Oletteko ajatelleet (N M:n mielipiteistä vielä )

Jos kaikki pienten lasten äidit jäisivät kotiin eivätkä veisi lasta/lapsia päivähoitoon, niin kuka tekisi työt, pitäisivät talouden rattaat liikkeessä?

Olisi pula esim. kassahenkilöstöstä, pankkivirkailjoista, sairaanhoitajista, asiakaspalvelijoista...

Sitten tietenkin joku keksii että voisi palkata hoitajan kotiin: pitää olla tosi hyvä palkka jotta tämä onnistuu, joten pienipalkkaiset äidit (ehkä jokunen isäkin ) jäisivät kotiin hoitamaan lapsiaan.

Mitenkähän hyvillä mielin ne opettajat, jotka uraämminä joutuu niitäkin poikia kouluttaan, tekevät hommansa? Mun olisi vaikea juuri tässä tapauksessa olla leimaamatta lapsia vanhempiensa takia, mutta onneksi en ookaan opettaja vaan ihan insinööri uraämmä ja yrittänyt itse saada leivän hankituksi myös kolmelle isänsä hylkäämälle (nyt jo aikuisia ja kaksi onneksi itse töissä).

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Mä huolestun tuosta asiasta siinä vaiheessa kun KAIKKI Suomen työttömät on työllistetty!! Voitas lopettaa koko työttömyyskorvaus järjestelmä ja taas tulis säästöä!
Pyhällä hengelläkö työttömät sitten eläisi? Nytkin täällä menee monelta parin kuukauden päästä työpaikka, kun sellutehdas lopetetaan. Sehän olisikin helvetin kivaa jos ei tulisi sen jälkeen mitään työttömyyskorvauksia. Lyötäisiin vielä lyötyä.

just
Jos ei olisi työttömyyskorvauksia eikä toimeentulotukia yms. niin ei olisi kyllä työssä käyvienkään kovin hyvä olla, kun ne kaikki täysin tulottomat lähtisivät ryöstämään ja varastelemaan pysyäkseen hengissä.

Mikään ei ole halvempi järjestelmä kuin että nainen (käytännösssä ) hoitaa lapset liki ilmaiseksi kotona. Sitä minkään kunnan talous ei kestäisi että KAIKKI veisivät lapsenssa hoitoon!

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Mä huolestun tuosta asiasta siinä vaiheessa kun KAIKKI Suomen työttömät on työllistetty!! Voitas lopettaa koko työttömyyskorvaus järjestelmä ja taas tulis säästöä!
Pyhällä hengelläkö työttömät sitten eläisi? Nytkin täällä menee monelta parin kuukauden päästä työpaikka, kun sellutehdas lopetetaan. Sehän olisikin helvetin kivaa jos ei tulisi sen jälkeen mitään työttömyyskorvauksia. Lyötäisiin vielä lyötyä.
Ne työttömät menisivät juuri noihin äideiltä vapautuviin työpaikkoihin :D Ja päiväkoti- ym. lastenhoitohenkilöstö voisi tehdä uutta uraa kotiäitien ja kotona hoidettavien lasten apuna. Tukisivat perheitä kasvatuksessa.

Eivät kaikki naiset ole pienten lasten äiteinä yhtä aikaa. Sitä paitsi kotona voi lapsia hoitaa mieskin. Tai molemmat ja järjestellä työaikansa siten, että lapset hoidetaan kotona ja hoitajana on äiti ja isä miten työvuoroiltaan ehtivät.

Btw kyllä tässä maassa riittää työttömiä joille kelpaise sen kotiäidin/isän duuni siksi aikaa.

Iskä
Yhteiskuntamme on vaan rakennettu siten ettei asiat ole milloinkaan hyvin, ei edes silloin kun ne on hyvin. Elämme elämäämme niissä raameissa jotka on annettu ja toimimme niiden raamien sisällä juuri niin kuin parhaaksemme näemme.

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Ne työttömät menisivät juuri noihin äideiltä vapautuviin työpaikkoihin :D Ja päiväkoti- ym. lastenhoitohenkilöstö voisi tehdä uutta uraa kotiäitien ja kotona hoidettavien lasten apuna. Tukisivat perheitä kasvatuksessa.
Juu, paperimies hoitsuna ja rakennusmies kassalla, huonolla palkalla.. ei taitais onnistua. Pankin kassassa istuisi pitkäaikaistyötön joka ei tunne alaa ollenkaan, eikä välttämättä opi koska on jo vieraantunut työelämästä.

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Juu, paperimies hoitsuna ja rakennusmies kassalla, huonolla palkalla.. ei taitais onnistua. Pankin kassassa istuisi pitkäaikaistyötön joka ei tunne alaa ollenkaan, eikä välttämättä opi koska on jo vieraantunut työelämästä.
Niin, siksipä tuolla onkin tuo leveä hymyhymiö :D Ajatus ei onnistuisi ihan tuosta vaan, mutta noin niinkuin hyvin yltiöpositiivisesti ajateltuna se voisi olla mahdollista.

Yhteistyössä