Oletteko myyneet ROMUKULTAA/HOPEAA?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietin

Vieras
Äsken soitti ukko, ja tarjosi ostavansa (pienetkin erät) romukultaa/hopeaa. Ilmaiset kuljetukset ja arviointi ja sitten saa päättää myykö vai eikö.

No sinällään mua kiinnostais myydä noi parittomat kultakorvikset ja rikkinäiset ketjut tms. Joten odotan tarjousta ja mietin sitten mitä teen.

Onko kokemuksia?

Samalla kysyin mistä tunnistan onko esim.lusikka hopeaa vai ei ja kuulemma merkit UH tai ALP tarkoittaa ettei ole hopeaa. Meillä on noita häälusikoita ja tekis mieli niistäkin luopua (kun on parittomia ja niitä pitäis kiillottaa ja hangata että pysyis hyvinä...mutta eihän niistä romuhopena montaa euroa saa... Mutta tuskin kirpullakaan sen enempää.

Miten te muutte olette noiden romujenne kanssa tehneet? (enkä siis aio romuksi myydä mitään sormuksia tms. mitkä on ehjiä mutta ihan tollanen tarpeeton)

Panttilainaamosta saat parhaan hinnan.
Joku aika sitten oli telkussa miten toimittaja lähetti kultaa kulta rahaksi firmalle ja palautustakuu. No kuitenkin sanottiin, että kulta menikin jo eteenpäin etkä saa sitä takaisin tässä rahat. Samaisessa ohjelmassa oli noita hintaeroja ja kani oli se mmistä sai eniten.

[QUOTE="vieras";26184887]Panttilainaamosta saat parhaan hinnan.
Joku aika sitten oli telkussa miten toimittaja lähetti kultaa kulta rahaksi firmalle ja palautustakuu. No kuitenkin sanottiin, että kulta menikin jo eteenpäin etkä saa sitä takaisin tässä rahat. Samaisessa ohjelmassa oli noita hintaeroja ja kani oli se mmistä sai eniten.[/QUOTE]

Okei, mulla tosiaan vaan niin pieni erä, ettei taida panttilainaamoon kannattaa viedä (ja lähimpään 100km) mutta hyvä tietää ettei ihan ongelmatonta ole. Tosin noi mitä lähetän niin on mulle ihan turhia (vaikka heittäisin nyt roskiin) joten takaisin en kaipaa.

Itse yllätyin siitä, että mulla oli paljon lusikoita minkä kuvittelin olevan hopeaa ja sitten olikin noita leimoja etteivät hopeaa ole.

joo,me kahesti myyty,kaikki menny nappiin ja hyvn on rahat tullu,vieläpä nopeasti.tunti kun ovat vastaan ottaneet lähetyksen ni saatu massit,mut joissaki t 24h pääst ähetyksest...tai jotain

Itse myin parittomia korviksia, rikkinäisi ketjuja, kulta siis ja sain 175 euroa, vaikka noita ei montaa ollut..

=) niinpä ja mitäpä noilla rikkinäisillä tekee.
Muistan joskus että olisin "juottanut" niitä katkenneita ketjuja kultasepänliikkeessä mutta olis tosi kallista. Joskus Virossa se oli kuulemma edullista, mutta olen niin kokematon matkailija että vaihtaisivat varmaan kultani kissankultaan siellä ;) Onneksi ainakin osa risoista on tallella, kun jossain vaiheessa mietin että hietänkö pois kun rikkinäisiä ovat.

heh no ei ne kyllä todellakaan paljoa maksa oli sitten kultaa tai ei... itse möin vanhan vihkisormukseni, jossa oli timanttikin.. ja onhan se useamman satasen maksanu vissii aikanaan kun ostettu.,..mutta nyt siitä sai pikkusen yli 20 euroa :D :D

ei sillä ihan sama mulle...kun roskiin se olis muuten menny....

kaikista järkevintä noiden vanhojen ja rikkinäidenkin kultakorujen kohdalla olis itse asiassa mennä kunnolliselle kultasepälle ja antaa sulattaa ja tehdä niistä joku uusi ihan uniikkikoru. Sitten pitäis maksaa vaan se työnhinta. tällaisen uniikin mä esim olen saanut lahjaksi... :)

[QUOTE="pöööö";26185190]heh no ei ne kyllä todellakaan paljoa maksa oli sitten kultaa tai ei... itse möin vanhan vihkisormukseni, jossa oli timanttikin.. ja onhan se useamman satasen maksanu vissii aikanaan kun ostettu.,..mutta nyt siitä sai pikkusen yli 20 euroa :D :D[/QUOTE]

No onpa erikoista, taisit myydä huonoon paikkaan. Itse myin kolme kihlasormusta kultasepänliikkeeseen ja sain 215 €, yksi sormuksista oli 18 karaatin ja kaksi 14 ja n. 4 mm leveitä.

En myisi tuollaiselle puhelinkauppiaalle vaan liikkeeseen.

kaikista järkevintä noiden vanhojen ja rikkinäidenkin kultakorujen kohdalla olis itse asiassa mennä kunnolliselle kultasepälle ja antaa sulattaa ja tehdä niistä joku uusi ihan uniikkikoru. Sitten pitäis maksaa vaan se työnhinta. tällaisen uniikin mä esim olen saanut lahjaksi... :)

Järkevää varmaan, mutta mä olen niin huono koruihminen, ettei tule pidettyä niitäkään koruja mitä kaapissa on. Ehjät pidän, mutta risaiset ajattelin myydä. Varmaan jos pitäis koruja niin vois tehdä noin ja kannattaiskin =)

Ystäväni pohti samaa ja teki vertailuja;
parhaimman hinnan noista maksoi kultasepänliike. Vaikkei niillä koruilla mitään teekään niin ei kannata ihan ilmaiseksi antaakaan.

Isäni vei turhat kultansa liikkeeseen jossa hälle tehtiin niistä iso kultainen kantasormus ja sai vielä rahaakin korun lisäksi.

Olen tässä jo pitkään katsellut yhtä laatikkoa, jossa on sekalainen kokoelma vanhoja koruja ja hopeaesineitä. Siellä on esimerkiksi parittomia korviksia, muutama katkennut kaulaketju ja yksi sormus, josta on kivi irronnut. Lisäksi on joitain pieniä hopealusikoita, joista osa on sellaisia, ettei niillä ole enää mitään käyttöä. Osa tavaroista on kulkenut mukana vuosia ja välillä mietin, miksi niitä edes säilytän, kun en ole mikään korujen käyttäjä. Ajatus romukullan myymisestä on tullut vastaan useamman kerran, mutta en ole saanut aikaiseksi selvittää, mikä olisi järkevin tapa. Kultasepänliikkeeseen viemällä näkisi heti, mitä niistä tarjotaan, mutta se vaatisi aikaa ja hinnat voivat kuulemma vaihdella paljon liikkeestä toiseen. Postitse myyminen taas olisi helppoa, mutta en ole ennen kokeillut, niin en tiedä miten arviointi käytännössä etenee. Selailin vähän eri vaihtoehtoja ja huomasin, että osa ihmisistä on saanut postipalveluista tosi hyviä tarjouksia ja osa taas on päätynyt myymään paikan päällä. Törmäsin tällaiseen sivuun useasti: www.verkkokulta.fi, jossa homma näyttäisi toimivan niin, että tilataan ilmainen myyntipaketti ja kultaesineiden lähetyksen jälkeen saa rahat nopeasti. Olisi mielenkiintoista kuulla, missä te olette viimeksi myyneet kultaesineitä ja miten koko prosessi sujui. Onko joku saanut erityisen hyvän hinnan jostain tietystä paikasta?

Sain tänä vuonna kultaisen Helsinki mitalin. Mies kävi sen pyynnöstäni myymässä Helsingissä paikan päällä liikkeessä, olisikohan ollut NettiKulta 00180 Hki.
Toimi ihan hyvin, tuli tosi nopeasti rahat 1760 e tilille. Katsoin, että tällä hetkellä saa näemmä vähemmän rahaa, kultaesineistä saa hyvin rahaa tällä hetkellä.

Yritin katsella myös noita nettisivuja kun pohdin mihin vien myytäväksi, mutta jotenkin noi nettihommat arveluttavat ja ovatko kuinka luotettavia. Kuka tahansa voi tehdä ja avata nettisivut.

On mielestäni myös jotain sell. kiertäviä kultaesineiden ostajia autolla, saisi heti arvioin. En näistäkään tiedä mitään.

Yhteistyössä