Oletko palannut työelämään pitkähkön kotonaolon jälkeen

• Viestiketjun aloittaja sisarhento
  • Ensimmäinen viesti
sisarhento
Itsellä olisi tuollainen edessä ja jännittää kovin, kun olen ollut kotona jo noin neljä vuotta yhteen menoon.

Olen hoitoalalla, vakipaikkaakaan ei ole odottamassa. Mitenhän työelämä ottaa vastaan nykyään tälläisen kotona lymyilleen. Ja miten nopeasti sitä oppii kaikki uudet hoitokäytännöt ja muut? Varmaan kaikkea uutta on tullut tässä sillekin saralle.

vierailija myös
Rohkeasti työnhakuun vaan! Hoitajista on kova pula, ja loppujen lopuksi tuo on vielä lyhyt aika olla pois alalta, varmasti nopeasti kaikki palaa mieleen. Jännittäähän se paluu toki, mutta tsemppiä työnhakuun!

Hoitoalalla on hyvin töitä tarjolla. Aluksi voi vaikka tehdä keikkaa ja katsoa, minne
haluaisi töihin. Itse palasin aikanaan kolmen vuoden tauon jälkeen vanhainkotiin
töihin ja ihan hyvin sujui.

vieras
Mulla sama edessä ja jännittää aikalailla. Mulla on vakipaikka ja siellä tietenki olettavat, että kyllähän tuo osaa, kun on ennenkin ollut täällä töissä :/ 6v oon ollut kotona ja alle 2v työkokemusta. Lisäksi tietty jännittää lasten hoitoonvienti. Koulukirjat oon jo kaivanut esiin ja aloittanut lukemaan.

ap
Itsestä tuntuu varmaan tuo neljä vuotta aika pitkältä. Kun ei ole kovin pitkä työhistoriakaan.

Joskus vaan kun uutena meni osastoille, ei saanut niin hyvää vastaanottoa, kun piti kaikki tavat opetella. On varmaan jäänyt siitä vähän sellainen kammokin.

Toisaalta itsekin ajattelen, että kun hoitajista on pula, niin kai minullekin paikka löytyy.

Mina jouduin vahan vahingossa toihin viime syksyna kun Suomeen paluumuutin lasten kanssa. Minahan olen ollut enemman ja vahemman kotona vuodesta-91.

Mukavaa vaihtelua ollut ja olet osallisena aikuisyhteisoa. Se yhteisollisyys on se paras juttu.

Rupeet tekee jossain "helpoissa" paikoissa keikkaa, niin mä tein ja äkkiä olin taasen jyvällä siitä touhusta..Ja tuntui että pystyi siirtyy akuutille puolelle.

Mä olin kans 4v kotona..
Keikkalaiset on kiven alla, teet vaikka vuoron viikossa niin saa vähän taskurahaakin..

äshoo
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Itsestä tuntuu varmaan tuo neljä vuotta aika pitkältä. Kun ei ole kovin pitkä työhistoriakaan.

Joskus vaan kun uutena meni osastoille, ei saanut niin hyvää vastaanottoa, kun piti kaikki tavat opetella. On varmaan jäänyt siitä vähän sellainen kammokin.

Toisaalta itsekin ajattelen, että kun hoitajista on pula, niin kai minullekin paikka löytyy.
Itse menin oudolla osastolle töihin neljän vuoden kotonaolon jälkeen. Kannattaa aloittaa ns. helpoista paikoista kuten vanhainkodilta ts. ei heti ekana päivystykseen tms. vaativaan työhön. Asiat palautuu yllättävän äkkiä mieleen, itse vaan pitää olla sitkeä, ettei heti lannistu, jos ei osaa kaikkea.

Yhteistyössä