Oletteko huomanneet, että lasten huonosta käytöksestä on alettu käyttää termiä "tunteiden ilmaisu"?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Eli kun lapsi vaikka nimittelee äitiään tai työntää sormet sisaruksen maitolasiin, niin se on "negatiivisten tunteiden ilmaisua", eikä sitä saa kieltää tai varsinkaan rangaista siitä, koska se taas olisi lapsen "tunteiden kieltämistä" tai "tunteiden tukahduttamista".
 
vierailija
Kyllä meillä vanhat sedät ja tädit puhui, että sen täytyy nyt näyttää tunteitaan tai purkaa tunteitaan jo 70-luvulla. Olin kuulemma kova poika näyttämään tunteitani. Paljon parempi antaa niiden tunteiden purkautua, kuin aloittaa sotaa. Varsinkaan teinin kanssa. Toki jälkeenpäin kannattaa sanoa että käytös on virhe.
 
vierailija
Kyllä meillä vanhat sedät ja tädit puhui, että sen täytyy nyt näyttää tunteitaan tai purkaa tunteitaan jo 70-luvulla. Olin kuulemma kova poika näyttämään tunteitani. Paljon parempi antaa niiden tunteiden purkautua, kuin aloittaa sotaa. Varsinkaan teinin kanssa. Toki jälkeenpäin kannattaa sanoa että käytös on virhe.
Täytyykö niitä tunteita ilmaista teoin? Tuntea saa kyllä muttei käyttäytyä huonosti tunteen sanelemana.
 
Olen kyllä kuullut moisesta. Tunnekasvattajat ilmeisesti hyväksyvät tuollaista lapsiltaan.

Ei noin! Tuolla konstilla saa leivottua käytöshäiriöisiä lapsia!

Lapsi opetetaan ilmaisemaan tunteita ihan muilla tavoilla.

Kiusaaminen eikä haukkuminen ole tunteiden ilmaisua vaan kiusaamista ja haukkumista.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama

Yhteistyössä