Oletteko pesseet foliovuokia tiskarissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mystery
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Mystery:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Siis sellaisia kertakäyttöisiä?

Just niitä.

Ei olla pesty koska ne ovat "kertakäyttöisiä".

Kierrätykseen vietäessä pitäis olla puhtaina.

Itse olen kyllä käyttänyt ne uudestaan.

Alkuperäinen kirjoittaja The Maiden:
Jos kerran putsaatte niin miksi ette käytä niitä uudestaan? Irtooko niistä jotain?

En tiedä irtoaako mitään, vaikka käyttäiskin uudelleen. Mulla on niin harvoin noille käyttöä, etten säästele vaan vien metallikeräykseen. Sitä varten niitä putsaan.

Jos kerran putsaatte niin miksi ette käytä niitä uudestaan? Irtooko niistä jotain?

En tiedä irtoaako mitään, vaikka käyttäiskin uudelleen. Mulla on niin harvoin noille käyttöä, etten säästele vaan vien metallikeräykseen. Sitä varten niitä putsaan.

Itse monesti laatikkoruoat paistan noissa foliovuoissa. Laitan pari pakkaseen laiskan päivän varalta tai kuljetan valmista ruokaa esim. mökille.

Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
mä en ymmärrä kierrätystä jossa joudutaan tuhlaamaan toisia luonnovaroja jotta saadaan yksi kierrätettyä.

Minä ainakin pukkaan vuoat tiskikoneeseen silloin, kun kone muuten pesisi vajaan lastin. Joskus on iso osa konetta tyhjänä, mutta esim. muovilautaset loppu. Silloin vuokien peseminen kierrätystä varten ei haaskaa luonnonvaroja.

Olen kyllä käyttänyt vuokia joskus uudelleenkin, mutta ei niitä meillä tarvita sellaista määrää kuin näin joulun aikana kertyy. Sitä en sitten tiedä, saisiko niitä käyttää uudestaan vai ei.

Itse monesti laatikkoruoat paistan noissa foliovuoissa. Laitan pari pakkaseen laiskan päivän varalta tai kuljetan valmista ruokaa esim. mökille.

Aivan, näppärä konsti tehdä useamman päivän ruuat samalla vaivalla.

mä en ymmärrä kierrätystä jossa joudutaan tuhlaamaan toisia luonnovaroja jotta saadaan yksi kierrätettyä.

Mikä kierrätys onnistuu tuhlaamatta jotain muuta luonnonvaraa?

tarkoitankin sitä moninkertaista pesemistä ja puunaamista mikä tulee ennenkuin siitä onnettomasta foliovuokasta pystytään tekee mitään. järjetöntä. kanattaa välttää tuollaisten tuotteiden ostoa ja käyttöä ja panostaa kestävämpiin tuotteisiin.

Mikä kierrätys onnistuu tuhlaamatta jotain muuta luonnonvaraa?

tarkoitankin sitä moninkertaista pesemistä ja puunaamista mikä tulee ennenkuin siitä onnettomasta foliovuokasta pystytään tekee mitään. järjetöntä. kanattaa välttää tuollaisten tuotteiden ostoa ja käyttöä ja panostaa kestävämpiin tuotteisiin.

Kiitos vinkistä. Tuossa aiemmin totesinkin jo, että mulla on harvoin käyttöä noille ja ne mitä käytän aion kuitenkin kierrättää.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Kierrätykseen riittää HUUHDOTTU. Sama pätee lasi- ja maitopurkkien yms. kierrätykseen.

Pienmetallin keräykseen SAA LAITTAA:

puhdistetut alumiinivuoat ja -foliot

http://www.ytv.fi/FIN/jatehuolto/lajittelu/kodeissa/lajitteluohjeita/metalli.htm

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Kierrätykseen riittää HUUHDOTTU. Sama pätee lasi- ja maitopurkkien yms. kierrätykseen.

Foliovuoista ei kyllä huuhtelemalla irtoa mitään (paitsi ihan poikkeustapauksissa ). Pestävä ne on, jos ne meinaa kierrätyskuntoon saada.

Alkuperäinen kirjoittaja Draumsyn:
Foliovuoista ei kyllä huuhtelemalla irtoa mitään (paitsi ihan poikkeustapauksissa ). Pestävä ne on, jos ne meinaa kierrätyskuntoon saada.
Ok, meillä on vain satunnaisesti maksalaatikkoa, se lähtee ihan puhtaaksi vain kevyesti huuhtelemalla :D En ole kokenut muita foliovuokia, muistaakseni. Ainakaan kierrätysiässä ollessani. :snotty:

Yhteistyössä