Oletteko juhlineet mitenkään sitä, että valmistuitte ammattiinne? (amk-, yliopistotutkintoon)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "eräs vain"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"eräs vain"

Vieras
Itsellä valmistuminen edessä ja tuttavat ja läheiset ovat kyselleet juhlista. Olin aluksi että mitä ihmettä, en ole ajatellut pitää mitään juhlia. Olin ajatellut, että noloa kai se olisi sitä mitenkään juhlistaa.. Mutta nyt on muutamilla ystävilläni ollut ammattiin valmistujaisjuhlia, joten olen alkanut asiaa pohtimaan...

Ja jos jotku juhlat pidän, on ne ihan pienimuotoiset perheen ja lähimpien ystävien kesken. Ei mitkään "tuokaa lahjoja" -juhlat, vaan oikeasti sen asian juhlimista, että olen viimeinkin valmistunut!

Miten te olette toimineet? :)

Pidin samalla valmistujaisjuhlat ja kolmekymppiset. Oli se monen vuoden aherrus juhlan ansainnut. Kutsuin päivällä sukulaiset ja ystävät tulivat illemmalla. Grillattiin ja juotiin kuplivaa :)

Mä valmistuin viime keväänä ensimmäiseen ammattiini amk:sta. Pidin juhlat omalle perheelle, eli vanhemmille ja sisaruksille, miehen vanhemmille ja sisaruksille. Kutsuin myös muutamia ystäviä, ja osa jäi kutsumatta koska heillä oli samaan aikaan omat valmistujaiset. Mulle se oli ainakin saavutus, suurempi kun ylioppilaslakki ja halusin sitä juhlistaa läheisten kanssa. :)

[QUOTE="minä";24843080]Pidin samalla valmistujaisjuhlat ja kolmekymppiset. Oli se monen vuoden aherrus juhlan ansainnut. Kutsuin päivällä sukulaiset ja ystävät tulivat illemmalla. Grillattiin ja juotiin kuplivaa :)[/QUOTE]

:)

Minäkin ajattelin, että kutsuisin toisena iltana lähimmät ystävät ja toisena perheeni. Sen verran pienet tilat, että itsemme lisäksi 6 henkilöäkin on jo liikaa tässä kämpässä :)

[QUOTE="a p";24843101]:)

Minäkin ajattelin, että kutsuisin toisena iltana lähimmät ystävät ja toisena perheeni. Sen verran pienet tilat, että itsemme lisäksi 6 henkilöäkin on jo liikaa tässä kämpässä :)[/QUOTE]

Siis kuinka pieni kämppä teillä sitten oikein on? :O Monella kaverilla on alle 30 neliön yksiö, ja kyllähän sinnekin ihan hyvin kymmenisen ihmistä mahtuu.

Vielä ei ole kumpaakaan tapahtumaa omalle kohdalle sattunut. Kun valmistun tai JOS valmistun ylioppilaaksi eli pääsen kirjotukset läpi, niin käyn ainakin syömässä vaikka raxissa jos ei muuta. Turha toivoa, että sukulaisia kovin juhlistamaan tulisi valmistumistani tai saati, että saisin edes kamalasti rahaa, josta olisi hyötyä toden totta, kun muutan lukion jälkeen omilleni. Kun valmistun ammattiin, niin sitä ainakin aion juhlistaa tai olisi loogisempaa että juhlistaisin sitä enemmän kuin lukiota, mutta en tiedä vielä miten, koska en tiedä millainen elämäntilanne silloin on. :) Toivon vaan niin kovasti, että pääsisin lukion jälkeen opiskelemaan sitä mitä oikeasti haluan opiskella eniten...

Mä en juhlia järkänny - juhlat järkättiin mulle. Oikeestaan mukava yllätys..Äiti,isi ja sisaruksista nuorimmat toivat kakun tullessaan,kahvit keitin..Seur viikonloppuna muutaman rakkaan ystävän kanssa otettiin viiniä...

Olen valmistunut kolme kertaa ammattiin ja joka kerta olen kutsunut paikalle lähisukulaiset ja lähimmät ystävät kakkukahvien merkeissä. Juhlat ovat olleet ikäänkuin "palkinto" rankan uurastuksen jälkeen, jonka olen halunnut jakaa tärkeiden ihmisten kanssa.

Ei ole ollut ajatuksissa.
Toisaalta suivaannuin kun valmistuin ensimmäiseen ammattiin ja sisko sai samaan aikaan yo lakin. Meille pidettiin yhteiset juhlat ja valtaosa vieraista sivuutti minut täysin jakaen huomionosoitukset sisarelle ja lakilleen.

Tähän voisi tietysti todeta, että mitäs mä niistä lahjoista- ja valehdella.
Oikeasti en niistä lahjoista, mutta siitä, että tuotiin toiselle vaan ei toiselle. Kukka toiselle, kuoret toiselle, lahjat toiselle. Vaikka kutsujina oltiin molemmat.
Käteltiin sentäs meitä molempia......

Ajattelin, että jahka valmistun, käymme perheen kesken syömässä ravintolassa pitkän kaavan mukaan.

Yhteistyössä