Oletko pinnallinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pastori
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pastori

Vieras
Tulipa vaan mieleen eräästä ketjusta :xmas:

Ja miten määrittelet pinnallisen ihmisen? Mä olen ihan oikeasti hulluna kaikkiin merkkivaatteisiin, niihin kalliisiin ja kauniisiin. Harmitus vain, että ne maksaa niin kamalasti, mutta onneksi löytyy ns. korvaavia tuotteita joita sitten hankin. Jotenkin tulee niin hyvä fiilis kun mukava vaate laskeutuu niin mukavasti päälle, olo on miltein täydellinen niin kuin vaatteen istuvuus.. Mutta pidän vaatteista ihan hillittömän paljon ja viime vuoden aikana tyyli on muuttunut aika naiselliseksi kaikkien pääkallojen sijaan.

Onko hullua, että tilasin juuri seitsemän paria kenkiä? No ei minusta. Yhtä hullua voi olla se, että joku ostaa kaapit täyteen vaikkapa iittalan kivituikkuja, muumimukeja, Luhta vain kelpaa jne.. Mä nyt vaan tykkään vaatteista ihan hirveästi ja tuntuu, että nytkään ei löydy mitään kivaa :( Mutta huomenna shoppailemaan ostoslistan kanssa..

Mutta onko se nyt pinnallista jos pitää kivoista ja ihanista vaatteista, haluaa näyttää hyvältä jne? Nyt menen ja puen päälleni collegehousut, t-paidan, hupparin sekä huivin ja vaaleansinisen takin.. Töihin joten asukokonaisuus ei taaskaan mairittele :saint:

Ja ihan siksi vaan kysyn kun jos joku pukeutuu hyvin niin miten jollain on varaa tulla leimaamaan ihminen pinnalliseksi? Tuossa edellisessä ketjussa kun heti sai sellaisen leiman otsaansa (musta pinnallisuus nyt on vaan turhaa) ja toinen leimattiin narsistiksi :xmas: Siis ei helv... :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
jotain outoa tässä aloituksessa on mun silmään ja makuun, mutta en osaa sanoa mitä..

ainakin se, että en kerennyt loppuun saakka kirjoittamaan kun tuli ihan hirmuisen kiire töihin. Joten palaan asiaan vähän myöhemmin :wave:

Mä en kanssa tajunnut koko jutun ideaa? Halusit kertoa, että olet pinnallinen ja pidät merkkivaatteista, vai? Mä olisin osannut sanoa sen yhdellä lauseella :D "Hei, olen pinnallinen ja pidän kovasti merkkivaatteista" :D

Enpä voi sanoa olevani hulluna oikein minkäänlaiseen tavaraan. Antiikki mua kyllä miellyttää ja toki kauniit vaatteet ovat kivoja, mutta en jotenkin jaksa lähteä kauppoihin nykyään

No ei pelkkä se, että tykkää esim. vaatteista tee ihmisestä pinnallista. Mutta jos ne merkkivaatteet tai Iittalat ja Reimatecit on se elämän pääsisältö niin sitten se on mun mielestä pinnallisuutta. tai niinku se että kaikki on viimesen päälle prameeta, on hieno talo, kallis auto ja merkkivaatteet, mutta ihmisenä ei uskalleta avata itseään vaan piiloudutaan niiden puitteiden taakse. Ja etenkin silloin se on pinnallisuutta, jos ihminen kuvittelee olevansa parempi kuin joku toinen vain omistamiensa tavaroiden vuoksi.

Jos mulla olis paljon rahaa, niin kyllä ostelisin paljon vaatteita, kenkiä ja laukkuja. Varsinkin laukut ja kengät on niin ihania! :D Eli siis tuossa asiassa olen pinnallinen, mutta en taas sitten ole mikään muodin perässä kulkija ja osaan ajatella muutakin kuin ulkonäköä.

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma-78:
No ei pelkkä se, että tykkää esim. vaatteista tee ihmisestä pinnallista. Mutta jos ne merkkivaatteet tai Iittalat ja Reimatecit on se elämän pääsisältö niin sitten se on mun mielestä pinnallisuutta. tai niinku se että kaikki on viimesen päälle prameeta, on hieno talo, kallis auto ja merkkivaatteet, mutta ihmisenä ei uskalleta avata itseään vaan piiloudutaan niiden puitteiden taakse. Ja etenkin silloin se on pinnallisuutta, jos ihminen kuvittelee olevansa parempi kuin joku toinen vain omistamiensa tavaroiden vuoksi.

Kutakuinkin nämä aatokset :wave: :D

Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
Mä en kanssa tajunnut koko jutun ideaa? Halusit kertoa, että olet pinnallinen ja pidät merkkivaatteista, vai? Mä olisin osannut sanoa sen yhdellä lauseella :D "Hei, olen pinnallinen ja pidän kovasti merkkivaatteista" :D

Just näin... :whistle:

Päällisin puolin olen monienkin mielestä pinnallinen kun useimmiten olen meikannut ja vaatteet on viimeisen päälle. Taannoin joku kysyikin kuppilassa että olenko aina näin tälläytyneenä :whistle: Olenhan mä "ulkona" ollessani mutta esim. töissä on töihin sopivat vaatteet ja luonnollinen, huomaamaton meikki.

Mutta sekin on vain pintaa, todellisuudessa mun vaatteeni ovat jopa vuosia vanhoja, eivät minkään merkkisiä enkä shoppaile jatkuvasti, pikemminkin hyvin harvoin. Viime vuonna ostin muutaman kerran kengät, vuodenaikojen vaihtuessa. Vaatteita ostan kirppareiltakin paljon ja fiksailen niitä ompelukoneella mieleisiksi.

Eli olen pihi, vastustan turhaa kuluttamista mutta näytän pintaliitäjältä :laugh:

Minun mielestä pinnallinen on sellainen ihminen joka määrittelee muut sen mukaan mitä heillä on päällä tai miltä he näyttävät. Jos kavereiksi kelpaa vain missejä ja miehet valitaan hauiksen koon mukaan, niin silloin on kyseessä pinnallinen ihminen. Itse en pidä itseäni vähääkään pinnallisena enkä pidä pinnallisista ihmisistä. Kyllä se elämä opettaa kun oma kroppa ja naama rumenee, että se ikuinen nuoruus ja kauneus olikin vain harhaa. Jos katsoo muita ylempää, niin joskus huomaa olevansa itse siellä matalalla :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:

En :xmas: Mutta hyvä, että sinä osaat kuvailla itseäsi yhdellä lauseella =) :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Minun mielestä pinnallinen on sellainen ihminen joka määrittelee muut sen mukaan mitä heillä on päällä tai miltä he näyttävät. Jos kavereiksi kelpaa vain missejä ja miehet valitaan hauiksen koon mukaan, niin silloin on kyseessä pinnallinen ihminen. Itse en pidä itseäni vähääkään pinnallisena enkä pidä pinnallisista ihmisistä. Kyllä se elämä opettaa kun oma kroppa ja naama rumenee, että se ikuinen nuoruus ja kauneus olikin vain harhaa. Jos katsoo muita ylempää, niin joskus huomaa olevansa itse siellä matalalla :whistle:

juurikin näin :wave: :D

En tie mikä mielestäsi on pinnallisuutta tai mitä haet aloituksellasi. Jos itsestään huoltapitäminen on pinnallisuutta niin sen suhteen olen aika epäpinnallinen...satsaan enemmän lapseeni ja kotiini kuin itseeni. Ystäviäni en valitse ulkoisten piirteiden mukaan, arvostan enemmän ihmisessä älynlahjoja/keskustelutaitoja kuin ulkokuorta.

Olen mä juu omasta mielestäni. Rakastan kaikkea kaunista, oli se sitten vaatetta, sisustusta tai taidetta. Minusta on kiva katsella kauniita ihmisiä (en nyt tarkota missejä yms. turhakkeita ) ja tahdon tuntea ittenikin nätiksi, muuten romahtaa itsetunto :|
Olen siis materialistinenkin. Se ei minusta kuitenkaan tarkota sitä että pää kolisisi tyhjyyttään, tai että arvot perustuis vain pinnallisiin ja materialistisiin asioihin.
Ainoa ero Pastoriin on, etten välttämättä kuolaa merkkivaatteita niinkään, ihq vaate voi olla halpa tai kallis, merkitön tai merkillinen. Ja voih, rahaa shopata ei ole ikinä tarpeeksi :whistle:

Taidan kyllä olla... Merkkivaatteet ovat minun paheeni. Tosin niitä käytän vain töissä tai muissa menoissa. Kotona viihdyn risasissa, kuluneissa ja vanhoissa vaatteissa ilman meikkiä tai hiusharjaa. Mieheni tätä on nauranut, että muutos on tosi iso kun lähden johonkin.

Mäkin tykkään ihanista vaatteista, mutta en ostele niitä kuin ap. Mun mielestä se että tykkää materiasta ja ostelee ei pelkästään ole pinnallisuutta, mutta jos ihminen ei osaa muusta puhuakkaan kuin, että mitä on ostanut, miten on toisten kodit sisustettu, mitä oli kekenkin päällä, mikä meikkivoide on paras jne.. on pinnallinen.

Niin juu ja omasta mielestäni en ole pinnallinen.

Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:
... jos ihminen ei osaa muusta puhuakkaan kuin, että mitä on ostanut, miten on toisten kodit sisustettu, mitä oli kekenkin päällä, mikä meikkivoide on paras jne.. on pinnallinen.

Nojuu, tällä perusteella mä taas en ole pinnallinen... :whistle: :)

Yhteistyössä