Oletteko samaa mieltä painon ja onnellisuuden suhteesta?

• Viestiketjun aloittaja onneton kokoa 36
  • Ensimmäinen viesti
onneton kokoa 36
Daily Mail -lehti uutisoi hiljattain aamiaismurofirman tekemästä kyselystä, jossa oli tiedusteltu täysi-ikäisten naisten onnellisuudesta. Kysely paljasti, että muodokkaat naiset ovat selvästi tyytyväisempiä itseensä kuin hoikat kanssasisaret. Kyselyyn vastasi yli 3 000 naista. Sen mukaan onnellisimmat naiset pukeutuvat vaatekokoon 42.

Teksti kopioitu Iltalehden sivuilta.

viima80
mä luulen että ihminen on onnellinen kun se on tyytväinen itseensä ja elämäänsä. ehkä briteissä tuo koko 42 on pieni ja sopusuhtainen mut itse on pakko myöntää et tää 36-38 on mulle hyvä koko ja oon onnellinen. ja jos tästä suurenisin niin en olisi tyytyväinen itseeni - en olisi onnellinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Pitkä:
Minä olisin onnellinen vanhassa koossani 42. 180 senttisenä olen hoikka siinä koossa.

Mä taas olisin ylipainoinen läski, kun tällainen puolitoista metrinen olen. Ja tuskin olisin onnellinen/onnellisempi. Nytkin ahistaa tämän vatsapallon kanssa, kun kenkien laitto yms. on niin hankalaa. Mutta ei sitä hoikka välttämättä tarvitse olla, ollakseen onnellinen, mutta reilu ylipaino haittaa elämistä jo sen verran, että vaikuttaa onnellisuuteen. Tämä siis mun mielipide.

tjaa
En ole samaa mieltä!
Käytän vähintään kokoa 42 ja kyllä harmittaa.
Normaalisti olen käyttänyt 36-38 kokoja, varsinkin farkuissa, mutta nyt tuntuu nuo 42 vähän ahtailta ja keljuttaa niin että päätä särkee.
En ole onnellinen, minua itkettää nämä kilot.

IhanPihallaSONE
Ihminen voi olla onneton , oli sit minkäkokonen tahansa. Riippuu johtuuko murheet omasta ulkonäöstä vai jostain muusta. Jos murheet johtuu lihavuudesta, niin luultavasti henkilö on onnellisempi hoikempana, jos taas josttain muusta niin se laihduttaminen ei auta välttämättä tippaakaan.

Boogyman
Minä ainakin olen erittäin onnellinen ulkomuotooni kun sain sen 20kg lisää painoa....lähtöpaino kun oli 38kg. Muotoa ja kurvia tuli :D ja raskauden jälkeen toivottavasti saan pitää sen saman painon :)

IhanPihallaSONE
Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Minä ainakin olen erittäin onnellinen ulkomuotooni kun sain sen 20kg lisää painoa....lähtöpaino kun oli 38kg. Muotoa ja kurvia tuli :D ja raskauden jälkeen toivottavasti saan pitää sen saman painon :)
Hui miten vähän oot painanu!! :eek: Kuin pitkä olet?

Boogyman
Alkuperäinen kirjoittaja IhanPihallaSONE:
158cm mutta silti olin pelkää luuta ja nahkaa....ei rintoja ei pyllyä...ei mitään. Posket olivat lommolla ja kaksi isoa mustaa silmää syvällä päässä....

IhanPihallaSONE
158cm mutta silti olin pelkää luuta ja nahkaa....ei rintoja ei pyllyä...ei mitään. Posket olivat lommolla ja kaksi isoa mustaa silmää syvällä päässä....
Nyt oot kuitenkin normaalipainossa? Toivottavasti saat pysymään :)

Mä olisin varmaan ihan tyytyväinen itseeni, jos vaatekoko olis luokkaa 40-42. Kokoon 38 tuskin pääsen enää koskaan, sen alapuolella en ole koskaan edes ollut about ala-asteaikojen jälkeen. Olen sen verran harteikas ja leveälanteinen luustoltani, että alle 38-koon vaatteisiin en usko mahtuvani, vaikka kuinka laiha olisin. Semminkin kun en edes tahdo olla laiha, vaan sopusuhtainen.

Tällä hetkellä yläkropan vaatekoko on luokkaa 40-44 ja alakropan 46-48. Perinteinen suomalainen persjalkainen päärynä siis olen, nykyään vaan valitettavasti aika paljon isompi päärynä kuin ennen. :( Toivottavasti masennuslääkityksen lopettaminen auttaisi painonpudotuksessa.

Boogyman
Nyt oot kuitenkin normaalipainossa? Toivottavasti saat pysymään :)
Kyllä pysyn, niin paljon ihastuin muotoihini :D

Mie olen kokoa 50 ja olen onnellinen. Tyytyväinen painooni en missään nimessä ole (parhaillaan/edelleen laihdutan), olen vaikeasti ylipainoinen, mutta onnellinen olen silti elämääni :) Läskit on vaan sivuseikka miun elämässä. Kyllä miut tekee onnelliseksi ihan muut asiat kuin vaatekoko :D

Yhteistyössä