Oli eka ja vika kerta kun täs talos tehtiin soijasuikaleista mitään.Lihaa sen olla pitää!

Hyvää oli kastike muuten, mutta ne suikaleet:x miten joku voi sanoa et niillä voi
korvata lihan?:O Ei ikinä! Tumma soijarouhe on sitten erikseen...sitä ollaan pari krt kokeiltu ja kastikkeessa ja makaronilaatikossa se meni, mutta suikaleille sanomme ei ja niitä muita emme halua edes kokeilla.

halipupu harmaana
Meillä ei tehdä ikinä soikasuikaleista ruokaa, koska olen maistanut niitä töissä eikä ne toisaankaan maistunu miltään ja ne lapset joille se ruoka on tarkoitettu eivät myöskään tykkää siitä.

"pop"
Jaa, meillä taas vieraatkin usein kyselee että mitä tää liha on kun maistuu niin pirhanan hyvälle. Laitetaan usein soijasuikaleita kanakastikkeeseen jatkoksi.

Kai te keititte ne kasvisliemessä tai muussa mausteessa ensin? Jos ne pelkässä vedessä keittää, niin se on kuin söis pesusientä, ei maistu miltään mut on hiukan niljakas. Mies tekee oman mausteliemen jossa soijapalat kypsyy ennen paistamista (lähtee se niljakkuus eli ylimääräinen neste) ja maustamista, jonka jälkeen ne sitten lisätään kastikkeeseen. Nam!

"haha"
Soijarouhe, suikaleet ym. eivät maistu hyvältä ja se on fakta. Veget ehdottovat aina näiden, kuten tofunkin, maustamista -tadaa- SOIJAKASTIKKEELLA! Vegeruoka maistuukin lähes poikkeuksetta soijalta, eikä mausteita tai suolaa osata käyttää koska "näistä yrteistä tulee niin hyvin makua". :D

"Sheddon"
Joskus oli työpaikan ruokalassa sellaista kanakastikkeen näköistä soijasuikalekastiketta. Ajattelin että eihän se pahaa voi olla, verrattavissa varmaan kanaversioonsa, mutta hyi olkoon. Tuntui kuin olis syöny Mauttomia kumipötköjä. Koostumus maun lisäksi siis aivan kamala.

vegestanian antikokki
Suomalaiset soijasuikaleet epäonnistuivat multakin sen pari kertaa mitä jaksoin yrittää. Jo se liotettavien suikaleiden haju muistutti jotain koiranruokaa.

Keittiöpäällikkönä työskentelevä isäni taas osaa maustaa suikaleet niin, että oli pakko tarkistaa että olihan se varmasti kasvista.

Hän kertoi myös, että oikea kokki voi maustamalla ja paneroimalal tehdä pahvisesta lasinalusesta pihvin, joka pahaa-aavistamattomaan uhrin saattaa mennä täydestä kuin väärä raha. Näitä käytännönpiloja harrastettiin kuulemma ainakin ennen ravintoloissa kun tarjottiin henkilökunnalle "ateria".

[QUOTE="pop";26736345]Jaa, meillä taas vieraatkin usein kyselee että mitä tää liha on kun maistuu niin pirhanan hyvälle. Laitetaan usein soijasuikaleita kanakastikkeeseen jatkoksi.

Kai te keititte ne kasvisliemessä tai muussa mausteessa ensin? Jos ne pelkässä vedessä keittää, niin se on kuin söis pesusientä, ei maistu miltään mut on hiukan niljakas. Mies tekee oman mausteliemen jossa soijapalat kypsyy ennen paistamista (lähtee se niljakkuus eli ylimääräinen neste) ja maustamista, jonka jälkeen ne sitten lisätään kastikkeeseen. Nam![/QUOTE]

Juu, catering alan koulutuksen käynyt tyttäreni oli kokkina ja keitti ne mausteliemessä.Kastike oli muuten täydellistä, mutta ne suikaleet ei vaan olleet meidän makuumme.

22222
Eka kerta taiskin olla. Nimittäin pitää TIETÄÄ miten ne soijasuikaleet maustetaan ja valmistetaan. Muuten niistä tulee niljakkaita, ällösti hampaissa natisevia möykkyjä jotka maistuu yhtä hyvälle kuin palanut pyyhekumi..

"vieras"
kerrankin olen aivan samaa mieltä jonkun kanssa. Perheelleni on kerran tarjottu soijarouhekastiketta eikä kukaan pystynyt syömään sitä. Elääkö nää soijauskovaiset jossain eri todellisuudessa?

"Hanne"
Kyllä niistä varmasti monet tykkää kun niitä tehdään ja myydään. ;) Tuskin vegetkään syö sellaista ruokaa minkä mausta ei pidä... Ja syö noita "taviksetkin" maun ja terveellisyyden takia. Itsekin olen vegekaverin valmistamaa hyvänmakuista ruokaa syönyt ja välillä on ollut noita suikaleitakin ja hyvää nekin oli. Hän on kyl hyvä kokki. :)

Täydellisen epätäydellinen
Vai että lihaa sen olla pitää. Seuraavan kerran kun teet vaikka possusuikailesta jotain, niin jätäpä mausteet kokonaan pois. Ei edes suolaa siihen, paistat vain pannulla. Ei mastunut kuulema miltään tuttavani mielestä, ja ko. mies kuuluu näihin puput ei koske ruokaani enkä minä heidän -lihansyöjiin. Sen sijaan söi oikein hyvällä ruokahalulla soijasuikaleista tehtyä ruokaa ja maailma romahti aika tehokkaasti kerrottuani ettei se kanaa ollut mitä oli syönyt, kehunut ja ottanut vielä lisääkin. Juu, ihmisiä on kiva kiusata, varsinkin ennakkoluuloisia =)

"pop"
Ja meillä siis ei olla kasvissyöjiä vaan ihan sekasyöjiä. Koitetaan vaan hiukan pienentää ruokalaskua ja jalanjälkeä jatkamalla liharuokia soijalla. Aikansa siinä on mennyt että niitä oppii valmistamaan, mutta hyvää on kun oikein tekee.

Mä oon itekin ollut vegaani, nykyisin kasvissyöjä (ja tunnen paljon molempia) niin aika harva loppujen lopuksi paljoakaan soijaa syö. Muita papuja, linssejä, siemeniä ja pähkinöitä enimmäkseen kuluu.

Perus tavis sekasyöjät jostakin syystä luulee että vegaaneille ei ole muuta ruokaa.

dddd
On kyllä makuaistissa vikaa, jossei erota puhtaan lihan makua ilman mausteita! Jokaisella lihalla on ominaismakunsa, eikä mausteeksi tosiaan tarvita kuin pelkkää suolaa jos liha on hyvälaatuista. Eri liha tuntuu erilaiselta suussa myös.

[QUOTE="vieras";26736495]kerrankin olen aivan samaa mieltä jonkun kanssa. Perheelleni on kerran tarjottu soijarouhekastiketta eikä kukaan pystynyt syömään sitä. Elääkö nää soijauskovaiset jossain eri todellisuudessa?[/QUOTE]

Kyllä meillä rouheeesta tehdyt uppoaa, mutta ei nuo suikaleet

vege
Minkä merkin soijasuikaleita oli käytössä? Niiden mauissa on aika suuri ero. Itse suosin reformin soijasuikaleita kun taas soyappetitin suikaleet ovat nätisti sanottuna moskaa.

Yhteistyössä