Oletteko huomanneet, että jos tällä palstalla tulee joku valittamaan raskaana olosta. Niin heti tulee joku että voi voi, olisit va

• Viestiketjun aloittaja xxx
  • Ensimmäinen viesti
xxx
Oikeasti, vaikka se raskaus olisi kuinka kauan ja kovasti toivuttu.
Niin ei se silti yhtä juhlaa aina ole.

Myös raskaana,ja varsinkin silloin. On väsynyt. Välillä on kipeä, välillä on vain huonoja päiviä.

Ja kyllä siitä saa valittaa vaikka raskaana onkin. Aina ei vain jaksa.

Se ei ole teiltä pois kenen on vaikea tulla raskaaksi jos joku toinen on raskaana ja valittaa omasta olostaan.

Toivonmukaan tekin tulette sen joku päivä vielä huomaamaan.

Me toivottiin tätä raskautta 15kk josta 6kk oli mukana hormoonihoidot.

ja vaikka olen suunnattoman onnellinen ja kiitollinen enkä ikinä luopuisi tästä (paitsi sitten kun vauva syntyy )

niin ei minun oloni siltikkään ole aina kovin hääppöinen. Ja joskus pitää vain saada valittaa olostaan.

toinen voivoi
Kyllä se vaan niin on, että jos lapsettomuudesta kärsii niin toisten kärvistelyt ja voivottelut raskauden vaivoista tuntuu aika pahalle. Ja tuo teidän 15 kk on kuitenkin lyhyt aika, vertaa siihen kun rupeet tuota aikaa tuplamaan eikä sekään vielä riitä!

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Ehkä se on erityisesti niin, että jos on ekaa kertaa raskaana, niin "vanhat konkarit" katsoo asiakseen muistuttaa että "minä olen kuule voinut todella pahoin samalla kun 6 isompaa lasta pyöri jaloissa ja silti siivosin ja tein terveellisen aterian luomuaineksista joka päivä"

Ihan sama kuin jos esikoisen äiti toteaa että "vauva itkee enkä tiedä mikä hänen on", on joitain monen lapsen äitejä joiden velvollisuus on tuossa vaiheessa selvittää, että "ai on puoli tuntia itkenyt, eihän tuo vielä mitään, meidän nicopetteri itki 6 tuntia joka ilta..."
:D

Minä olin äskeisen jutun aloittaja...
Minä en itse ainakaan edes lue sellaisia aloituksia, joista nousee sarvi otsaan. Ymmärrän myös hyvin miltä tuntuu, kun raskaus ei niin vain onnistu. Tosin olen itse aina lopulta raskautunut, joten syvällä rintaäänellä en voi lapsettomuudesta puhua, en edes semilapsettomuudesta.
Elämässä aina tulee vastaan besserwissereitä (en tiedä miten kirjoitetaan), useinmiten henkilöt ovat sellaisia, joilla ei ole omaa kokemusta asiasta.
Itse en uskalla enää raivokkaasti arvostella yhtään ketään, enkä mistään aiheesta...
Olen joutunut sanani niin monesti nielemään- :x

Alkuperäinen kirjoittaja toinen voivoi:
Kyllä se vaan niin on, että jos lapsettomuudesta kärsii niin toisten kärvistelyt ja voivottelut raskauden vaivoista tuntuu aika pahalle. Ja tuo teidän 15 kk on kuitenkin lyhyt aika, vertaa siihen kun rupeet tuota aikaa tuplamaan eikä sekään vielä riitä!
Mutta jotenkin on älytöntä, että kaikkialla pitäisi varoa sanojaan. Sen mä ymmärrän, että jos esim. läheinen työkaveri kärsii lapsettomuudesta, että sille ei hirveenä kehtaa vaivojaan valittaa, mutta esim. täällä on musta kohtuutonta hyökätä ihmisen kimppuun sen takia, että on kateellinen ja katkera toisen raskaudesta. Jos lapsettomalle tulee paha mieli, voi olla avaamatta ketjuja, joiden arvelee aiheuttavan sitä pahaa mieltä.

Ehkä kuitenkin tälläisten palstojen ihanuus ja vetovoima perustuu juuri siihen, että voi sanoa, että asia ottaa pattiin, harmittaa ja ihan oikeasti v....tuttaa.
Ikävää on se, että toiset haukkuvat kovin herkästi ja mollaavat. Jokaisella on oikeus sanoa oma tunteensa ja fiiliksensä, mutta en ymmärrä haukkumista ja syyllistämistä.
Ehkä joku saa siitä nautintoa ja mahdollisesti helpottaa omaa oloa....
Tuskin kukaan sanoo vaikka duunikaverille päin naamaa, että ole hiljaa ja onnellinen, jos toinen valittaa omaa oloaan raskaudesta ja itse yrittää raskautta.

millipilli
Sitten on parempi olla osallistumatta niihin ketjuihin... toisten raskaus ei ole keneltäkään pois vaikka kuinka pahalta tuntuis. Meillä molemmat raskaudet on saaneet helposti alkunsa ja kyllä, silti hyvällä omalla tunnolla valitan jos siltä tuntuu

toinen voivoi
Millipilli, totta puhut, että ei toisten raskaus ole meiltä pois. Se vaan tuntuu hirveen pahalle, jos toiset valittaa raskauden tuomia vaivoja, kun itse juuri niistä haluaisi "kärsiä". että olkaa onnellisia kun olette raskaana ja saatte perheenlisäystä.

Näkökulma
Millipilli, totta puhut, että ei toisten raskaus ole meiltä pois. Se vaan tuntuu hirveen pahalle, jos toiset valittaa raskauden tuomia vaivoja, kun itse juuri niistä haluaisi "kärsiä". että olkaa onnellisia kun olette raskaana ja saatte perheenlisäystä.
Sitten kun toivottavasti joskus tulet vielä raskaaksi, kai sinäkin jos saisit valita, haluaisit mukavan, nautittavan odotusajan eikä kaikkia hirveitä kremppoja yhtaikaa. Kuten yllä sanoin, eiväthän lapsettomat toivo niitä pahoja oloja, vaan lasta!

Raskaana ollessa voi olla TOSI paha olo kuukausitolkulla, tai sitten vaikka minkälaisia kipuja ja vaivoja. Avautuminen helpottaa, ja voi saada tukea ja lohtua.

Kyllä se menee niinkin päin, että kun se lapsettomuudesta kärsinyt raskautuu ja sit valittaa oloaan, sille sanotaan, että voi voi , olisit nyt onnellinen, kun kerran vihdoin raskaana olet ;) Ja usein ne sanojat on juuri näitä itse helposti raskaaksi tulleita.

Alkuperäinen kirjoittaja Elopompelo:
Mutta jotenkin on älytöntä, että kaikkialla pitäisi varoa sanojaan. Sen mä ymmärrän, että jos esim. läheinen työkaveri kärsii lapsettomuudesta, että sille ei hirveenä kehtaa vaivojaan valittaa, mutta esim. täällä on musta kohtuutonta hyökätä ihmisen kimppuun sen takia, että on kateellinen ja katkera toisen raskaudesta. Jos lapsettomalle tulee paha mieli, voi olla avaamatta ketjuja, joiden arvelee aiheuttavan sitä pahaa mieltä.
Totta!

Yhteistyössä