillain ettei tarvii itae puhella vaan just kuunella. Kirkoissa voisi olla enemmän kaikkee vanhaa kirkollismusaa ja uuttakin olisi kiva jos esim juliano ravanello tai harpa dei tulisi suomen kirkkoon laulamaan laulujaan😊 onko sulla yhtään lempparia kirkollis musan piirissä? Et voisko sult löytyy sellast mitä ehkä en ole kuullutkaan. Tykkäätkö edes kirkoista?

jos paistaa voissa, voi olla parempaa mut se soija on gm jos ei ole luomua
Ja voin kannattaa olla tätä alentaa kuulemma kolesteroliakin ja on terveellisin vai onko? Tämä siis.
Itse juuri kaupasta ostin kun oli loppunut eli alentaja.

vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja v... pos t: 26737441:
Minkä merkin soijasuikaleita oli käytössä? Niiden mauissa on aika suuri ero. Itse suosin reformin soijasuikaleita kun taas soyappetitin suikaleet ovat nätisti sanottuna moskaa.
Miten niin moskaa?

vierailija
vierailija
Soijan takia brasilian sade metsää kaadetaan? Jos oikein muistan. Itse tästä on yli 15vuotta aikaa kokeilin soijarouhetta ni vaik miten maustoin ni vain se soija maistui joka ei maistunut miltään. Itse nyt olen koittanu syödä mysliä,hampun siemenii ja jugurttia melkeen joka päivä. Jugurtti ongelmalle on tehtävä jotain litran törppö loppuu liian nopiaan pitäisi saada tyyliin 5 litrasii jugurttei ja juu en yleensä osta maustamatonta jugurttia vaan banaani jukurttia. Onko teistä joskus kukaan valmistanut kotona itse jukurttia ja miten on onnistunut?
Kyllä onnistuu scd. Ks videot Elina Gottshall

vierailija
"Länsimaissa väestö ikääntyy vauhdilla, joten muistisairautta hoitavien lääkkeiden kehittämiseen sijoitetaan paljon rahaa. Tällä hetkellä kehitteillä on yhteensä 164 eri lääkettä.

– Viimeisen 10 vuoden aikana on kehitelty lukuisia muistisairautta hoitavia lääkkeitä, joista mikään ei toistaiseksi ole päässyt markkinoille. Uskon kuitenkin, että tulevina vuosina tulee läpimurtoja.

Heikkisen mukaan muistisairauksien hoidon haasteena on myös se, että eri muistisairauksia on useita, ja ne muistuttavat oireiltaan toisiaan."
Jospa syy on noissakin?

Ja siis tosta juliano ravanellosta ja harpa deistä nehän voisi pitää joskus suomessa helsingin suurimassa kirkossa joulu yön messun jälkeen moni tuntisen musiikki esityksen vuorotellen tää olis koko jouluyön keikka ketkä sinne pääsisivät tai menisitkö edes heidän keikalleen?

vierailija
Katoitko ne alkujuhlat ja meinaatko päättäjäiset katsoa? Taas ollu urheilu kesä telkkarin puolella ja koht alkaa ayksyn lätkät. Nopee se kesä menee mitäs pidätkö itse mistä vuodesta eniten ja mikä siinä on kivointa mua ei esim talvikaan haittaa kun silloin ilma jotenkin raikkaampaa ja valaistus voi tuoda tunnelmaa tässä kaupungissa kitsastellaan joulu valojen käyttöä ja värikkyyttä voisi luoda enempi et voisi päästä joulun tunnelmaan. Käytkö sä koskaan kirkoissa? Pari vuotta sitten mulla oli joulu fiilist ni teki mieli mennä kirkkoon kuunteleen joululaului juomaan ehkä glögiä mut sillain ettei tarvii itae puhella vaan just kuunella. Kirkoissa voisi olla enemmän kaikkee vanhaa kirkollismusaa ja uuttakin olisi kiva jos esim juliano ravanello tai harpa dei tulisi suomen kirkkoon laulamaan laulujaan onko sulla yhtään lempparia kirkollis musan piirissä? Et voisko sult löytyy sellast mitä ehkä en ole kuullutkaan. Tykkäätkö edes kirkoista?
Katsoin avajaiset ja katson nyt päättäjäisiä ainakin jonkin aikaa. Loppuun asti en varmaan jaksa katsoa. Katson sitten jälkikäteen Yle Areenalta.

Vastailen sitten muihin myöhemmin :)

vierailija
Monissa lihatuotteissa ja kanatuotteissa on mukana eläinten rustot, luusiruja, ehkä sisäelimiä ja silmiä - ainakin joku rouskuu hampaiden välissä. Suomen kaupoissa myydään aika kauheaa laatua, myös kanavalmisteet. Miksi ihmiset eivät valita näistä ja puhu?! Ainoastaan broilerissa tiskiltä tai joku tietty lihavalmiste joka muistuttaa lihaa on tuurilla ehkä asiat jotenkin kunnossa, luomua ei näy. Tulisuutta tuntuu olevan myös liikaa. Myös aika kauan hyllyssä ollutta voi olla ja piik. kokeellista. -En ymmärrä miten joku firma myy ihmisille ravinnoksi teurasjätettä, sitä se vastaa. Ei ole aina saatavilla edes parempaa Treella lähikaupasta, ellet matkusta 5 tai 10 kilometriä keskustaan tai markettiin, kuka ehtii päivittäin niin pitkälle. Autottomilla vaikeaa ja vanhuksilla.

Katsoin avajaiset ja katson nyt päättäjäisiä ainakin jonkin aikaa. Loppuun asti en varmaan jaksa katsoa. Katson sitten jälkikäteen Yle Areenalta.

Vastailen sitten muihin myöhemmin
Hei kiitos ku sanoit et ton näkee jälkeenkin yle areenasta just nyt en pysty katsoon sitä. Näkyyhän se kokonaisuudessaan sieltä? Noni kiitos selvitit mun ongelman kun pohdin ja olin painees et nyt pakko katsoo tai missaan nekin katson ne sitten rauhassa kiitos poistit paineen siitä asiasta😊

vierailija
Hei kiitos ku sanoit et ton näkee jälkeenkin yle areenasta just nyt en pysty katsoon sitä. Näkyyhän se kokonaisuudessaan sieltä? Noni kiitos selvitit mun ongelman kun pohdin ja olin painees et nyt pakko katsoo tai missaan nekin katson ne sitten rauhassa kiitos poistit paineen siitä asiasta😊
Eipä kestä :)

Ainakin avajaiset näkyivät (ja vielä näkyvät 18.8. saakka) kokonaisuudessaan, niin eiköhän sama juttu ole päättäjäisten kanssa.

Joo olen ihan valmis jo nukkumaan, mutta hetki on pakko katsoa.

Hyvää yötä :)

vierailija
Mikä tuossa on väärin ja otatko sinä luomuvoi kaupan johdon haltuun pärjäisitkö siinä työssä? Ja mikä olisi ensimmäinen julistuksesi millä muut voit voitettaisiin ja kaikki alkaisi käyttämään sinun myymää luo?muvoita
suolaton luomuvoi on paras. Jos senkin tekisi lapinlehmän maidosta - ei kuluta niin paljon energiaa kuin ne hevosenkorkuiset lehmät.

Eipä kestä

Ainakin avajaiset näkyivät (ja vielä näkyvät 18.8. saakka) kokonaisuudessaan, niin eiköhän sama juttu ole päättäjäisten kanssa.

Joo olen ihan valmis jo nukkumaan, mutta hetki on pakko katsoa.

Hyvää yötä
Joo hyvää yötä katsoitko lapsena peter pania? Kuka oli sun lempihahmo. Must sykähdyttävin asia oli kun tooto löysi ne iloiset asiansa en paljasta sitä mikä se oli mut sit se lähti lentoon? Tässä tää video hyvää yötä nalle vai muistakko ku mikä mikä maassa ne huus toisilleen hyvää yötä

Hei tää alkoi soimaan ja tää on se varokaa heikkoo jäätä miksei tätä enään näytetä pikku kakkosessa? Tää on lyhyt video jos jaksat katsoa ja vaihtaisitko siitä itse mitään?

Yhteistyössä