Kananmunat, porkkana, kaurahiutaleet yms kohtuudella, peruna kohtuudella, lanttu, ananassäilykkeet sun muut kuten pakastevihannekset tarjouksista, ruisleipä tai höttöleipäkin menee lisukkeena taas KOHTUUDELLA, jauhelihaakin saa edullisesti tarjouksista, kuivatut herneet tai vaikka valmiina hernerokkapurkit tarjouksista ja samalla voi löytää lihapitoisia kinkkusuikaleitakin -30% lapuilla useinkin, sipuli, jugurtit litran purkeissa tai yksittäin tarjouksista, tomaattimurska talvella tai ulkomaan tomaatit, kurkku, banaani, appelsiini, satsumat, oliivit.. Erilaisia juustoja saa halvalla myös ja monesti näitä on alelapuillakin hyllyllä.
Halpoja ruoka-aineita löytyy vaikka kuinka paljon!
Erilaisia salaatteja voi kasvatella ikkunalaudalla viitsiessään.. Vuodenaikojen ja tarjousten mukaan kun elää niin välillä voi syödä ns.paremminkin sitten ja osan viikosta aikuinen pärjää ilman sitä päivittäistä lämmintä ateriaa. Yhtenä päivänä viikosta ne ranskikset ja kalapuikotkin tms maistuu mulle. Silloin vetää vitamiinit purkista lisäksi.
Työttömänä olisi sitä aikaa useimmilla katsella tarjousten perään.. on kokemusta. Ja ne omat valinnat.. tottumiskysymyksiä. Ihan kaiken syötävän ei tarvitse edes olla niin superterveellistä! Itse tuhlaan maustamattomaan rahkaan. Maustan itse ja parilla purkilla on riittävästi protskua jo päivää kohti kun maidosta ym saa päälle protskua. Sitten voi vetää höttöleipää, erilaisia raastesalaatteja ja joinain päivinä kananmuna (+tonnari tarjouskista joskus) salaatissa jne... Esimerkkejä voisi listata hirveet litaniat mutta liian pitkää tekstiä tulisi. On nyttenkin.
Mutta moni haluaa helpolla eikä ole koskaan edes älynnyt miettiä miten tehdä ruokaa ja ostaa alunperinkään. Minkäs sille voi? Ja sitten ovat nämä laskuihin hukkujat, luottarit pidetään kunnossa ja sitten nähdään nälkää. Sekin on oma valinta ollut alunperin..