Oletteko huomanneet tällaista apinointia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mukana kulkeva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mukana kulkeva

Vieras
Kun kaupassa pari ihmistä pysähtyy katselemaan jotakin tuotetta, alkaa ihmisiä kerääntyä juuri siihen suuri määrä.

Lehtien nettisivuilla luetaan ensimmäiseksi ne luetuimmat uutiset.

Verkkokaupasta tutkitaan useimmin suosituimpia/ostetuimpia tuotteita.

Täällä palstalla vilkaistaan "luetut" ja "vastaukset" lukema, ennenkuin viesti avataan.

Facebookissa kiinnostavimpia päivityksiä ovat ne, joissa on yli kymmenen kommenttia ja paljon tykkäyksiä.

Tunnustatteko tekevänne jotain näistä?

Onko kyse siitä, että asia on oikeasti hyvä/mielenkiintoinen, vai mennäänkö vain lauman mukana?

Kyllä tarkistan tällä palstalla luetut ja vastaukset ennen kun klikkaan viestiketjun auki, mutta en sen takia mitä luulet. Jos jossain ketjussa on jo paljon vastauksia, minä nimenomaan EN klikkaa sitä auki, koska oma vastaukseni vain hukkuisi muiden vastauksiin ja todennäköisesti joku tuohon ketjuun vastanneista on jo tuonut esiin saman pointin kuin minä toisin. Siispä vastailen ennemmin niihin ketjuihin, joihin ei muut vielä ole vastanneet. Poikkeuksena aiheet, jotka ovat erityisen kiinnostavia.

Mua ei kyllä kaupassa kiinnosta tuote, vaikka ihmisiä ympärillä parveilisi. Eikä ainakaan vaikuta mun ostopäätökseen.

Mutta esim. ravintolan valinnassa on paljon merkitystä, onko siellä ihmisiä vai kumiseeko tyhjyyttään :)

Palstalla saatan avata paljon luetut otsikot, mutta en läheskään aina, jos otsikko ei mua muuten kiinnosta.

Tuo esimmäinen on oikeastaan ainoa, joka osuu kohdalle.

Voisin lisätä tuohon listaan, että pysähtyy katsomaan, minne ja mitä jonotetaan ja joutuu usein joukon jatkoksi.

Jotkut eivät osaa parkeeraa autoaan kuin toisen viereen. Ollaan aika usein jätetty auto vähän syrjempään parkkipaikalla, niin aina siihen on jonkun valopään pitänyt tulla ihan kylkeen kiinni, vaikka tilaa olisi vaikka kuinka parkkipaikalla. Ärsytti etenkin silloin, kun oli turvakaukalo mukana raahattavana eikä sitten saanut sen viereen tulleen auton takia ovea kunnolla auki.

Yhteistyössä