Oletteko köyhiä, keskitulosia vai suuritulosia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Minni"

Vieras
Paljonko on nettonne perheessä yhteensä, montako lasta? Meillä yhteensä 4000 € netto, ei lapsia, pidän meitä keskitulosina. Mitään ei puutu, kaikki saa mitä haluaa. Oon uusi asunto, auto, kaikkee on :D

hyvä tuloisia. Yrittäjiä, ei vakinaista tuloa, mutta ei ole ollut mistään puutetta. Palkkaa nostetaan, miten tarvitaan 2000-6000 €/kk. Kaksi autoa käytössä, reissutaan paljon, nälkää ei ole tarvinnut nähdä. Lapsia yhteensä seitsemän, mutta kahdestaan asutaan. Lapset meillä siis viikonloppu lapsia.

Meidän nettotulot on varmaan jotain 2800e/kk nyt kun olen hoitovapaalla. Sitten kun palaan töihin niin jonkun verran enemmän. En tiedä mitä me sitten ollaan... Missä menee keskitulon raja? ;) Kolme lasta meillä on, joten eipä sitä rahaa kuin roskaa ole mutta ihan hyvin pärjätään! :)

Olemme varmaankin lähempänä pienituloisuutta kuin keskituloisuutta. Mutta rahan riittäminen ja sen kokeminen on kyllä äärimmäisen suhteellista! Koen olevani miljonääri verratessani tilannettamme 10 vuoden takaiseen aikaan. Toki säästöt, joita vähistä on sinnikkäästi kerätty, tekevät tuota "miljonääriyden" tunnetta sen lisäksi, että enää ei tarvitse joka senttiä laskea.

Sanotaan, että raha ei tuo onnea. Mutta kyllä se tuo, jos on kokenut ensin vuosien syvät rahahuolet ja toivottomuuden tulevaisuuden suhteen.

Keskituloisia. Ollaan saatu laitettua vanhaa taloa, eikä ruokakaupassa tarvii pihistellä, lapset saa uusia vaatteita ja leluja. Mutta ei me mitään upporikkaita olla. Näin on ihan hyvä.VS

Lapseton sinkku olen, ja omasta mielestäni keikun pieni- ja keskitulon välillä jossain. Brutto siis 2150, mutta menotkin ovat sitten hyyyvin pienet. Säästöön jää kuukausittain about 600-1000€

meillä on aika kivat tulot mutta omaisuutta ei ole kauheesti kertynyt koska ei olla kovin säästäväisiä ja toisaalta tulotaso on kohonnut vasta hiljattain

4 lasta osaltaan lisää menoja ilman että syytämällä syytää rahaa ympäriinsä

Jaahas, minä tuloton, mies suurituloinen, lapsia monta, olisiko koko paketti kohtuulisesti pärjääviä. Ruokakaupassa en katso hintoja, ostan mitä mieli tekee (terveellisyys ohjaa), emme tuhlaa vaatteisiin vaan peruskamoilla mennään, emme sisusta himona kotia, emme matkustele kovin paljoa, eli säästäväisiä rahan kerääjiä ollaan.

keskituloisia, 4henkeä. ja tienataan 5000-9000€/kk

Tämäkin on niin suhteellista, itse pidän perhettämme keskituloisena. Meillä nettotulot ovat n. 6000 euroa kuussa, mukana on lapsilisät ja elari yhdestä.

Mutta ihan oikeasti olemme kuitenkin hyvätuloisia. Asumme kuitenkin alueella, jossa keskitulot ovat huomattavan korkeat ja ihmiset varsin varakkaita. Joten tuolla alueella tuntee välillä olevansa suorastaan köyhä.

Mikä on keskituloisen ja hyvätuloisen raja. Itse koen, että ollaan hyvätuloisia, kun mistään ei tarvitse pihistellä. Itse olen hoitovapaalla ja mies tienaa nettona reilu neljätuhatta. Lapsi kolme, velaton omakotitalo, kaksi autoa ja matkustellaan aika paljon.

aloittaja kysyi nettotuloja. Miksi sitten vastaajat puhuu bruttotuloista?
Me eletään vain miehen tuloilla, itse olen hoitovapaalla. Nettotulot nyt noin 4500e. Kun olen töissä, niin yleensä yht. 8000e

Yhteistyössä