Oletteko jotenkin "auttaneet"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nimra
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nimra

Vieras
vauvaa oppimaan konttaamisen/ryömisen ? Meillä tyttö (6kk ) olis menossa kovin, mutta ei ihan vielä ole idea hallussa ja hermostuu pian, kun ei osaakaan :D Jalat vipattaa kyllä ja peppu nousee :whistle: Ajattelin vain, että onko teillä mitään ideaa siihen, ettei heti hermostuisi ?

Seuraava kysymys, kun tyttöä syötän nyt sitterissä mutta punkee kokoajan istumaan ja viimeksi (5kk ) neuvolassa en saanut vielä istuttamislupaa niin uskaltaako sitä kuitenkin kokeilla syöttämistä tuolissa ?

Kiitokset asiallisista vastauksista :wave:

Mä vähän avitin mun esikoista, kun osasi nousta konttaus asentoon, mutta ei tajunnut mitä pitää tehä, niin, että siirtelin vuoronperään sen kättä ja jalkaa. Ei mennyt kuin tunti, niin tajus miten sitä oikeen mennään... Oli silloin 6kk.

Mä en oo tajunut noita istuttamislupia ollenkaan, jos vauva on kiinnostunut istumisesta ja puskee itseään ylöspäin, niin mun mielestä se on merkki siitä, että istumista voi jo harjoitella.

silloin saa istuttaa kun vauva pitää selkää suorassa. ei aiemmin. laita sitteriin joku tyyny selän alle niin on pystymmässä. vauvat joskus kitisee,ei kannata koittaa lepyttää ihan koko aikaa,muuten oppii juoksuttamaan sua miten sattuu :)

konttaamiseen en osaa auttaa mut luulen että kun saa käsiin jumpattua tarpeeksi voimaa niin pääsee liikkeelle. nyt on vaan kiusallinen välivaihe tytöllä.

En tuosta istumislupajutusta tiedä, mutta meillä toimi hyvin sellainen Bumbo-sitteri. Lapsi istuu siinä sillai hyvin tuettuna. Lastentarvikeliikkeen sivuilta löytyy tietoa, en osaa oikein sanoin selittää :) Tyttö viihtyi hyvin, kun pääsi lattianrajasta samalle tasolle isojen kans! Ruokailut meni kivasti, kun tyttö nökötti bumbossa pöydällä :) Siinä saa istuttaa siitä asti kun kannattelee itse päätään, ei toki pitkiä aikoja mut kuitenkii. Meil oltiin enemmän kuin tyytyväisii tohon!

Ryömimään avitin niin, etten laittanu leluja ihan lähelle/käteen vaan silleen, et toinen huomas ja halus mennä kohden. Sun pieni on vielä niin pieni, et kerkee kyllä kontata, ei oo hoppu sen kanssa :) Sellasen neuvon oon ite saanu, ettei vauvaa saisi istuttaa lattialla ilman tukea ennen ku ite nousee istumaan. Ja monestihan se istuminen menee siitä konttausasennosta. En siis ilman tukea lattialla istuttaisi, mut eiköhän se syöttötuolissa jo pärjää.

Yhteistyössä