Oletko sinä viimehetken asiakas kaupoissa, pikaruokapaikoissa ym..

  • Viestiketjun aloittaja asiakaspalvelija
  • Ensimmäinen viesti
Ihan vapaasti voi inhota. Niinä päivinä, jolloin olen illan koulussa töiden jälkeen en vain ehdi kauppaan ennemmin.

Itsekin olen ollut kaupassa töissä nuorempana, ja tiedän miltä se tuntuu. Mutta aina tilanteelle ei vain voi mitään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Monesti menee (niinkuin tänäänkin) yliajalle, porukkaa oli niin etten ehtiny vetää ovea kiinni, joten uutta senkun lappasi sisään. Oven kun saa kiinni, niin ei tarvii enää avata myydäkseen :saint:
Yliajalla en menisi, mutta jos kauppa sulkeutuu kello 21 niin 20:55 voin hyvinkin kipaista hakemassa sen maidon tai jotain muuta pientä, ja suoriutua ulos ennen yhdeksää. Paitsi jos kaupassa on kamala jono eikä tarpeeksi kassoja auki, mutta silloinhan moka ei ole mun... :)

Ja esim. pizzeriassa; jos ovessa lukee että tilausten vastaanotto lopetetaan kello 21:30 niin voin tilata kello 21:25 mutten enää kello 21:32.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja :D:
Joo ei meillekään maksettu.. Ja sitä paitsi mä en ymmärrä tota viestiä.. Eka sanot että turhaa napiset, työntekijöille maksetaan ja sitte sanot pistäneesi ruokatiskin aikasemmin kiinni kun ei makseta yliajalta :D
Mikä siinä nyt niin vaikeaa on ymmärtää? Jos palkkaa maksetaan 15 minuuttia yli aukioloajan niin en tietenkään napisisi ja näin on mun kavereille kaupassa maksettu. Mutta kun sitä palkkaa maksetaan tasaan asti niin ratkaisin asian niin etten ruokaa enää varttia vaille ruvennut tekemään. Muuten kyllä möin tavaraa tietenkin tasaan asti, siitähän mulle maksettiin.
 
vieras
En, mutta minä olen ensimmäisten joukossa kun tulen aamuvuorosta, ja ne kaupassa täyttävät leipä ja maitohyllyjä. Tänäkin aamuna jonkun piti juosta hakemaan mulle leipää, kun ei ollu vielä hyllyssä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Inhoa vapaasti. Kaupan työntekijöille maksetaan yli sen työajan joten turhaan napiset. Itse ratkaisin asian niin että laitoin ruokatiskin varttia vaille kiinni. Kun ei makseta yliajalta en minäkään tasaan asti ruokaa tee :p
Maksetaan kyllä, mä viis veissaan siitäkään rahasta, mun koti on kuitenkin niin kiva paikka että tuun tänne mieluusti ajoissa :) Meillä "ei saa" (kuuluu asiakaspalveluun) lopettaa myyntiä ennen sulkemisaikaa, aina saa tulla kun ovi on auki. Teen myös ruokaa työkseni.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Ja esim. pizzeriassa; jos ovessa lukee että tilausten vastaanotto lopetetaan kello 21:30 niin voin tilata kello 21:25 mutten enää kello 21:32.
Mä olen aina silloin tällöin tullut tukka putkella töistä kotiin ja koska kaupat olleet jo kiinni, singonnut tuohon meidän lähipizzeriaan. Monasti on ollut jo kokki vetämässä takkia niskaan kotiin lähteäkseen, mutta aina on palannut takaisin paistamaan mulle pitsat :)

 
Tokihan siitä yliajasta maksetaan, mutta samalla tavalla niiden kaupan työntekijöiden on oltava esim. lapsiaan hoidosta hakemassa ilmoittamanaan ajankohtana tai jos opiskelee ja menee kouluswta suoraan töihin, ihan mukava olisi ehtiä ajallaan niitä tehtäviäkin tekemään... :snotty: Nyt tietysti kaikki on helpompaa asiakkaan näkökulmasta, kun aukiolot vapautuneet, itse kirjoittelen lähinnä nuorena kaupassa töissä olleen ominaisuudessa :whistle:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Inhoa vapaasti. Kaupan työntekijöille maksetaan yli sen työajan joten turhaan napiset. Itse ratkaisin asian niin että laitoin ruokatiskin varttia vaille kiinni. Kun ei makseta yliajalta en minäkään tasaan asti ruokaa tee :p
Maksetaan kyllä, mä viis veissaan siitäkään rahasta, mun koti on kuitenkin niin kiva paikka että tuun tänne mieluusti ajoissa :) Meillä "ei saa" (kuuluu asiakaspalveluun) lopettaa myyntiä ennen sulkemisaikaa, aina saa tulla kun ovi on auki. Teen myös ruokaa työkseni.
Voi voi, Vaihda työtä, niin minäkin tein.
 
Pahimpia asiakkaita, joita minä tiedän, on ne, jotka tulevat viitta vaille ennen sulkemisaikaa ja menevät ison vaatekasan kanssa sitten sovituskoppiin.. sitten ihmetellään, kun myyjä tulee sanomaan tasalta, että kauppa menee kiinni, että pitäisi mennä jo kassalle.. ja olen joskus joutunut muille ihmiselle, jotka ovat tulossa shoppailemeen, sitten sanomaan, että me olemme jo menneet kiinni, vaikka ovi on vielä auki..

mie itse en viitsi mennä isompiin marketteihin enää, kun sulkemisaikaan on puoli tuntia ja pienempiin silloin, kun sulkemisaikaan on enää 15 minuuttia..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä olen aina silloin tällöin tullut tukka putkella töistä kotiin ja koska kaupat olleet jo kiinni, singonnut tuohon meidän lähipizzeriaan. Monasti on ollut jo kokki vetämässä takkia niskaan kotiin lähteäkseen, mutta aina on palannut takaisin paistamaan mulle pitsat :)
Mä en olisi palannut tekemään ruokaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä olen aina silloin tällöin tullut tukka putkella töistä kotiin ja koska kaupat olleet jo kiinni, singonnut tuohon meidän lähipizzeriaan. Monasti on ollut jo kokki vetämässä takkia niskaan kotiin lähteäkseen, mutta aina on palannut takaisin paistamaan mulle pitsat :)
Turkkilainen pizzakokki kenties? :)
 
fenkoli
en ole viimehetken asiakas, kokemusta tiskin takana seisomisesta riittävän monta vuotta. Eikä maksettu ylimenneestä ajasta, jokainen kauppaan sisälle ehtinyt oli kuitenkin palveltava ja vielä hymyssäsuin, aaaaaaaaaaaaaaaaaaargh!
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Melkein sama asia :xmas: ja niissä paikoissa kyllä yleensä saa palvelua vaikka putiikki olisi jo melkein kiinni, jos uuni vaan on yhä lämmin.
Totta :) Ne tekee mulle myös ruokia, jotka ei ole ollenkaan niiden listalla. Esikoinen kun on kasvissyöjä, niin pyynnöstäni ne tekee aina jotain intialaista kasvisruokaa tytölle, vaikka siis intialaiset kasvisruuat eivät ole ravintolan listalla.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä olen aina silloin tällöin tullut tukka putkella töistä kotiin ja koska kaupat olleet jo kiinni, singonnut tuohon meidän lähipizzeriaan. Monasti on ollut jo kokki vetämässä takkia niskaan kotiin lähteäkseen, mutta aina on palannut takaisin paistamaan mulle pitsat :)
Turkkilainen pizzakokki kenties? :)
Todennäköisesti sillä ei suomalainen tuota tekisi. Suomalaiselle asiakaspalvelu on tuskaa ja asiakas paskaa, vaikka saisi siitä leipänsä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en olisi palannut tekemään ruokaa.
Et varmaankaan, mutta tuon paikallisen kokki palaa :) Taidan olla ainoa asiakas ko ravintolassa, joka pistää sen ravintolan ruokiin yli 300 euroa joka kuukausi.
Syötkö sä muuta kuin ulkona?:eek:
Eipä ole yrittäjillä vaihtoehtoa :p
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä olen aina silloin tällöin tullut tukka putkella töistä kotiin ja koska kaupat olleet jo kiinni, singonnut tuohon meidän lähipizzeriaan. Monasti on ollut jo kokki vetämässä takkia niskaan kotiin lähteäkseen, mutta aina on palannut takaisin paistamaan mulle pitsat :)
Turkkilainen pizzakokki kenties? :)
Todennäköisesti sillä ei suomalainen tuota tekisi. Suomalaiselle asiakaspalvelu on tuskaa ja asiakas paskaa, vaikka saisi siitä leipänsä.
Ei sen tarvii noinkaan olla mutta mä olen pahimmillaan ollut palkattomana yli tunnin näiden viimeisten asiakkaiden takia ja sitten tuli stoppi.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Syötkö sä muuta kuin ulkona?:eek:
Eipä ole yrittäjillä vaihtoehtoa :p
Meinaat, että alan kesken työpäivän laittamaan itselleni ruokaa? Aika moni suomalainen syö lounasaikaan jossain muualla kuin kotona tai omia eväitä.

 
Hampurilaisravintolaan menen aina vähintään 30 minuuttia ennen sulkeutumisaikaa, pizzeriaan noin 45 minuuttia ennen. Kauppaan voin mennä 5 minuuttia ennen sulkeutumisaikaa ja silloin käyn ihan vain pikaisesti, aikaa menee 1-2 minuuttia jos ei ole jonoa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Syötkö sä muuta kuin ulkona?:eek:
Eipä ole yrittäjillä vaihtoehtoa :p
Meinaat, että alan kesken työpäivän laittamaan itselleni ruokaa? Aika moni suomalainen syö lounasaikaan jossain muualla kuin kotona tai omia eväitä.
No ajattelin vaan kun sanoit että työpäivän jälkeen olet juossut ja vielä pizzapaikkaan.
 

Yhteistyössä