Oletteko katsoneet noita Arvostele mun illallinen- ohjelmia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vierailija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vierailija"

Vieras
Mua ihmetyttää yksi juttu niissä. Että miksi ihmeessä jotkut aivan sairaalloisen ruokanirsot ihmiset yleensäkään ilmoittautuvat sellaisiin ohjelmiin?
Saadakseen väännellä naamaansa kaikelle, mitä heille tarjotaan? Kai heidän pitäisi tietää, että oletettavasti heille tullaan tarjoamaan kalaa, lihaa, alkoholia, juustoa, sieniä, parsaa, sipulia ym. yleensäkin ihan normaalia syötävää ja juotavaa,
jos sellaiseen ohjelmaan menevät?

Kaiken huippu oli yksi nainen, joka ilmoitti ensiksikin että ei uskonnollisista syistä syö kalaa kuin tiettyinä päivinä viikosta.
Eikä juo alkoholia, hän on hindu.
No, nämä asiat otettiin huomioon. Mutta kun hänelle tarjottiin kalaa niinäkin päivinä kuin sai syödä, marisi ruoasta silloinkin ja yleensäkin kaikesta.
Hän ei syö juustoa, hän inhoaa juustoa. Ei kermaa, ei jäätelöä, ei äyriäisiä. Ei minkäänlaista lihaa eikä lintua.
Kun tarjottiin tofua, vinkui siitäkin että pahaa.
Omilla illallisillaan tarjosi riisiä, vihanneksia, jotain papuja ,keitettyjä banaaneja ja mehua.
Ei yhtään huomioinut toisia ja ihmetteli sitten kun tuli huonot pisteet. :D
Kai sitä muille voisi silti tarjota lihaa, ainakin kalaa, juustoa ja kermaa vaikkei itse tykkäisi, alkoholiakin vaikkei itse käytä, ihan vaan kohteliaisuudesta ja siksi että muille olisi sellaista ruokaa kuin he tykkäävät?

No mä oon seuraillut satunniasesti. Eniten mua ärsyttää näissä suomalaisissa jaksoissa se että ne vieraat vetävät jo siellä taksissa ennen vierailua alkoholia, kuma kun ei riitä että siellä ruoan kanssa saa.

Ruotsalaista ja brittiläistä versiota pari tuotantokautta, suomalaista yhden tuotantokauden. Tuo nirsoilu lienee osa käsikirjoitusta, muuten ohjelma ei olisi tämän päivän ihmisille tarpeeksi viihdyttävä, jos kaikki vaan kehuisivat. Pitää olla jotain säpinää, jotta katsojat jaksavat kiinnostua.

Sinällään tuo - varsinkin noi ulkomaalaiset versiot - sarja on mukavaa seurattavaa. Systerillä ystävineen on jo oma "arvostele mun illallinen" ja vuorollaan järjestävät illalliset ja antavat arvosanat. Tekisi mieleni järjestää jotain samantapaista.

Niitä on hauska katsoa. Itse en menisi tuollaiseen ohjelmaan, koska en syö muuta lihaa kuin kalaa. Inhottaisi, kun muut joutuisivat miettimään minulle vielä erikkoruoan kaiken muun stressin ja kokkaamisen ohella.

Mä en kyllä tosiaankaan tarjoaisi muille mitään sellaista ruokaa, mistä en itse tykkää tai mitä en eettisistä syistä voisi syödä, joten mun illallinen olisi kasvis- tai kalaruokaa. Itse asiassa en ole koskaan edes valmistanut lihaa (paitsi vahtinut ruskistettavaa jauhelihaa pannulla sillä aikaa kun toinen kävi vessassa), joten en äkkiseltään edes osaisi tehdä siitä maukasta illallista. Jokainen emäntä tai isäntä tarjoaa näköisensä aterian ja mä haluaisin syödä samaa ruokaa kuin vieraatkin.

[QUOTE="heips";24600583]Selostaja on niin ärsyttävä sekä suomalaisessa että brittiläisessä versiossa että en ole pystynyt katsoa pari minuuttia enempää.[/QUOTE]

Mua ainakin naurattaa se selostaja suomalaisessa versiossa. Minun mielestäni hän on hauska. :D

Toivottavasti Suomeen tulisi myös sellainen versio, jossa tavikset kokkaisivat toisilleen.

Mua ainakin naurattaa se selostaja suomalaisessa versiossa. Minun mielestäni hän on hauska. :D

Toivottavasti Suomeen tulisi myös sellainen versio, jossa tavikset kokkaisivat toisilleen.
Sellainen alkaa muistaakseni lokakuussa.

Nyt on australialaisia settejä jollain kanavalla, olen niitä ruutu.fi-sivuilta katsonut. Hauskaa katsottavaa kaikki erimaalaiset versiot. Ruoka on tosin usein melkein sivuseikka.