Oletteko olleet nuoren ihmisen hautajaisissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mie

Vieras
Minä olin eilen. :(

Kamalaa katsottavaa, kun vainajan äiti ja isä hautaavat lapsensa - se suru, mikä näistä vanhemmista huokuu, repii omaa rintaa ihan toisella tavalla kuin vanhana poisnukkuneen ihmisen omaisten suru.

Milloin tämän ahdistuksen yli pääsee?

Kaverini. Kuoli 26 v. Surulliset hautajaiset. Hassusti sanottu, mutta todella vanhojen ja ehkä kipeiden ihmisten hautajaiset ei aina ole. Melkein kuin hivenen hillitymmät sukujuhlat. Mutta ton kaverin hautajaiset luonnollisesti oli surulliset :(

Olen, 34-vuotiaan ystäväni. Karmaisevaa se oli, useinkin vanhemman hautajaisissa viimeistään muistotilaisuudessa tunnelma vähän rentoutuu mutta näissä hautajaisissa ei. Illalla itellä oli niin takki tyhjä kuin olla voi.

Olen ollut, yläasteella luokkakaverin hautajaisissa, ja myös serkkuni hautajaisissa. Serkkuni oli vaikeavammainen, tiedettiinkin ettei elä kovin kauan, joten tunnelma ei ollut niissä hautajaisissa ihan niin musertava kuin noissa liikenneonnettomuudessa kuolleen luokkakaverin hautajaisissa. Tottakai vanhemmilleen rakas lapsi oli serkkukin, mutta enemmän verrattavissa vanhan ihmisen odotettuun kuolemaan.

olen ollut syntymättömän vauvan hautajaisissa, ja kyllä riipaisi jo ihan pelkästään sen minikokoisen arkun näkeminen. :'( puhumattakaan tietysti vanhempien tuskasta. niissä hautajaisissa ei paljon puhuttu.

Olen ollut.Oma ystäväni kuoli 19-vuotiaana lukion jälkeen heti leukemiaan,toinen kaverini kuoli myöskin syöpään 22-vuotiaana ja kaverini tyttö kuoli nyt heinäkuulla 2v2kk ikäisenä.Kaikissa näissä hautajaisissa olen ollut mukana.

Kyllä elämä ja kuolema on epäreiluja.

Voisipa edes uskoa Jumalaan ja iänkaikkiseen elämään, niin voisi samalla uskoa, että kohdataan vielä.

Mutta kun ei, niin ei... :'(

Yhteistyössä