oletteko raskausaikana itse tunnustelleet kohdunsuuta??rv 33

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sad"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sad"

Vieras
eli tilanne se että rv 29 vauva oli jo todella alhalla,kaulaa kumminkin oli vielä 3cm tähän mennessä ei ollut pahemmin supistellut,viime neuvolassa rv 31 neukku täti sanoi että vauva on iiihan alhaalla perätilassa ja jos supistelee pitää ottaa yhteyttä..

no nyt supistellut pikkuisen mutta eniten tuntuu viiltävää kipua levossakin alapääsä ja nivusissa,vauva edelleen perätilassa ja paineen tunne alapäässä ja nivusissa on kova ja kävelen kun olisin viimesilläni,kumartaminen tai pienikin nostelu aiheuttaa vihlontaa..

onko noi viiltävät kivut voinut avata paikkoja?kokeilin jos olisin tuntenut/läytänyt kohdunsuun itse..mutta miten hitossa mä en tunne sitä koko napukkaa enään tuolla alhaalla??? mitä tää voi tarkoittaa..pitäskö huomenna soitella neuvolaa??

Itellä oli se kohdunsuu tuossa vaiheessa sen verran takana vauvan pään painaessa että en siihen kohdunsuuhun itse yltäny.
Nyt kyllä yllän kohdunsuulle(rv38)

Uudelleensynnyttäjällä se kohdunnsuu saa olla aivan pehmeä, jolloin sitä on tosissaan vaikea erottaa muun kudoksen seasta.
En siis tekisi kauheesti mitään johtopäätöksiä oman kokeilun perusteella..

sitä mä enempi toivon että voiko se olla jotenkin mahdollista etten yletä siihen??toisaalta kun vauva on ihan todella alhaalla eikai se kohdunsuukaan voi kovin kaukana olla,kun eism lääkärikin sen löysi ja tunnusteli ilman mitään apu välineitä.ärsyttävää,no jospa huomenna selviää enempi

Mut älä ny ite sorki sinne... :( käsissä ja kynsien alla on aivan järkyttävästi bakteereita, ja varsinkin jos yhtää oot auki..
Ne bakteerit ei sais päätyä sinne alapäähä eikä kohtuun...

Mut jos sua yhtää huolettaa, nii mene tarkistuttaa....!

Paikat kohdunsuulla voi tietty olla oikeastikin pehminneet mutta limakalvojen yleisturvotus myös aika voimakasta. En myöskään suosittelisi syvemmältä ronklaamaan ilman hanskoja.

Alkuperäinen kirjoittaja tytönjapoikienmamma;29205018:
Ei ole asiallista itse kokeilla...

Asiallista? Miksipä ei jos tietää mitä tekee ja mitä etsii. Mutta hanskoja suosittaisin varsinkin jos ei ole varma onko auki vai kiinni. Ja jos ei helposti löydä mitä etsii = kohdunnapukka niin suosittaisin lopettamaan etsimisen ja kääntymään asiantuntijan puoleen. Ja muutenkin lekurille tarkistukseen jos supistelee.

Nii justii. Seksiä voi harrastaa mutta omilla sormilla ei voi kokeilla? Mitähän kaikkea siinä miehen pippelissä on..

Ennenaikaisen synnytyksen uhatessa jos seksi on kielletty niin sitten en ronkkelois itekkään hanskoilla tai ilman.

Joo, älä kovin ronklaa. Pippeliäkään en enää tässä raskaudessa sinne laittais, kun tilanne kypsynyt. Olen ollut vuodelevossa rv 24-35, kun alkoi sisältäpäin avautumaan rv 24. Poika roikku tosi alhaalla päätarjonnassa. Painoi pystyssä ollessa tosi ikävästi pissarakkoon. Suihkureissut piti tehdä nopeasti, kun tunsin kun poika valuu alaspäin. Yhdynnät lopetettiin rv 24. Miehen voi tyydyttää suulla/ käsillä. :-) Rv 35 sain nousta petistä. Lapsi päättikin tulla vasta 6pv yli lasketun ajan :-) Sinnittely kannattaa, koska vaikka seuraavassa raskaudessa otettiin taas tosi varovaisesti (ei yhdyntää rv 16:sta asti, ei turhia nosteluja, sairaslomalla rv 16:sta) poika synty rv 34 ja vaikeampaa hänen kanssaan on ollut. Tsemppiä ! :-)

Yhteistyössä