Oletteko ottaneet toiselle lapselle äitiyspakkauksen vai sen 140 euroa?

• Viestiketjun aloittaja "toinen tulossa"
  • Ensimmäinen viesti
"toinen tulossa"
Oliko hyvä ratkaisu?

Äitiyspakkaus vetoaa tunteisiin, vaikka raha olis ehkä järkevämpi, koska edellisetkin vaatteet yms on vielä tallessa ja hyvässä kunnossa.

minä-
Otin rahat ja oli järkevää. Loppujen lopuksi niitä äitiyspakkauksen vaatteita tuli käytettyä todella todella vähän (lähinnä vain haalaria ja harsoja, kaikki kestovaipatkin jäivät aivan käyttämättä) joten ostin sillä rahalla vinon pinon haluamani vaatteita kirpparilta. Ikäeroa oli 3,5 vuotta.

Jos tulisi lisää lapsia, niin ottaisin taas rahat - sillä rahalla ostaa niin paljon kaikkia kivoja ihanuuksia kaupastakin/kirpparilta.

Otan pakkauksen koska kaikki esikoisen tavarat olen jo lahjoittanut eteenpäin (vaikkakin vaan omalle ja miehen sisaruksille saakka eli helposti saisin takaisin), se pakkaus on hirmu kiva ja sisältö hyvä, koen hyötyväni siitä enemmän kuin ko rahasummasta. Lisäksi mulla on vähän päähänpinttymä hankkia tälle toiselle (ja meidän viimeiselle) mahd paljon uutena ja äp:n lisäksi ei vaatetta paljoa tarvitse hankkia (joitakin vaatteita olen kyllä jo ostanutkin)..

"Jenni"
Ekalle otin pakkauksen ja toiselle rahan. Olin NIIN pettynyt vaatteiden kuoseista. Toppapuvun myin kirpputorilla (varmaan eurolla, koska sitä pukua ei kukaan halunnut) ja ostin parilla eurolla nätimmän. Sillä 140 eurolla sai aika paljon lastenvaatteita kirpputorilta, aika monta äitiyspakkauksellista...

"vieras"
Otin tokalle rahan, koska ekallakaan vauvalla ei tullut käytettyä läheskään kaikkia äp:n juttuja, niitä oli siis jemmassa ihan uudenveroisessa kunnossa tai käyttämättömänä. Enemmän tarvittiin rahaa :)

En tiedä säilytänkö enää vauvanvaatteita ja tuleeko kolmatta, mutta jos tulee eikä ole yhtään vauvanvaatteita/tarvikkeita säilytettynä, otan silti varmaan rahan ja ostan kirpparilta ja huutiksesta vaatteita.

"Vieras"
Kahden ensimmäisen lapsen ikäeroksi tuli neljä vuotta ja otin rahana. Nyt odotan kolmatta ja todennäköisesti nytkin otan rahan. Esikoisella käytimme paljonkin pakkauksen vaatteita ja tavaroita, mutta kakkoselle ne eivät sopineetkaan. Laatikkosängylle, joka esikoisen kanssa oli niin hyvä ja kätevä, ei löytynytkään paikkaa makuuhuoneesta ja pelkäsin että esikoinen tiputtaa laatikon sohvalta. Toppahaalari oli sopivan kokoinen kesällä ja vanuhaalarissa taas oli liian lyhyt selkäosa joten käyttämättä jäi. Peittoa, makuupussia, saksia yms. kyllä käytettiin kakkosellakin, mutta ei olisi ollut mitään järkeä ottaa niitä tuplana.

Otin kakkoselle pakkauksen, koska mielestäni ekan pakkaus oli ns tyttömäinen ja toinen oli poika, kolmoselle ja neloselle olen ottanut rahana koska meillä tosiaan on lähes kaikki pakkauksen tavarat tuplana olemassa.

Rahana
Meille toinen tyttö tulossa, ikäeroa yulee vajaa neljä vuotta mutta rahana otin. Kaikki edelliset tallella, joten en näe syytä, miksi ottaa kaikki makuupussit ja haalarit ja muut tuplana, ne kun on aika tylsän ja valjun värisiäkin...eikä itselläkään ole tarkoitus kerätä mitään muistopakkausta niin kuin moni tekee.

Yhteistyössä