Oletteko huomanneet, että puolisot ovat usein keskenään hyvin saman näköisiä? *turhis*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Minkäköhän takia ihmiset usein mieltyvät itsensä näköisiin ihmisiin? Usein kun yrittää esim. miettiä, että kumpaa vanhempaa lapsi muistuttaa, niin tajuaa, että vanhemmathan ovat ihan toistensa näköisiä! Eli voisivat olla vaikka sisarruksia. :)

Olen usein miettinyt tätä, mutta taass tuntuu, että yksi ns. "sisarruspari" olisi muodostunut. Vai mitä mieltä olette Minna Kaupista ja Sipe Santapukista? Minusta heillä on aivan samanlainen leuka, suu ja hymy. Lisäksi silmät ovat ihan saman malliset.
Seiska: Minna Kauppi ja Sipe Santapukki liikkuvat yhdessä | Viihde | Iltalehti.fi

[QUOTE="aloittaja";28086219]Eli en ole ainoa saman asian huomannut. :D[/QUOTE]

Joo et ole. Katopa muuten vaikka Jari ja Vanessa Kurriakin, ainakin silloin alkuaikoina kun Jarikin oli nuorempi. Ihan samannäkösiä ovat keskenään. Ja moni moni muukin siis.

Kyllä meillä on sama vartalonmalli,tosin mulla on tissit..Naamakin saman muotoinen,ja simmut saman värise.Samanpituisiakin -177cm ollaan.
Onneksi tosin en ole kalju.

Pakko myontaa, etta nykyinen puolisoni on hyvin saman tyyppisen nakoinen kuin mina. Niin harkittua tyota, etta kasvojemmekin luut osuvat mukavasti lomittain. Siis palapeli. Kumpikin on laiha ja isonenainen, jotakuinkin samaa pituuttakin.
Ja pariututuminen tapahtui ennen, kuin olimme nahneet toisemme IRL .

Lasteni isa taas on 10 cm minua lyhyempi ja aika eri nakoinen.

Eli talla otoksella en yleistaisi. En, vaikka tutkimusten mukaan miehet tuntevat vetoa aitinsa tyyppisiin naisiin...:saint:

Viimeksi muokattu:
No musta ja mun miehestä ei voi sanoa samaa. Mä oon pieni, hento ja siro. Mies on isokokoinen, lihaksikas ja kasvoiltaan pyöreä :D

Mun eksästä ja musta sanottiin, että oltiin ihan sisarusten näköisiä. Meillä oli aika samanlainen tyyli, mutta ei kyllä muuten oltu yhtään samannäköisiä. Toisella kunnolla leukaa, toisella ei, toisella kyömy- ja toisella nöpönenä, toisella pitkulaiset kasvot, toisella tavalliset ovaalit jne... Että on se vähän katsojan silmissäkin...

Ollaan ihan vastakohtia ulkoisesti ja onnellista avioliittoa takana jo 13-vuotta.

Minä: Tumma, ruskeasilmäinen, pyöreäkasvoinen, pullea
Mies: Hoikka, sinisilmäinen, vaalea, ovaalikasvoinen

Eikä muutenkaan ole ulkonäössä mitään yhtäläisyyksiä

[QUOTE="hehee";28086327]No musta ja mun miehestä ei voi sanoa samaa. Mä oon pieni, hento ja siro. Mies on isokokoinen, lihaksikas ja kasvoiltaan pyöreä :D

Mun eksästä ja musta sanottiin, että oltiin ihan sisarusten näköisiä. Meillä oli aika samanlainen tyyli, mutta ei kyllä muuten oltu yhtään samannäköisiä. Toisella kunnolla leukaa, toisella ei, toisella kyömy- ja toisella nöpönenä, toisella pitkulaiset kasvot, toisella tavalliset ovaalit jne... Että on se vähän katsojan silmissäkin...[/QUOTE]

Joo eihän kaikki tietysti olekaan samannäköisiä. Pointti oli se että jotkut on.

Mun edellinen poikaystäväni oli ihan mun vastakohta fyysisesti. Aivan eri näköinen, kuin minä. Tummat paksut sieläpintaiset hiukset, kapeat kasvot, silmälasit, hoikka ja ihan erilaiset kasvot, ruumiinrakenne jne, kuin mulla.

Myös nykyinen puolisoni (takana 7v yhteiseloa) on ihan eri näköinen kuin minä.
Mä pidän ihan erityylisiä naisia ja miehiä hyvännäköisinä. Naisilla on kauniita sellaiset tyttömäiset hiukan pyöreät kasvot, pitkät vaaleat hiukset, kurvikas vartalo ja sellainen pehmeys tietyllä tapaa.

Mä taas en voisi varmaankaan "sietää" itseni näköisiä miehiä.

ulkomailla yliopistotasolla on tehty oikein tutkimus, että ne parit pysyvät pisimpään yhdessä, jotka muistuttavat ulkonäöllisesti toisiaan. Se on joku evoluutiojuttu sekin....

Joo! Miehen kanssa ollaan tästä keskusteltu ja tultu samaan tulokseen! Me ollaankin kasvonpiirteiltä tosi samanlaiset. Nenät ja silmänmuoto, kummatkin siroja ja näin :) Ehkä we are meant to be.

Taitaa päteä nykyiseen. Tarkemmin ajatellen en ole tykännyt koskaan maskuliinisista miehistä, ja puoliskossa on aika paljon samaa. Meillä on ladonovihartiat, tötteröposkipäät, ärjyt kulmakarvat ja paksut huulet. Värityskin on sama.

Yhteistyössä