Oletteko ostaneet kaikki kengät lapsillenne uutena?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Annuska
Kaikkia muita vaatteita olen ottanut vastaan ja antanut edelleen, paitsi pikkuhousuja ja kenkiä. Kengät muokkaantuvat pitäjänsä mukaan eikä niitä pidä kierrättää.

Tästä poikkeuksena on juhlakengät, joita on pidetty vain pari kertaa, ja kumisaappaat jotka ovat jääneet lähes käyttämättöminä pieniksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Annuska:
Kaikkia muita vaatteita olen ottanut vastaan ja antanut edelleen, paitsi pikkuhousuja ja kenkiä. Kengät muokkaantuvat pitäjänsä mukaan eikä niitä pidä kierrättää.

Tästä poikkeuksena on juhlakengät, joita on pidetty vain pari kertaa, ja kumisaappaat jotka ovat jääneet lähes käyttämättöminä pieniksi.

Näin. Paitsi että meillä pikkuhousujakin on muutamia käytettyinä tulleita. Mutta kierrätän mä kestovaipatkin, joten.... :whistle:

jeps samoin täällä.. kengät on ne jotka ostan aina uutena ihan jo vaan siks koska mulla ja miehellä on molemmilla ollu lättä jalka ja ukolla edelleen astuu vinoon. joten estän tällä että poika ei ainakaan sen takia kärsi selkä ja jalka särkyjä ym..

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:

Näin. Paitsi että meillä pikkuhousujakin on muutamia käytettyinä tulleita. Mutta kierrätän mä kestovaipatkin, joten.... :whistle:
Meidän tytöllä on kaverin lapsen pikkareita käytössä. Miksi niitä ei voisi käyttää, kun kestovaippojakin kierrätetään ihan surutta? 60 asteessa ne olen pessyt ennen käyttöönottoa ja kun on tutun lapsi niin mitä väliä.

no
Vain juhlakenkiä olen ostanut käytettynä. Omilla lapsilla kierrätän kumisaappaita ja varakenkinä toisen vanhoja. Pääosin käyttökengät ostetaan uusina, ihan jo siksi, että lapset ovat tyttö ja poika.

Kestovaipat ja kaikki alusvaatteet kiertävät ihan surutta.

kierrätän
Olen kierrättänyt,jopa ensikenkiä.Niitä kun pidetään niin hetki vain ettei ole kyllä mihinkään suuntaan se kenkä muotoutunut.
Hyviä kenkiä kierrätän,jos oikeen kunnolla muotoutuneet niin olen ostanut uudet pohjalliset.

Annuska
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:

Meidän tytöllä on kaverin lapsen pikkareita käytössä. Miksi niitä ei voisi käyttää, kun kestovaippojakin kierrätetään ihan surutta? 60 asteessa ne olen pessyt ennen käyttöönottoa ja kun on tutun lapsi niin mitä väliä.
Ihan varmaan niitä voi kierrättää. Puhtaaksihan ne pesussa tulee. Tää on vaan mun pään sisällä oleva juttu, että ei muka tunnu kivalta laittaa toisen vanhoja pikkareita lapselle. Samaa oloa ei kumminkaan tule jostakin muusta vaatteesta. Siis myönnän, päässäni tältä osin epäloogisuutta eli vikaa.

Esikolle kaikki uutena.Kuopus käyttää hänen vanhojaan,ovat syntyneet samassa kuussa joten käyvät hyvin jokaisena vuodenaikana.Lisäksi molemmat on poikia.Muutamat kengät ostin kuopukselle viime kesänä uutena koska oppi kävelemään silloin ja hänellä on pienempi jalka kuin esikolla saman ikäisenä.

vieras
Käyttökengät uusina, mutta juhlakenkiä voisin hyvin kuvitella kierrättäväni (niitä kun tulee käytettyä niin harvoin etteivät ehdi jalan mukaan muovautumaan.) Kumppareitakin vois kierrättää jos vaan hankkii jokaiselle käyttäjälle uudet pohjalliset.

Alkuperäinen kirjoittaja sannulii:
ensimmäisen vuoden kengat aiavn uutena ja sitten vähän käyttenyinä
Mä taas just toistepäin.... Eli mun milestä ne ekat engät oli niiin vähän aikaa käytössä, meilläkin niillä käveltiin ehkä 1/2h /pv maks, nyt taas joskus jopa monta tuntia.
Eli ekat kengät oli tosi hyväkuntoiset kun annoin etenpäin. Kesäsandaalit sitten 1v3kk ikäisellä oli jo enemmän käytössä, etten niitä ees kellekään antais. Nyt talveksi ostin yhdet käytetyt ja yhdet uudet. Juhlakenkiä voisin ostaa käytettyinä, ne kun ois kerran kaks käytössä.

Yhteistyössä