Oletteko raskauden jälkeen alkaneet tuntemaan ovulaation?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :-=
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:-=

Vieras
Minä en ole koskaan tuntenut mitään kiinnitymis kipua. Nyt synnytyksen jälkeen on ollut parit menkat ja kierron puolessa välissä olen tuntenut "liitoskipuja". Synnytyksestä on jo 7kk eli en usko, että enää siihen liittyy nämä tuntemukset. Voiko ovulaation edes tuntea?

Kyllä, nimenomaan vasta ekan synnytyksen jälkeen. Menkkakivut katosivat ja tilalle tuli oviskivut, eli munasarjojen kohdilla alavatsassa vihloo ja aristaa. Myös tärähdykset tekevät kipeää.

Mä tunsin ovulaation kun lopetin pillerit. Ei paljoa tarvinnut mitään ovulaatiotestejä kun kroppa ilmoitti niin selkeästi mitä tapahtuu. Aluksi säikähdin noita oireita ja ihmettelin mitä ovat, kysyin asiaa lääkäriltäkin. Eipä siinä ollut mitään ihmeempiä, mut ikävä vain kun olo ovulaation aikoihin oli kaikkea muuta kuin seksikäs ja silti haaveissa oli lapsi. Ja siis kipuja oli ovulaation aikoihin ja juurikin liitoskivun tyyppisiksi mäkin niitä kuvailisin.. Nyt olen raskaana rv 32 ja tämä raskaus sai alkunsa niin, että tokaisin miehelle, että jos nyt hommaillaan niin todennäköisesti tulen raskaaksi ja niinhän siinä kävi. Eli niin voimakkaat ovulaatio-oireet täällä..

No joo... ekan raskauden jälkeen ajattelen, että olisin alkanut bongaamaan ovulaation, mutten voisi mennä vannomaan, että mikä tähän on syynä. Johtuuko se muka siitä raskaudesta, vai siitä, että aiemmin en vain niin kovin kiinnittänyt huomiota ovistuntemuksiin, ja käytössä oli hormonaalinen ehkäisy. Voihan hyvin olla että eka raskaus on herkistänyt tuntemuksille, sillä myös seksi alkoi tuntumaan herkemmin. Hormonaalinen ehkäisy nyt on saattanut latistaa kaikenlaisia tuntemuksia aiemmin.

Mulla oli ennen raskautta tosi kovat menkkakivut, mut ovulaatiota en tuntenu. Nyt (1v sitten) synnyttäneenä menkkakivut lievät, mutta ovulaatio aiheuttaa lähes lamauttavaa kipua! Tuntuu ensin nipistys, sitten alkaa pari tuntia kestävä voimakas kipu, siinä tarvii jo särkylääkettä ja vuodelepoa, omituista.

Yhteistyössä