Oletko sopuli? Onko tapanasi parkkeerata auto aina jonkun toisen auton viereen vaikka tilaa olisi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras äiti

Vieras
Parkkeeraatko auton esim. kauppakeskuksessa heti toisen auton viereen tai jos kahden auton välissä on yksi paikka? Kyseessä tilanne jossa paikkoja on rivistössä vaikka 30kpl ja parkissa vain yksi tai kaksi autoa.

Itseäni ärsyttää suunnattomasti kun lähden käymään aamulla heti klo 8 kaupassa ja laitan auton parkkiin kauas sisäänkäynti ovesta, jotta siihen viereen ei heti tule autoa. No lähes poikkeuksetta siihen ihan viereen on joku tällä aikaa ajanut, vaikka parkkihalli muuten lähes tyhjä. Välillä ajettu niin lähelle ettei autoon meinaa mahtua ja lapset on laitettava toiselta puolelta jos siltäkään puolelta kunnolla mahtuu. Tuli mieleen tuosta toisesta ketjusta, kun kaikkialla ei ole näitä isompia parkkiruutuja lapsiperheille.

En, ajan mielummin tyhjälle tontille eli kauemmas muista autoista.
Tuon ilmiön olen minäkin kyllä huomannut. Ihan kuin autossa olisi jokin magneetti joka repii sen toisen siihen kylkeen kiinni, vaikkei koko hehtaarilla muita olisikaan.

En, me ollaan kovasti ihmetelty tuota, miksi lähes tyhjällä parkkipaikalla on pakko tulla siihen viereen, vaikkei ole edes se paras mahdollinen paikka eli sisäänkäyntejä lähempänä olisi paljon vapaita paikkoja.

Minä epäilen, etteivät nuo yksinkertaisesti osaa parkeerata, jos vieressä ei ole autoa. Meillä on kotona tallipaikka, siinä on kaksi paikkaa betonipilareiden välissä. Viereisen paikan omistaja ei yksinkertaisesti osaa parkeerata silloin kun meidän auto ei ole paikalla. Useinmiten se on osin jopa meidän puolella, minä ei saisi siihen rakoon autoa edes mahtumaan, mitä meille jää, mies onneksi saa sen juuri ja juuri siihen sovitettua naarmuttamatta betonipilaria melkein hipoen. Jos se sitten sivusuunnassa sattuu olemaan sopivasti, niin sitten se tulee joko osin ulos käytävän puolelle tai sitten on osin jo vastakkaisen paikan puolella.

Yhteistyössä